Hľadanie informácií

6 2 4
                                    

Na ďalší deň hned poobede po práci som išiel do knižnice. Požičial som si zopár kníh. Našťastie boli aj knihy v angličtine a ja po anglicky viem dobre. Zobral som si ich na ubytovňu a urobil som si poriadok na stole. Hoci sme boli na izbe štyria ale nikto na izbe nebol. Zapol som notebook a otvoril knihy. Všade som si začal hľadať veci o siedmich krkavcoch a začal som si robiť poznámky.

~O tri hodiny~
Už som mal zapísaních asi deväť strán. A aj to horko-ťažko keďže skoro všade bolo to isté. Moje poznámky vyzerali takto:

Čo vlastne je sedem hlavných hriechov a aké to sú? A hlavne prečo sú to hlavné hriechy.

Hlavný hriech neznamená, že sú iba tieto hriechy. Hlavný hriech je to pre to, že by boli iba tieto hriechy. Hlavný hriech znamená, že plodí viac iných hriechov.

Ktoré to teda sú?
1. Pýcha alebo Superbia
2. Lakomstvo alebo Avaritia
3. Závisť alebo Invidia
4. Hnev alebo Ira
5. Smilstvo alebo Luxuria
6. Obžerstvo alebo Gula
7. Lenivosť alebo Acedia

Hnev je štvrtý najvážnejší. Existujú legendy o tom, ako mučili hriechy ľudí. Rôzne mučiace techniky, no najhorší z nich je pravdepodobne roztihanutie človeka od seba.

Za najzávažnejší hriech zo smrteľnej sedmičky je považovaná PÝCHA, pretože je pôvodcom ostatných, dokonca ju niektorí označujú za otca hriechov. Údajne je najvýraznejšou vlastnosťou diabla, ide vlastne o sebectvo, aroganciu, povyšovanie sa nad ostatných. Napríklad starovekí Gréci síce považovali aroganciu za hriech, dokonca za najväčší zločin, no samotnú pýchu brali ako pozitívnu vlastnosť, tak ako hrdosť. Úspech a schopnosti však museli byť chvályhodné. Podobne sa pýcha chápe aj v súčasnosti, samozrejme, musí to byť s mierou. Odborníci napríklad tvrdia, že pýcha celého systému vedie k ekonomickej kríze.

CHAMTIVOSŤ je hriech túžby, podobne je na tom aj obžerstvo. Chamtivosť totiž často býva príčinou podvodov, klamstiev, vydierania, krádeží a občas i vrážd. Nie je to iba o hromadení majetku, ale najmä o neochote sa o čokoľvek podeliť a o získavaní bohatstva bezohľadným spôsobom na úkor iných. Samozrejme, ak niekto hromadí statky preto, aby mohol pomôcť chudobnejším, nie je to hriech, nie je teda ani čo odpúšťať.

ZÁVISŤ je jednou z najväčších príčin nešťastia, hinduisti ju považujú za katastrofickú emóciu, islam za nečistotu srdca ničiacu dobré skutky, buddhizmus má pre ňu pojem irshya – stav mysle, keď človek túži dosiahnuť slávu a bohatstvo, no nedokáže uniesť úspech iných ľudí. Zaujímavé je, že Židia závisť za hriech nepovažujú, čo však neznamená, že by nezávideli. Psychológovia rozlišujú medzi zlou a dobrou závisťou. Tá dobrá nás dokáže motivovať a posúvať dopredu. Na druhej strane, okrem toho, že závidíme, neraz aj chceme, aby závideli nám. To, že nám je čo závidieť, zvyšuje našu cenu – najmä v našich vlastných očiach.

A ešte tam mám nejaké ďalšie legendy, no a ešte som rozmýšľal ako mám sakra vyhľadať Dava, keď nemám adresu. Rozhodol som sa, že zavolám Samovi. Keď som rozmýšľal, či mu o tom povedať, rozhodol som sa, že radšej nie. Zavolal som mu teda videohovor.

„Ahoj Sam," pozdravil som sa mu, „ako sa darí na Slovensku?" opýtal som sa.

„Ahoj Jacob, celkom dobre. A ty ako v Grécku?" usmial som sa.

„Celkom dobre, ani nie je nejako veľa práce. Ľudia sú tu o dosť lepší a je tu pekný výhľad, hotel máme hneď pri pláži."

„To musí byť super! Škoda, že tam nie som s tebou." možno je to aj dobre.

„To áno, bola by sranda." usmial sa.

„Len ja už pôjdem, musím ísť ešte robiť dva projekty a zajtra píšeme zas písomku z nemčiny." Prevrátil očami.

„Dobre, ahoj Sam."

„Čau a užívaj." Zrušil hovor a zas bolo ticho na izbe.

Nechcelo sa mi nič. Ľahol som si na posteľ a iba som oddychoval. K tomu som si zapol na slúchadlách Powerwolf. Po tom som zaspal na posteli.

                   PREČÍTAŤ!!!

Tak ľudia ahojte. Prepáčte, že som vydala takto neskoro čas, ale teraz sú prázdniny a snažím sa byť aktívna v iních oblastiach (chodím na korčule na ľad, venujem sa psovi, stretávam sa s kamarátmi a podobne) a dúfam, že vám to nevadí a hlavne že táto kapitola bola kratšia. Fakt sa ospravedlňujem a prepáčte že oneskorene ale veselé Vianoce! Ak chcete, kľudne sa v komentároch pochváľte, čo ste dostali na Vianoce, rada si to prečítam. A ak chcete, môžem aj ja vám do komentárov napísať, čo som ja dostala. A predčasne vám prajem šťastný nový rok!!! Neviem totiž, kedy výjde ďalšia kapitola. Prajem pekný večer!

Sedem krkavcovDonde viven las historias. Descúbrelo ahora