Setelah beberapa tahun kemudian,
Mesyhee ternampak seseorang yang mirip dengan Lucia ternyata itu memang Lucia
Mari pergi ke kedai makan untuk berborak sebentar ucap mesyhee
Maaf aku sibuk kata LuciaLima minat saja tolong bagi aku kesempatan
Kemudian mereka pun duduk di sebuah kedai makan yang berdekatan
Apa yang ingin kau biacarakan(Lucia)
Sebelum itu tolong maafkan aku tentang mayhee(mesyhee)
Jangan mengungkit nama mayhee di sini
(Lucia)Maafkan aku Lucia(mesyhee)
Seharusnya kau meminta maaf ke mayhee bukan ke aku(Lucia)
Apa sebenarnya sakit mayhee sebelum ia meninggal(mesyhee)
Jika kau benar ingin tahu akan ku beri tahu,mayhee mempunyai sakit jantung yang hanya hidup hanya sebulan sahaja,semenjak mayhee sakit dia selalu menyuruh ku mencari mu tapi kau di mana? Bahkan ketika ia tidak sedar kan diri ia menyebut nama mu,mayhee juga selalu berpikir positif tentang mu kenapa kau tidak melayani kami selama ini mesyhee? ucap Lucia yang kesal
(Nada lemah) maafkan aku Lucia aku buat semua ini hanya tidak ingin menjadi seperti mayhee aku tidak mahu diri ku menjadi orang yang kurang pandai seperti dia aku hanya memikirkan ranking ku tanpa memikirkan kamu(mesyhee)
Lucia kesal dengan jawapan itu lalu dengan marah Lucia menyimbah air di muka mesyhee sambil berkata hanya kerana ranking kau menjadi seperti ini jika bukan di kerana kan kau mayhee tidak akan mati(Lucia)
Maafkan aku Lucia aku tahu aku salah (mesyhee)
Lucia pergi dan berbisik ke telinga mesyhee yang pantas mati kau bukan mayhee(Lucia)
Mesyhee menangis sekuat-kuatnya sehingga tidak tahu harus berbuat apa
Hari demi hari mesyhee bukan seperti dia yang dulu kini dia meminum ubat bahkan tidak sakit tidur di jalan dan memikirkan hanya ingin membunuh diri. Di pagi yang cerah kebetulan Lucia lalu di kawasan mesyhee tertidur ia mendekati dan melihat lalu memegang mesyhee ia membangunkan meshyee tetapi ia tidak menyadarkan diri.
Kemudian Lucia bergegas membawa nya ke hospital dia duduk sambil menunggu setelah keputusan dokter keluar dari tempat rawatan dokter mengatakan bahawa dari tadi orang itu(mesyhee) selalu mengucapkan maafkan aku maafkan aku maafkan aku.
YOU ARE READING
APA YANG TERJADI
Randommayhee dan mesyhee bersepupu dan seperti saudara mesyhee seorang yang pintar dana mayhee seorang yang kurang pintar,Lucia ialah sahabat mayhee dan mesyhee apa yang terjadi pada mereka bertiga?