[Enjoy reading first chapter]
BANG!
THING!
BANG!!!
THING!!!
BANG! BANG!!!
THING! THING!!!
Bunyi suara pedang bersentuhan dengan pistol.
Ultraman Justice sedang berfokus dari jauh dan pandang musuhnya dengan teliti sambil sedang bersedia untuk serang.
Musuh di hadapannya tidak ketahui siapa sebab dia pakai hanya sebuah kain yang dah terkoyak dan ianya hanya tutup arah muka sampai ke lutut.
Justice tidak tahu siapa dia ni tetapi dia akan berhati-hati kerana dia tak nak pandang rendah kepada musuh jadi dia fokus.
[Justice] 'Aku tak boleh gerak sesuka hati sekarang ni aku nak kene buat apa dulu untuk cari perhatian dia?'
Justice sedang berfikir dengan keras untuk menangkap musuhnya tetapi macam mana?
[Musuh justice] ''......... *smirk*''
[Justice] 'huh?'
[Musuh justice] ''*angkat pistol fliplock nya ke kepalanya*''
[Justice] '!!? Dia.... Takkan lah!? Dia nak bunuh diri?!''
Justice mahu halang musuhnya supaya tidak tembak dirinya tetapi dia tidak sempat.
BANG!!!
Dengan satu tembakkan musuh dia hilang dengan sekelip mata.
Justice pelik dan tidak tahu nak cakap apa. Tapi dia pergi ke tempat musuhnya berdiri tadi dan tengok kalau ada apa-apa pelik pakai jampi ke teleport diri sendiri entah ke mana.
[Justice] ''..... Aneh.''
Dengan itu Justice tinggalkan tempat itu dan menuju balik ke planet cahaya.
Tidak dia ketahui musuhnya baruje keluar dari lobang bayang dan masih ade lagi di planet itu dan dia menengok jam mekanikal lama dia dan terus pergi ke destinasi lain.
[Musuh(?)] ''..... *smirk* hmm, masa untuk gerak dulu.''
(Di Hikari No Kuni).
Masa justice balik ke planet cahaya dia terus pergi berbincang dengan ultra brothers tentang informasinya.
[Zoffy] ''Justice kami berterima kasih lagi sekali sebab tolong dalam menyiasat tentang perkara ini.''
[Justice] ''Tidak apa aku cuma tolong kerana korang dah bantu aku dan cosmo tetapi maaf lah aku tak dapat apa daripada musuh terbaru ni. Tapi kenapa korang rasa dia tu musuh?''
Tanya justice dengan curious nya dia sebenarnya tidak tahu atau faham kenapa ultra brothers atau musuh baru mereka ini mahu apa. Kenapa justice? Tapi bukan zero? Kerana justice ada skill yang sempurna dan sudah berpengalaman lama.
Tetapi justice masih belum tahu sebabnya kenapa ultra brothers nak tangkap ''musuh'' mereka ni.
[Justice] ''Kalau boleh aku minta tanya Zoffy-san.''
[Zoffy] ''Iya apa dia?''
[Justice] ''Apa ancaman musuh kita kali ini?''
Zoffy berdiam sekejap sementara Justice tunggu jawapannya. Sebenarnya Zoffy tak tahu nak jelaskan situasi mereka dengan musuh baru terkini kerana.....
[Zoffy] ''Maafkan aku Justice tetapi aku tak tahu macam nak jelaskan dengan betul itu pun aku tak pasti kau faham penerangan aku sebab aku pun tak faham situasi dan ancaman kita kali ni.''
[Justice] ''...... *sedikit mengeluh* adakah ianya seteruk yang kita pernah alami?''
[Zoffy] ''........ Aku.... Tak pasti.''
Justice dengan Zoffy berdiam sambil mereka meneruskan perbualan mereka.
Di planet 78UK.
Di hujung batu ade susuk orang tengah melenggang kakinya di pucuk tanah itu seperti sedang bersantai.
[''Musuh''] ''hmm~ mm~ hmm~''
Sambil tengah dia sedang bernyanyi sambil bermain pusingan di pistolnya.
[''Musuh''] ''.... *berdiri dan terus regangan badan dia* hmmm~....... Ha,..
Interesting.''
Hi semua kepada yang dah lama kenal saya kenal lah! Kepada yg baru hi saya ikin dulu dipanggil ryu sekarang ikin je. Dah lama tak buat fanfiction ni jadi harap semua sihat bulan puasa niiiiii.
Bye!
YOU ARE READING
Aly or Enemy I chose who I wish to be (VERY LONG UPDATE)
Fanfic(Draft story sahaja) ''Aku bukan ultraman atau ultrwoman. Ye aku perempuan nape aku kata ultraman? Hmm why not? Jantina tak penting title dia sama sahaja. Know.... Aku ni baik ke. Jahat? Itu pada mata korang nak cakap aku ni sesiapa sahaja but! Aku...