"Eomma!!!appa!!! Tidak!!!! Kenapa eomma dan appa pergi dulu!? D.O sayang eomma dan appa!!!!" "D.O! Bertenang! " Baekhyun terus memeluk sahabat kesayangannya.. "Baek sentiasa ada disisi D.O apabila D.O susah. Kalau D.O sedih, Baek pun sedih.." "Baek... D.O dah tak ada tempat untuk bergantung dan bermanja.. D... d.. D.O sedih.." kata D.O teresak-esak. "Takpe. Baek ada. D.O boleh duduk rumah Baek. Baek pasti eomma Dan appa Baek bagi D.O duduk rumah keluarga Baek. D.O jangan risau lagi, ok?" "Terima kasih Baek. Baek lah sahabat sehidup semati D.O..."
Pada petangnya...
Upacara mengebumikan eomma dan appa D.O dijalankan.(saya tak tahu adat orang Korea. Mianhae semua:'( )
Saudara mara D.O semuanya datang.mereka semua juga sedih... selepas selesai majlis itu, puan Byun panggil D.O. " D.O, mari ikut aunty balik rumah aunty. Sekejap sahaja. Boleh ya? Ada hal yang aunty nak bincangkan dengan kamu." D.O menggangguk. Dia dan keluarga Byun masuk kedalam kereta dan pergi ke rumah keluarga Byun. Setibanya tiba di rumah keluarga Byun..
D.O P.O.V.
Apa ya yang nak dibincangkan? Puan Byun mengajak ku masuk ke dalam rumahnya. Aku pun masuk. "Duduk la Kyung soo." Puan Byun suka panggil Ku kyung soo. aku pun duduk. "Uncle nak ambil kamu sebagai anak angkat uncle, boleh kan?" Kata Encik Byun. Aku terperanjat. "D.O, boleh la.."rayu Baekhyun. Aku menggangguk kecil. "Yeay!" Sorak Baek. Aku hampir ketawa melihat kerenah kawanku seorang itu. Baek, kau lah sahabat yang paling baik bagi aku. "Baiklah. Uncle bawa kamu balik rumah dan kamu ambil barang-barang kamu. Ok?" Aku menggangguk sahaja.
End P.O.V.Penulis:
Macam mana cerita saya? Ok tak ? Kalau tak ok cakap. ^_^
Maaf.. saya punya wattpad ada problem sikit.. tu yg lom update lagi chapter yg lain... mianhae. Wattpad saya ni dah GILA sikit.. tak boleh buat satu-satu..
Saya akan berhenti menulis selama beberapa bulan. In sha Allah saya start balik lepas bulan 9