Part 2

279 22 0
                                    

"Rocky road? sedapnya..mana?mana?" bambam melihat kiri dan kanan untuk mencari keberadaan rocky road."Diamlah!" tengking sehun kerana percakapanya dipotong."Bagaimana pula dengam filem The Last Samurai? semasa perlawanan akhir dia berjuang habis-habisan!dia tak pernah fikir untuk mengaku kalah !"bersemangat sehun bercerita untuk menaikkan semangat rakan-rakanya.


Askar-askar yang tadi baring dan lemah, mula bangun dan bersemangat.mereka menganguk mengiyakan apa yg sehun cakap.sehun mula tersenyum.


"kita masih mempunyai pedang !"mereka mengangkat pedang mereka."Tangan dan juga kaki !.."sambung sehun."yah ! PABOYAH !"tao menunjukkan tanganya yang sudah tiada akibat terkena bom.


sehun terkejut kerana ditengking."mianhae..sa..yaa..tak..sengaja" sehun melihat sekelilingnya"bukankah kita masih mempunyai peluang yang cerah!"sambung sehun.


"BUNUH MEREKA !" jerit mereka serentak.lantas mereka keluar dari kemah dan menuju ke tempat musuh.sewaktu mark berlari dan ingin melastik musuh tiba-tiba.. "dam" bahu mark ditembak..bambam ditembak di bahagian tangan.chanyeol di bahagian kaki.manakala taehyung di bahagian perut dan sehun dibahagian dada.sehun jatuh dan tercium tanah.."aishh!tak guna ! mereka ada senapang pula! saya lupa!"sehun menghentak kepalanya ke tanah..


Taehyung,Mark,Bambam,Chanyeol dan sehun menyorok didalam parit..

"ahh..arghhh..argh.." taehyung mengerang kesakitan.dia memegang perutnya yang sakit akibat ditembak.banyak darah mengalir dari badan taehyung.


"taehyung.awak okey?" bambam agak risau. "DAM !"bunyi meriam yang kuat mula terdengar..batu-batu kecil jatuh ke atas kepala kelima-lima namja itu.sehun melihat ke arah bambam."hei bambam, memandangkan yang kita semua akan mati...boleh saya tanya sesuatu?benda apa di rambut awak tu?" Bambam melihat ke atas.


"sewaktu saya masih kecil.terdapat wabak penyakit.Saya masih hidup tetapi mak saya bersumpah kalau saya selamat,..saya akan menyimpan gaya rambut ni sepanjang hidup" terang bambam."saya lebih rela mati daripada ada gaya rambut hodoh tu" sehun memandang jelik rambut bambam."macam siku lebam anjing" sambungnya lagi.


Bambam terkejut.Dia melihat rambut sehun yang bermacm-macam kaler."rambut awk pula?.." "ini fesyen barulah !" potong sehun."DAM !" sekali lagi bunyi bom terdengar.."berhentilah lah menembak !" marah sehun."hem.hok!hok!hok"taehyung terbatuk-batuk.dia memegang dadanya yang mula rasa sakit.


"Taehyung,..awak ada kata-kata terakhir? bambam menyoal taehyung.mereka semua melihat taehyung."TIDAK! tak kira apa pun, saya mesti pulang kepada isteri dan anak saya ! saya takkan benarkan diri saya mati di sini! kamu semua juga !"


mereka semua bersetuju..akhirnya mereka bekerjasama untuk keluar dari medan perang yang umpama neraka bagi mereka...


~bersambung~ :D


@leeharumaera

@NurAiniMahathir




GHoSt ~Where stories live. Discover now