.
.
.
.
.
Mereka semua keluar daripada rumah sampan dan berdiri. Mereka harus melalui Kampung Bangtan untuk menuju ke rumah Taehyung. Taehyung tersenyum, tidak sabar dia hendak berjumpa dgn isteri dan anaknya, tapi senyumanya mati selepas melihat kawasan Kampung Bangtan.
"Mana semua orang ?" Chanyeol membetulkan cermin matanya yg agak senget sedikit. Mereka yg lain semua kelihatan hairan, tapi mengabaikanya. "Mungkin orang kampung semua tidur"pikir Taehyung.Mereka masuk semula ke rumah sampan dan berehat. Rumah Taehyung sudah semakin
hampir.
~Malam Mula Menjelang~
krikk...krik..krik.. (bunyi cengkerik)
"Bilakah kita akan sampai ? sudah lama kita berada didalam sampan." Mark memecahkan kesunyian. Dia memandang kosong ke arah chingu-chingunya. "Rileks arr bro. Rumah Taehyung tak jauh lagi . Kejap lg sampai la. betul tak Taehyung ?" Bambam memandang ke arah taehyung yg termenung. "hah? nae." Taehyung sedikit tersentak lalu dia mengiayakn kata2 bambam.
"kita sudah sampai ditempat yg hendak dituju" kata seorang ahjusshi yg mendayung rumah sampan itu. Mereka semua berdiri dan keluar dri rumah sampan itu. Chanyeol mendekati ahjusshi tadi " berapakah bayaran nya ahjusshi?" . " Tidak perlu ahjusshi ikhlas membantu kamu . tetapi betulkah ini rumah kamu? " tnya ahjusshi itu lalu memndang ke arah rumah yang agak usang itu."betolla ahjusshi . lgpn ini bukan rumah saya tpi rumah chingu saya .. tuu" Chanyeol tunjuk Taehyung yg dari tadi senyum, "hmm suka la tuu." chanyeol berbicara di dlm hati.dia jugk ikut tersenyum.
"ouh" jawap ahjusshi itu ringkas. Chanyeol pelik melihat gelagat ahjusshi tuu. "tapi mengapakah ahjusshi tnya ?" . "takde pape cuma ahjusshi nk pesan supaya berhati2 di rumah ini." semakin pelik chanyeol dibuatnya."waeyo? ade ape2 ke dalam rumah....". tiba2 ahjusshi itu terpandang kelibat seorg perempuan, permpuan itu melihat ke arah nya . takut dia dibuatnya "Aniyaa. lupakan apa yg ahjusshi cakap tadi" tidak sempat chanyeol menghabiskan kata2 nya pantas ahjusshi itu memotng. "huh?" semakin pelik chanyeol dengan perangai ahjusshi tu.
Ahjusshi tu nmpk mimik muka chanyeol yg blur tuu , dia hanya membiarkan saja lalu dia memberhentikan sampan itu di tepi jeti. kelima-lima namja itu turun. lalu ahjusshi itu mendayung ingn pergi."Gomawo Ahjusshi!" jerit Bambam sambil melompat2, yang lain hanya melambai."Cheonma!" balas ahjusshi itu.
"Kamu ini seperti budak2. cuba bersikap matang sikit" Menyampa sehun melihat bambam. Bambam hnya menjeling.
"Irenee! Irenee! Chagiya I'm back !" dia mula mendaki tangga rumahnya. tiada sahutan hanya kedengaran bunyi cengkkerik. "hmm.. mana bini aku ni.tngh rindu ni nnti aq nk peluk dia ketat2 dan.." mula la perangai byuntae taehyung datang, taehyung tersenyum sendiri .Dia mencari irene di beranda rumah.
"krittt..kritt" taehyung mendengar suatu bunyi dia mula mencari dari mana bunyi itu datang. Dia melihat kedalam rumah dan ternamapk buai bayi bergoyang . Selangkah demi selangkah dia mendekati buai itu. dia mula tersenyum."anak aku ke?"
:
:
:
:
[#] to be continued
p/s : Cerita ini diambil daripada sebuah filem yg bertajuk Pee Mak. ni cerita fabelet saya so idea nk buat ff ni dtg dr cita tuu.. jalan citer nya sama cuma sy ade ubah dan tambah sikit skrip and jalan citernye.mianhae x bgtau awal2 mungkin antara krng ade yg dh tau kn..hope korng sudi bce lg ff ni and vote. tp kalo x sudi pon xpe. Mianhae lg skali sbb lmbt post. sy buzy ckit. Nnti sy buat sambunganya.
YOU ARE READING
GHoSt ~
RandomCast : Taehyung / V Irene Sehun Bambam Mark Chanyeol Dang(baby) FF iNi MeNgIsAhKaN tEnTaNg TaEhYuNg DaN iReNe......... MaLaS nK bUaT sInOpSiS.NaK tAhu??? bAcA :D p/s : ff ni sy buat sama mcm filem Pee Mak cuma sy ubah watak dan jalan citernya say...