awal dan akhir

2 0 0
                                    

Cerita di mulai dengan dua orang budak perempuan bersepupu mesyhee seorang yang pintar dan selalu di banggakan manakala mayhee seorang yang kurang pintar dan selalu di bandingkan dengan mesyhee,mereka selalu menjalankan kehidupan bersama-sama setiap hari walaupun mayhee agak cemburu dengan mesyhee ,semakin tahun semakin meningkat usia kini mesyhee dan mayhee sudah darjah 4.pada hari mayhee dan mesyhee ke sekolh mereka ternampak seorang perempuan yang seumuran mereka duduk di tepi tingkap dan tidak mempunyai teman mereka berdua pun menghampiri wanita itu dan bertanya kenapa kau bersendirian wanita itu berkata Karna aku tidak mempunyai teman mereka bertanya lagi siapakah nama mu? Wanita itu menjawab nama ku Lucia mereka berdua berkata mahukah kau menjadi sahabat kami ? Lucia merasa gembira dan mengatakan iya sejak dari itu mereka tidak pernah berpisah dan selalu bersama- sama.(1tahun kemudian) mayhee memutuskan untuk memutuskan hubungan bersahabat mereka tetapi mesyhee tidak tahu akan hal ini dan sehingga mereka memasuki tingkatan.lucia masih bertanya- tanya kenapa mayhee memutuskan persahabatan itu mayhee tidak pernah menjawabnya manakala mayhee menceritakan cerita palsu kepada mesyhee tentang apa yang Lucia lakukan mesyhee percaya dan menjauhi Lucia tetapi mayhee masih tidak senang akan hal itu mayhee hanya memikirkan markah ujian nya hanya kerana tidak ingin di bandingkan dengan mesyhee.pada suatu hari mayhee merasa kesal akan nilai ujian nya yang jauh lebih rendah daripada mesyhee sepanjang hari dia tidak tidur kerana ingin belajar tepat mayhee belajar di perpustakaan mesyhee menghampiri dan berkata aku akan mengajari mu mayhee jika kau mahu lalu mayhee marah dan mengatakan (kenapa harus aku yang tidak pintar kenapa tidak orang lain hanya kerana kau pintar jangan pikir kau akan dapat segalanya)aku ada hak merasa bahagia tetapi apa yang kau lakukan kau menjatuhkan aku didepan keluarga ku dan memperlihatkan ujian mu yang terbaik sehingga lupa akan diriku yang bahkan tidak tahu tentang pelajaran dengan mudahnya kau di banggakan tapi tidak dengan aku yang harus berusaha untuk bisa di banggakan lalu mayhee keluar dari perpustakaan dan menangis mesyhee agak tersentuh akan kata-kata mayhee dana bertanya kepada diri nya (apa yang ku lakukan kepada sepupu yang ku anggap saudaraku) mesyhee menangis terus keluar dari perpustakaan mesyhee balik ke rumah dengan perasan sedih dan hanya memikirkan perkataan mayhee tadi.(beberapa hari kemudian) mayhee dan mesyhee ke sekolah tanpa berkata apapun bahkan mayhee tidak malayani mesyhee sekalipun tiba-tiba semasa rehat mesyhee melihat mayhee dan Lucia makan rehat bersama lalu mesyhee menghampiri Lucia dan mayhee lalu mesyhee berkata kenapa kau berteman dengan Lucia dia sudah mengkhianati kita mayhee menjawab siapa kau menghalangi ku berteman dengan siapapun itu hak ku lalu Lucia dan mayhee pergi dari tempat itu mesyhee merasa kecewa dengan diri nya dan ingin sekali bersama seperti dulu dengan mayhee.

APA YANG TERJADI Where stories live. Discover now