MARDİN

5 0 0
                                    

Merhaba yeni bir kurguyla yayındayım. Umarım beğenerek okursunuz. Oy ve yorum yapmayı unutmayın ❤️❤️

İlahi bakış açısından birinci ağıza geçiş yapıcaz hikayede arkadaşlar iyi okumalar.


Ellerini uzaktan bile yumuşaklığı belli olan pahalı ve zarif gelinliğin üzerinde gezdirdi Zeynep. Dokundukça gerçekliğini anladığı kendine bakmaya doyamadığı aynaya çevirdi bakışlarını.
Güzelliği zarifleri asaleti bir ağa kızı olmasından değil de davranışlarından duruşundan bilinirdi Zeynep'in.
Herkesin dilinde olan bu güzellik baba ocağına veda ediyordu artık.
Artık Zeynep Şah değildi.
O artık Azad ağanın gelini Zeynep Demirkanoğullarıydı.
  
    Çok az kalmıştı sevdiğine kavuştuğunu sanmasına. Kaderin de Zeynep'e yazdığı buydu. Ne demişler kaderin güzel olsun.


      Azad ağa gelinini almaya gelmişti. Abisinden sonra sıra kendine gelmişti nihayet. Günleri sayıyordu sevdiğine Zeynebine kavuşmak için.
  Kornaların sesi tüm Mardin'i inletiyordu. Mardin'in sokaklarındaki evlerden herkes pencerelerine çıkmış gelinle damadın kavuşmasını izlemek için.
  Kimisi yanında kimisi evlerinde ağızlarında zılgıtlarla destek oluyorlardı bu evliliğe.
  İki aşiret birleşiyordu dile kolay.
  
  Zeynep abisinin bağladı kurdeleye içindeki geçmeyen sıkıntıyla gözlerinden yaşların düşmesine engel olamadı. Baba evinden gidiyordu Zeynep dualarla..
   Allah yardımcısı olsundu. Bitti dediği yerden kader feleğini Zeynep'e doğrultmuştu.
  
  Evin kapısından yanında babası ve abisiyle, Azad ağaya emanet edilmişti. 
Arabalar geldiği gibi Demirkanoğulları'nın konağını tuttu.
Yüreklerde hem sevinç hem bir hüzün vardı. Bir kız çıkmıştı evden, bir gelin gelmişti eve. Bazıları hüzünlü bazıları mutlu. İşte hayat böyleydi bazen üzülürsün onun senin için hayırlısı olduğunu bilmeden. Bazen de bilemezsin senin mutluluk kaynağının aslında hüzünlere gebe olduğunu.
 
   Zeynep gelin elinde testisi dillerde zılgıtlarla girdi yeni evine.
  Vurdu davulcu..
   Genç çift döndü havluda.
   Dillerinde dua.
    Başladılar oynamaya.
   Sevinçlerini böldü davul sesine karışan bir el ateş sesi.
  Durdu. Dondu herkes.
  Zeynep gelinin feryadı koca Mardin'i yaktı.
  Bir gelin dul kaldı o gece.
  Bir damat toprağa girdi sabahında.
  Aynı gün aşiret toplandı töre dedikleri illetle ele aldıkları makamla el birliğiyle yazdılar Zeynep gelinin kaderini.
    

                                  SON...





     Nasıl buldunuz hikayeyi umarım beğenmişsinizdir. Güzel dileklerinizi iletin lütfen sevgiyle kalın.

 Güzel dileklerinizi iletin lütfen sevgiyle kalın

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 30, 2022 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

MARDİNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin