Chapter 6

424 42 3
                                    

"Cepat jawab!!!" tengking Suho. "err.. aku.. aku.. s..ss..sebenarnya.." "Berhenti Baekhyun!" "D.O!!" jerit Baekhyun. "wow.. Hero dah sampai nampak. Tak guna betul budak dua ekor tu." "Lepaskan Baekhyun! Sekarang juga!" "Kalau tak??" ujar Suho seperti mencabar D.O. D.O geram. Dia menggunakan kuasa akalnya lalu menolak mereka ke belakang dengan kasar. "Aduh.. Tak guna! Semua! SERANG!!"

Semua konco-konco Suho serang. Tetapi, apakan daya, Kuasa D.O terbukti lebih hebat dari mereka. Semua jatuh rebah ke tanah. "Argh!! Semua tak boleh diharap! Siaplah kau!" Suho sudah tidak boleh kawal kemarahannya. Matanya bertukar merah. Badannya bertukar kepada serigala tetapi separuh lagi badan manusia (kiranya serigala jadianlah..) Tanpa melengahkan masa, Suho terus meluru ke arah D.O untuk menyerang. Dengan tenang, D.O mengawal suho. Suho berhenti. Dengan sepenuh tenaga, D.O menenangkan Suho. Baekhyun yang menyaksikan pertarungan itu hanya melihat. Tak mampu berbuat apa-apa.

Tetapi, sifat dendam dalam diri Suho melebihi segala-galanya. D.O tercampak kebelakang dan terbaring lemah. "D.O!"jerit Baekhyun. Dirinya telah berubah menjadi manusia semula. Mukanya pucat. Nafasnya tercungap-cungap. "Kau! Kau memang tak berhati perut!" Dengan tidak semena-mena, Baekhyun terpancarkan cahaya yang amat silau ke arah Suho. "Arghh!!" Mata Suho silau terkena cahaya.

"D.O! Baekhyun!" Baekhyun memandang ke belakang. Ada 6 ekor serigala datang menuju ke arah Baekhyun dan D.O. "Kau ni siapa?!" "Tak ada masa untuk kami terangkan. Chen dan Xiumin, angkat D.O. Mari kita keluar dari sini. Keadaan D.O sekarang sangat kritikal!" Luhan terus menarik Baekhyun dan pergi dari situ.

__

"Macam mana Lay? D.O ok tak??" "Nasib baik kita cepat tadi. Dia ok. Dia perlu banyak berehat sebab dia dah gunakan sepenuh tenaga dia untuk guna kuasa. Tu boleh membahayakan diri dia.." "Oh.. ok.." "Hyung, budak tu manusia ke bukan?" "Baekhyun ke? Dia memanglah manusia. Mcam kita juga. Ada kuasa." "Oh.. ok.." Luhan pergi ke arah Baekhyun. "Baekhyun boleh berehat. Chen! Tunjukkan bilik untuk Baekhyun." "Nae hyung." "Lay, boleh tolong jagakan D.O tak?" "Boleh. ok lah.. Selamat malam hyung. " "Ok.. anyway. thanks." "Most welcome."

"Korang semua ni kenapa hah?! Lembik sangat?! Esok aku nak korang tangkap D.O dan Baekhyun, Faham?!" "Hyung! Saya dah tak sanggup nak ikut cakap hyung. Saya dah tak sanggup diperlakukan seperti hamba hyung! Jadi, saya nak pergi dari sini!" ujar Chanyeol. "Kami berdua pun!" kata Kai dan sehun serentak. "oh.. nampaknya korang dah pandai melawan.. Baiklah! Kalau nak pergi, pergilah! Jangan datang balik ke sini! Jangan Menyesal sebab pergi!" Dengan segera, mereka pergi dari situ.

Tok! Tok! Tok!

"Eh.. macam ada orang ketuk pintu je.." kata Tao. "Biar hyung buka." kata Xiumin. Xiumin terus buka dan.. "Korang buat apa dekat sini?!" soal Xiumin yang terkejut dan marah. "Hyung.. kami dah insaf. Kami tak akan dengar cakap Suho hyung lagi." ujar Chanyeol. Yang lain turut menggangguk mengiyakan apa yang chanyeol katakan. 'Betul ke ni..' Xiumin was-was. "Hyung tolonglah percayakan kitaorang. Jebal.." rayu Kai. "Siapa tu hyung? Oh.. korang buat apa kat sini?!" kini giliran Luhan pulak yang soal. "Hyung.. kami dah insaf
kami tak akan dengar cakap Suho lagi. Jebal hyung. percayakan kami." sehun pula yang merayu. "Hurm.. Betul?" Mereka bertiga menggangguk. "Baiklah.. kamu masuklah." kata-kata Luhan membuatkan mereka lega. "Gumawo Hyung!" "Ha.. ye la.." "Boleh percaya ke diorang?" tanya Xiumin berbisik. "Tak pe. kita tengok je."

Kai yang sedang melihat D.O terbaring lemah itu berasa simpati terhadapnya. "Mianhae D.O. Aku patut halang Suho dari dulu lagi." Kai pun berlalu pergi dari bilik itu.

Author:
Amacam? ok x? sori la. Author dah lamaaaaaaaaaaaaaaa x update. Mianhae semua readers!>< dah busy sekolah, lupa semuanya.. huhuhuhu. thanks bagi yang still support and tunggu author! Gomawo!^^

We are ONE, EXO imnida!!Where stories live. Discover now