1.Bölüm (İntikam)

16 0 0
                                    

ÖNSÖZ

DÜNYA YOĞUN BİR SAVAŞ İÇİNDEYDİ KORKUNÇ VE ULU BİR SAVAŞTI BU ACIMASIZ HÜKÜMET YANLILARI VE HALKI KIRDIRMAK İSTEYEN İSYANCILAR , POLİTİKACILAR VE ÜLKESİNİ SEVENLER DAHİLDİ BU SAVAŞIN İÇİNE TANKLAR , TOPLAR TÜFEKLER İLE AVRUPA ÜLKELERİ BİRBİRİNİ VURUYOR VE BİRBİRİYLE SAVAŞIYORDU BU SAVAŞ BÜTÜN DÜNYANIN KADERİYDİ.. BU KADER ORTAK KADERDİ.. BU ORTAK KADER 

II.DÜNYA SAVAŞIYDI !

DÜNYANIN EN BÜYÜK SÜPER GÜCÜ AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ DEVLET BAŞKANI 

FRANKLİN D ROOSEVELT BU SAVAŞI SATRANCIN SAHİBİ GİBİ YÖNETİYORDU UYGULADIĞI İLKELERLE VE SÜRDÜRDÜĞÜ EMPERYAL OLUŞUMLARLA BU KORKUNÇ SAVAŞI YÖNLENDİRİYORDU GÜÇLÜ OLAN AYAKTA KALACAKTI, GÜÇSÜZ OLAN YİTİP GİDECEKLER VEYAHUT BOYUN EĞECEKLERDİ.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sene 1940 İran

Büyük kurul yüksek katlı bir binada karanlık bir büyük salonda toplantıdaydı her ülke temsilcilerinin başında bayraklar ve simgeler vardı. 

işgallerin olduğu karanlık dönemde gece vakti genel toplantı ve antlaşma yapılıyordu 3 ülkenin bulunduğu dikdörtgen masa ve katılımcılar vardı Birleşik Krallık Başbakanı Winston Churcill , Sovyetler Birliği Başbakanı Josef Stalın ve İran Kürdistan yönetimi kurucusu Mustafa Barzani toplantıdaydı dünyanın gergin olduğu bu dakikalarda kritik toplantılar yapılıyordu.

Dışarıda vahşiler , faşistler ve isyancılar birbirini yiyordu Mustafa Barzani kendi Kürdistan Cumhuriyetini kurma isteğini bildirdi hakem Sovyetler Birliği Başbakanı ;

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Josef Stalin : Evet , bay Barzani bu isteğinizi dikkate aldık ve şimdi gerçekleştirmek için birliklerin ve başbakanların oyunu almamız lazım.


Mustafa Barzani : Çok teşekkür ederim bu isteğim doğrultusunda bütün kürtleri topraklaklandıracağım İran hükümeti hiçbir şekilde zarar görmeyecektir.


Birleşik Krallık millet vekili - Longbattom : Efendim bence bu kabul edilebilir böylece sığınmacılar İran'da isyan çıkarmayacaktır herkes güvence altında yaşayacak.


Winston Churcill : Elbet biz İngilizler bunu daha öncede değerlendirdik böyle birşeyin gerçekleşeceğini biliyorduk, Bay Barzani bu isteğinde haklıdır lakin hiçbir şekilde nükleer silahlanmaları söz konusu olmayacaktır heleki günümüzde nükleer silahlar kol gezip hükümetler birbirini bombalarken hem bu iş bay Roosevelt'in hiç hoşuna gitmeyecektir.


Josef Stalin : Burası İran oturumudur bu mesele Amerikayı ilgilendirmez bu bizim ortak meselemizdir. Ve bu ülkede asla Nazilere ve Adolf Hitler'e izin vermeyeceğiz.


Karar için oy zamanı kabul edenler?


Toplantı salonundaki 15 kişinin 11'i el kaldırır kaldırmayanların 4'ü İranlıdır bölgedeki Barzani Ayaklanmalarını tahmin etmektedirler.


Mustafa Barzani : Sizin neyiniz var kardeşlerim ? 

Elvin Jafarov : Efendim sizler konuşurken birşey söyleyemedik lakin bu hususta İran hükümeti büyük tehlikeye girecektir. Bunu birdaha düşünme imkanımız yokmu?

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Feb 03, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

𝐁𝐀𝐑𝐎𝐍Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin