Második lecke: A média

28 1 0
                                    



Nos, kedves olvasó, nem tudom ki vagy és mikor olvasod ezt, de biztos vagyok, abban, hogy ez a legkritikusabb része annak, hogy elveszítselek, megund a tanulmányom és felállva a géped elől azt mondd, ez badarság, mi ez. Viszont ez az egyik legfontosabb része az egésznek és azért ide raktam ezt a részt, mert rengetegszer fogok visszacsatolni, a 2. Leckére.


Egy cseppnyi titkot nem árulok el azzal, ha azt mondom, hogy a média manipulál minket. Sőt, ez szinte már közhellyé vált. Viszont sokan nem értik a média teljes arcát.

A média, nem mint csak TV és telefonként van jelen az életünkben, egy pletyka, egy online újság, de egy pletyka is a média része.


Ha a manipulációt egy egyszerű példával kellene felhoznom, olyan mint a vadászat. Van egy vadász és van a préda. De a vadász miért vadász, és a préda miért préda?

- Szintén egyszerű a válasz. Mert ezt az utat választották. A vadász azért vadászik, mert vadász akart lenni, vagy mert valaki, aki felette áll azt mondta, hogy vadásszon. A préda viszont nem szeretne vagy nem volt lehetősége. Egy egyszerű példával élve: valaki reklámokat alkot, valaki reklámokat néz. Ez egy ördögi kör és piramis, aminek sosem lesz vége.


A manipuláció mestersége -mint ahogy tudod, először az érzelmekre hat- a lehető legkönnyebb módszerrel próbál tömegeket mozgatni. Ezek a dolgok bármik lehetnek. A média legerősebb alapfoka a TV. Egy máz. Egy máz, amin keresztül elhitetnek veled mindent és arra fordíttatják veled a fejed, amerre csak akarják és ezzel nem arra gondolok, melyik élelmiszert vagy ruhát akarják megvetetni veled.


Nem merész kijelentenem azt, hogy a média, több 10millió vagy akár több milliárd embernek okozott testképzavart, azzal, hogy egy ételt vagy egy shampo-t reklámoznak. Nem kell az utca emberét megkérdeznünk erről, magad is megvizsgálhatod.

A média tökéletes képe szerint, a férfi az, aki magas illetve izmos, a nő pedig az, aki karcsú derekú, nagy mellű és bármikor ragyogóan tud előállni. A média az, aki megkreálta a Barbie nevezetű márkát, ezzel eladva (ahogy a reklámjaikban is hangzott) a tökéletes lány-t. A média azt mondja ezzel hogy bármely lány aki nem karcsú vagy nem rendelkezik olyan olyan testi adottságokkal, mint egy szimpla játék, nem érvényesülhet teljes nőként, vagy férfiként. Ez mellett árulnak ilyen ,,tökéletes" személyek segítségével termékeket, aminek a végén elhangzanak olyan mondatok: ,,Miért ne szeretnél te is így kinézni?"


Nos kedves olvasó, ez nem az én személyes harcom a testsúlyproblémámmal vagy az önértékelésemmel, ez több millió/milliárd ember problémája, amit a média szerint probléma csak.


Szóval a média befolyásolja az egészséges ember testképét és döntési szabadságát, de mit tesz még az úgynevezett máz? Butít.

Ezzel sem mondok nyilván semmi újat, de nézzünk egy kicsit a dolgok mögé. Miért jó a médiának, ha nem tudunk semmit, nem foglalkozunk az élet igazán fontos dolgaival és belezavarodunk a saját világképünkbe?


Gandhi szerint a meditációval a lelkünket tudjuk gyógyítani, viszont a keresztény vallás szerint először el kell nyernünk a bűnbocsánatot. Melyik lehet az igaz?

Nos a buddhista vallás az egyik legkomplikáltabb vallás az egész történelemben és a mázban rekedt emberek nem ismerik fel, mi az, ami ellehetetleníti őket a valóságtól.

A hogyan kell meditálni? Hogyan nyerjem el a lelki békém? Hogyan tudom megtisztítani a testem és a lelkem?

Ezek a legtöbbet keresett témák a buddhizmussal kapcsolatban. Cikkek ezreit olvashatjuk meditációs gyakorlatokról, pedig a válasz bennünk van. Több jelenkori szerzetes is elmagyarázta, hogy a buddhizmus tanításait nem az interneten fogjuk megtalálni, hanem magunkban. A meditációra nincs gyakorlat. Csak a nyugodt környezet és a gondolkodás.

A média ilyen apró kérdésekkel nyugtalanítja az emberek gondolatait, hogy olyan válaszokat keressünk amiket valójában tudunk, miközben ezer és ezer reklám jelenjen meg az arcunk előtt, a tökéletes férfiről, nőről, receptről, stb...

Utószó a második leckéről: Kedves olvasó, ha úgy gondolod, hogy ha kikapcsolod a TV-d és az iPhone-od, nem olvasol reklámokat és nem hallgatsz híreket ezzel védve magad a médiával szemben, tévedsz. Mint említettem, egy pletyka, egy rádióműsor de egy zene is befolyásolhat és manipulálhat téged. Egyetlen megoldás van arról, hogyan tudod elkerülni a téged érő manipulációt. Csak azt hidd el, amit látsz, tudsz. Hiszen ahhoz, hogy telljesen kizárd magad ezektől a manipulációktól, már talán az Amazonas legmélyebb bugyra sem lenne elég ehhez..

Esettanulmányom a manipulációrólWhere stories live. Discover now