1.rész

61 10 1
                                    

Karácsony. A kedvenc ünnepem! Decemberben minden olyan elbűvölő és káprázatos.

Egész kicsikent már körbejártam sok karácsonyi vásárt. Édesapám ugyan is restaurátorként dolgozott. Karácsonykor több munkát kapott,s akarhova ment ,mi követtük és jártuk a szebbnél szebb helyeket. Annyi mikulást láttam ,hogy 2 kezemen nem tudom megszámolni.

Jelenleg 26 évves fejjel nem utazgatok ,mint gyermekként. December minden napján dolgozom ,de nem bánom.

Jelenleg is munkahelyem felé sétálok a karácsonyi bódék között. A mézeskalács ,a kürtöskalács a forraltbor és a teák kábító illatai egybemosódva mindent felümmulnak. Halkan szólnak az örökzöld karácsonyi zenék és egypár karácsonyi dísz is csilinggel.

Délután fél 1. Imádom ,hogy csak ekkor kell besétálnom munkába. Bár kár ,hogy hajnalokig dolgozom ,de a világító díszek mindenért kárpótolnak.

December 6. Mikulás. Kíváncsi leszek a mai programokra. Iskola és óvoda végeztével szokták kihozni a gyereket ,hogy találkozhassanak a Mikulással és aranyos ,kedves manóival. A gyerekek csillogó tekintete szívet melengető ,hogy néznek a pockos bácsira ,aki hozza nekik majd a karácsonyfa alá az ajándékokat. S a Mikulás minden egyes gyerkőcsnek egy kis csomagocskát is ad ,amit 100%os vigyorral vesznek átt ,majd futnak szüleikhez. Aranyossak.

Feleszmélve gondolataimból nézek fel ,majd mosolyodok el. Megérkeztem.  Megkerülve a fából készült bódékát nyitom ki ,majd megyek be. Lepakolva táskáimat kapcsolom be a melegítőket és készítek elő mindent a vendégek számára. Beindítom a gépeket is és a a kis világítokat is bekapcsolom.

Forró italokat és karácsonyi süteményeket árulok. Imádom. És idén nagy szerencsém is volt. Már nyár végén lestoppoltam a legjobb helyeket és November végén a karácsonyfa és a mikulás szányja mellé sikerült a helyfoglalásom. Ami azt jelenti ,hogy sok a vevő ,mivel közvetlen a központban vagyok és nem is a drága árú italosok közé tartozom. Csinálok magnak a szokásos krémes forrócsokit és várva a vevőkre beszélgetem a szomszédos árusokkal. Kedves egy közösség ez. Nincs versengés és utálkozás a másikkal szemben.

Fél 3tól érkezik meg a nagyobb tömeg áradat szolgálok ki mindenkit szépen szorban. Mivel mikulas van a gyereknek kitaláltam egy kisebb akciót. A forrócsoki mellé mindegyik kap egy igyenes mézeskalácsot ,amit ők kiválasztahatnak. Nem nagy dolog ,de szeretek kis apróságokat adni.

Egy fél óra multán csilingelés lepi el a teret és a hangszórókból Mikulásos zenék kezdenek el szólni. A manók mosolyogva szaladnak elő a nagy fa mögül és mosolyogva üdvözlik elsősorban az elvarázsolt csöpp gyerekeket ,majd a szülőket és a téren tartózkodó embereket.

Sziasztok! Sziasztok kicsik és nagyok! Had engedjétek ,hogy bemutatkozzam! Én Süti manó vagyok a Mikulás jobb keze!-Lép fel a mikulásnak felállítot díszlet és fotel elé. Megmosolygom a kb velem egy idős fiú ruháját és aranyos sapkáját. Aranyos manó. Hallgatva és felpillantgatva szolgálom közben ki vevőimet.

Úgy tudjuk,hogy ma valami nagyon különleges nap van,nem?-kérdi a piciktől ,s minden pöttöm egybe kezdi el hogy de,ma este jön a Mikulás!
Hallotad ezt manó? Akkor pont még időben érkeztünk!-Szól oda a mellete állónak aki bólogatva igazítsja meg ingjét.- Útközben beszéltem a Mukilással ,s azt mondta nekem,hogy csakis akkor jön el ,ha hall tőletek valami szép éneket! Mindenki ismeri a Hull a pelyhes fehér hót?-kérdi énekelve ,s a gyerekek egyből sikítozni kezdenek. Lassan elindítják a zenét ,s a manók segítségével el kezdenek énekelni a gyerekek. Gyors csinálva egy kis videot ahogy jön fel a Mikulás az éneklő gyerekeknek küldöm el anyáéknak.

A fotózásos idő alatt belendül a biznisz ,s megállás nélkül adom a kért dolgokat. Néhány aranyos kisgyerektől és nénikétől kapok pár szem szaloncukrot ami megmelengeti a szívemet. Annyira aranyossak.

1 és fel óra múltan lassan szállingózni kezd a tömeg ,akik a mikulást jöttek megnézni. A Mikulás lassan elsétált vissza be a meleg házikóba ,s a manók is,ha jól láttam.

Hello,mit adhatok?-fordulok meg ,s elmosolyodok mikor meglátom a fő manócskát előttem.
Mit ajánlasz angyalka?-kérdi száz vattos mosollyal és megigazítsa haját. Nyuszi fogai megvillanak ,amit irtó aranyosnak találok.
Hát én szerintem a forrócsoki a nyerő-  előveszem a papír pohárkát ,s várom hogy mit választ,egy kis mosollyal arcomon.
Hát pedig én forraltbor kóstoltam volna-áll közelebb mosolyogva ,s sapkáját kezében tartva figyeli minden eggyes mozdulatom.
Manónak nem adhatok alkoholt-mondom kuncogva ,picit előre hajolva. Válaszom megmosolyogtatja a fekete hajút ,s megrázza fejét.
Akkor egy forrócsokit szeretnék angyalka!-villantsa be csábos mosolyát. Nem tudom ,hogy már a hidegtől e vagy jelenlététől e ,de arcom picit piroskás színbe vállt. Elkészítem neki a forrócsokit és mellé teszek egy mézeskalács emberkét,aki manó jelmezben van. A pénzt odaadva villanyt egy mosolyt még felém.

Kellemes ünnepeket Süti manó!-mondom vigyorogva ,mire megrázza a fejét.
Jungkook angyalkám!-veszi el vigyorogva a mézeskalácsot-Kellemes ünnepeket angyalom! Még talákszunk!-kacsint egyet ,s a visszajárót ott hagyva sétál el.
Remélem is még Jungkook-mogyotom vigyorogva magamnak és a melegítőt feljebb rakva szolgálom ki tovább a vevőmet.

Under the mistletoeWhere stories live. Discover now