1995 şırnak askerlik hikayemi anlatıyorum(GÜNCELLENDİ)

45.5K 197 50
                                    

Hikayenin yazari ben değilim.İnci sözlükten alıntıdır.

Evet beyler 21 yaşında asteğmen olarak görev yaptım, jandarma komando olarak. şırnak çakırsöğütte 1.jandarma komando tugayında.



*arkadaşlar hikayeye başlamadan önce, o zamanlar deyince aklıma şu iki şarkı gelir.


* birincisi, özellikle kış döneminde intikale çıkarken bir asker vardı selda bağca'nın ''ince ince bir kar yağar'' türküsünü çok güzel söylerdi aslan gibi adamdı o şarkıyı paylaşayım(<b style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Verdana, sans-serif; font-size: 13.1999998092651px;">Selda Bağcan - İnce ince bir kar yağar www.youtube.com/watch?v=vL3raxfj1oo <b style="color: rgb(34, 34, 34); font-family: Verdana, sans-serif; font-size: 13.1999998092651px;">)



* birde dağda ki soysuz köpeklerin bize yerel radyodan sık sık şarkı gönderirdi ''dağlar gel dağlara'' diye bilenler bilir hala vardır bu muhabbet orada. dağlara çağırdı komandoyu g*t oğlanları. (Grup Yorum - Dağlara gel dağlara www.youtube.com/watch?v=3D4l6K4HBgo )

Beyler bir kaç resim koyayım önce.Birde şimdiden söyleyeyim öyle rambovari hikaye değildir bu. sinir bozucu bir çok şey anlatacağım. askere gitmemiş olan arkadaşlar özellikle aztek olacak kardeşler bu anlatacaklarımı okumasını tavsiye ediyorum.





arkadaşlar bu resim 1994 yılında acemilik esnasında (acemilik ısparta eğridir) 3 haftalık mamak dağ komando kurs taburunda aldığımız eğitim sırasında verilen kitapçıktır. 3 hafta eğitim biraz az gelebilir. ancak o dönem göz önüne alındığında, bölgede ki emir komuta kademsinde oluşan sirkülasyon oldukça fazlaydı. gerek geri hizmet alımları, gerekse muharebe ve muharebe dışı yaralanmalar ve şehit subaylar yüzünden özellikle asteğmenlere verilen eğitimler hızlandırılmıştı. şimdi aramızda ''ulana ısparta eğirdir piyade komando yetiştirir, jandarma komandonun ne işi var?'' dediğinizi duyar gibiyim. hakkınız var açıklayayım; o dönemde terörle mücadelede aşırı bir yoğunluk olduğundan, yerlerin pek bir önemi yoktu. kısa dönemlik o zamanlar 8 aydı. fakat çok bariz bir fiziksel ve zihinsel bir rahatsızlığınız yoksa %90 uzun dönem asteğmen oluyordunuz. kaçınılmaz bir durumdu bu. torpilli ibneleri saymıyorum. bu yoğun rütbeli alımından ötürü, (ki o zaman olağan üstü hal bölgesine rütbeli ihtiyacı çok fazlaydı) komando eğitim yerlerinde çeşitlilik söz konusuydu. örneğin jandarma komandoların bir bölümü eğirdirde eğitim görürken. başta piyade komando olarak gitmiş ve eğitimini görmüş çocuk, acemilik sonunda jandarma çekip, jandarma komandoya dönüşebiliyordu. bunuda açıklayayım dedim.

TIKLA DEVAMINI OKU>>



evet arkadaşlar 1994 yılı okulu bitirmişim. aynı okuldan ingilizce öğretmenliği okuyan bir kız arkadaşım var. orta okulda da aynı sınıftaydık bu kızla. sonra lise zamanında ayrı düştü yollarımız. ardından tekrar bulduk birbirimizi. ilk görüşte ben aşık oldum. zaten orta okuldan sonra bir kız arkadaşımız olmamış o yüzden aklımızın bi ucunda kalmış. neyse okuduk bir güzel. o dönemde ana haber bültenlerinde, gazetelerde devamlı g.doğuda şu kadar şehit, işte bu karakol basıldı bu kadar şehit. özellikle hakkari ve şırnak bölgesinde.

Efsane İnci Sözlük HikayeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin