Part 3

288 4 0
                                    

PART 3 OF CEO ITU SUAMIKU

Serentak Alexandra dan Tuan Mikael memandang ke arah panggilan tersebut. "hello sayang , lama tak jumpa you" kata Nawra kepada Mikael. Matanya memandang Alexandra yang sedang duduk di meja nya sambil membuat kerja yang diberikan oleh Mikael. "assistant baru you ke? sebelum ni bukan Niaa ke?" Nawra bertanya kepada Mikael.
"ye dia assistant baru i , you buat apa dekat sini?" sambung membuat kerja nya.
(pov alexandra)
* ey gediknya perempuan tu , dhlh masuk tk bagi salam , main terjah je haih......* katanya dalam hati.
(back to Mikael dan Nawra)

"I saja datang sini jumpa you , tak boleh ke sayang?" katanya sambil berjalan kearah Mikael dan memegang tangannya. "you , i tengah kerja ni , pls stop" kata Mikael sambil menepis tangan Nawra . Kalau korang nak tau , Nawra ni annoying girlfriend Mikael. macam mana Mikael suka dia un aku tktau haih.......
"YOU NI , I DATANG SINI NAK JUMPA DENGAN YOU SEBAB I NAK AJAK YOU LUNCH , I MISS YOU BABE" sambil memegang tangan Mikael untuk merayu keluar makan tengah hari dengan dia . "YOU , I SAID STOP IT!!! NI OFFICE BUKAN CLUBBING , AND I TENGAH BUSY SEKARANG NI , SO PLS GET OUT FROM MY OFFICE!!!!!" tegas Mikael kepada Nawra. "FINE I KELUAR!!"
lantas itu , Nawra sempat menjeling ke arah Alexandra yang sedang melihat pergadohan antara Mikael dan Nawra.

A few hours later.......

"Alexandra , sini sekejap" arahan Tuan Mikael kepada alexandra. Alexandra tanpa melengahkan masa , terus bangun dan berjalan ke arah meja Tuan Mikael. "Awak dah makan?" tanya Tuan Mikael. *kenapa dia tanya aku macam tu? dia nak belanja aku makan ke , if aku tak makan lagi?* hairan Alexandra dalam hati "belum lagi Tuan , kenapa?"
jawab Alexandra. "Jom lunch dengan saya , sokay saya belanja awak" Tuan Mikael mengajak Alexandra lunch bersama dia . *dia ni tak sihat ke? tiba - tiba ajak aku keluar makan dengan dia , siap nak belanja lagi tu* hairan Alexandra dibuatnya haih...... "oii , saya cakap dengan awak ni , termenung apa huh?!" kata Tuan Mikael kepada Alexandra yang dalam dunia dia sendiri.
"huh? apa tuan ? tuan cakap apa tadi , sorry saya tak dengar" kata Alexandra . "itu la , termenung lagi haih.... saya tanya , jom lunch dengan saya nak tak? sokay saya belanja awak" jelas Tuan Mikael kepada Alexandra . Itu la mengelamun lagi , haih... tau la crush ajak makan hshshs. "ohhh tuan ajak saya ke?" "eh tak lah saya ajak komputer ni ha , komputer jom keluar makan dengan aku , cakap dengan bidadari ni payah , blur sangat" kata Tuan Mikael , hshshs blushing dibuatnya Alexandra apa bila Tuan Mikael kata macam tu "Hahahahaha.... sorry la saya nak pastikan saya tak salah dengar hihi sorry..." kata alexandra . "NAK KE TAK?! TU JE , TKNK TAKPE JIMAT DUIT AKU HAHAHA....." amboi Tuan Mikael hshshs , "haa ye yee saya nak , tpi nak makan dekat mana?"
tanya Alexandra kepada Tuan Mikael . "kita makan dekat area sini je lah , kejap lagi saya ada meeting dengan Dato Farouk pukul 4 " jelas Tuan Mikael kepada Alexandra , "ohh saya okey je mana - mana"

(skip sampai kedai makan)

" awak duduk la dulu , saya nak ke tandas sekejap" kata Tuan Mikael kepada Alexandra " okey tuan"
tingg.....tingg....tingg... (my heaven)

"eh siapa message Tuan ni" Alexandra mengambil telefon bimbit Tuan Mikael dan melihat notification tersebut dari siapa , "my heaven? mak dia ke?" ngomel alexandra .

"AWAK BUAT APA NI?!" sergah Tuan Mikael . "eh t-tuan , sorry saya tengok je , saya tak bukak pun , mak tuan ke?" tanya Alexandra untuk kepastian
"haah mak saya" jawab Tuan Mikael

END OF PART 3 CEO ITU SUAMIKU

Ceo ku suamikuWhere stories live. Discover now