De overgaven (5)

65 7 2
                                    

Dinsdag 14 mei 1940
POV MATTHY
Rotterdam is vandaag gebombardeerd en het Nederlandse leger kon het niet meer aan dus zijn we officieel overgenomen door Duitsland. Niemand weet nog precies wat dit gaat inhouden. Wat we wel weten is dat het zwaar gaat worden voor de joden. Hitler heeft namelijk veel haat naar hun. Ik weet niet goed waarom, maar denk dat we daar nog wel achter gaan komen.
De regels die er nu al wel zijn is vooral dat de kranten niet zo maar alles mogen plaatsen en ik weet niet of jullie mijn beloften nog weten dat ik in de voetsporen van mijn opa ga treden om het verzet in te gaan.
Ik heb al een afspraak met een krantenproducent. We hebben afgesproken dat als hij kranten maakt ik ze zal afgeven. In deze kranten zal vooral nieuws staan wat de Duitsers nu eigenlijk echt van plan zijn. Ik twijfel nog of ik een van de andere jongens er in ga betrekken. Nu ik het over de jongens heb trouwens.
Raoul. Ja daar hebben we niks meer van gehoord. We weten dus niks. Niet of hij nog leeft, is opgepakt of ...... dood is. Het lijkt Koen niks te boeien. Hij is nog egoïstischer geworden dan dat die al was. En Robbie. Die is nog stiller geweest dan die al was. Ik maak me echt veel zorgen over hem. Over Robbie dan he.
Ik wil Milo misschien wel gaan vertellen wat ik doe, maar wel pas over een tijdje. Eerst maar hopen dat ik niet opgepakt ga worden. Het ergste daaraan zou ik vinden dat ik Milo achter laat. Dat zou ik nooit over me hard heen kunnen krijgen.

Na bijna een jaar toch besloten weer nieuwe delen te gaan plaatsen. Dus hier zijn zoizo al 2 delen. Meer komen er nog aan.

Niks zou deze vriendschap kunnen verpesten, toch?  (bankzitters)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu