Jack istahtaa Lucaksen viereen sängylle ja katsahtaa häntä päin.
- Irrotetaan sut noista nyt, Jack huokaisee ja kaivaa avaimen yöpöydän lokerikosta.
- Kiitti.
- Eipä mitää ja anteeks, Jack mumisee.
- Mistä?
Lucas hakee katsekontaktia Jackin silmiin, joiden katse näyttää tyhjältä ja apealta. Poika ujuttaa avaimen hitaasti käsirautojen lukkoon ja irroittaa Lucaksen kädet renkaista.
- Ole hyvä, Jack tokaisee.
- Teinkö jotain, vai häh miks oot vihanen? Lucas sopertaa.
Jack nousee sängyltä ylös sanomatta sanaakaan. Hän nostaa poliisin uniformunsa sotkuiselta lattialta ja pukee sen yllensä, kuitenkin jättäen ryppyisen paitansa napit auki.
- Voitko vastata? Lucas kysyy uudelleen hieman huolissaan.
- Mitä.
- Et miks käyttäydyt, kun oltais tuntemattomii?
- Tajuutko mitä just tapahtu tyhmä? Ehkä kaikki ei oo aina susta, Jack huudahtaa jo ärtyneenä takaisin.
Lucas säikähtää ja nostaa housunsa hitaasti takaisin ylös. Hän kysyy hieman ujosti:
- Saisinko siis lainata jonkun paidan kun tota...
Jack katsahtaa kiusaantuneena pojan lattialla lojuvaa revittyä t-paitaa päin ja hieroo oikealla kädellä niskaansa.
- Joo ota vaikka tää, hän sanoo ja ojentaa mustan puuvillapaidan kaappinsa perältä.
Lucas ottaa paidan vastaan aivan nolona. Hän pukee paidan yllensä ja siistii olemustaan. Samassa poikien puhelimet alkavat päästää samoja ilmoitusääniä. Lucas nappaa käteen puhelimensa, jonka näyttö on aivan sirpaleilla.
- Ei helvetti Jack, siis ihan oikeesti Emily julkas sen videon meistä.
Jack astelee pojan viereen ja katsoo hänen olkansa yli kirkkaana hohtavaa puhelmien näyttöä, jossa näkyy momiopostaus. Siinä sanotaan, että jos tämä viesti saa 100 tykkäystä ja 50 jakoa, sutut naamojen päältä katoavat.
- Mukava päivä Emilylle, kun oon momion poliisi! Jack huudahtaa hikikarpalot kalpealla otsallaan.
- A-aijotko poistaa sen?
Jack riuhtaisee Lucaksen puhelimen hänen käsistään ja kirjautuu nopeasti omalle käyttäjälleen.
- Tietenkin aijon, Emily on aivan seonnut, hän vastaa.
- Siis aijot poistaa Emilyn kokonaan? Lucas änkyttää.
- Joo, mikä tässä asiassa ei mee sun kalloon taviaivo! Jack huudahtaa.
Lucas katsahtaa Jackin vihreisiin silmiin huolestuneena ja huokaisee:
- No Emily on kyllä jatkuvasti kaikki nämä vuodet yrittänyt savustaa meitä ulos momion johtoportailta.
Jack näppäilee nopeasti puhelimen näyttöä samalla sopertaen sanoja suustaan:
- Tätä oon yrittäny selittää sulle hölmö, mut oot kattonu sen puuhii huoletta, vaan sen takia, että ootte jotain BFF!?
- Ei ees oltu, Emily yritti vaan painostaa suhteeseen ja...
Kuuluu pamaus ja huoneen viimeisetkin valot sammuvat.
- Ai vittu, taisin vahingossa poistaa meidän oikeudet momion ylläpitoon...
- JACK MITÄ NYT TAAS? Lucas huudahtaa, hän tuntee kuinka hänen sydämensä alkaa sykkiä kovempaa ja kovempaa.
- Niin no tota... Siis mun piti bännätä Emily, mut bännäsin vahingossa meidät..
Lucas huohottaa ja nousee ylös kävelemään ympyrää pilkkopimeässä huoneessa. Jack seuraa sivusilmällä pojan askellusta, samalla miettien oikeita sanoja suuhun kertoa traagiset uutiset.
- Lucas, meillä on ehkä kolmisen minuuttia enää aikaa, Jack möläyttää.
Hiljaisuus laskeutuu huoneeseen, kunnes hetken kuluttua Lucas kysyy epävarmasti:
- Ja sit meit ei enää oo?
- Ei.
- No voi helvetti Jack!
VOUS LISEZ
Jack x Lucas momio fiction suomeksi!!!!!!!!
FanfictionJack x Lucas fanfiction Sarkasmia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ps. Kirjotin tän osan joskus 2021, mut se on lojunu jossain...