"junhui"
"minghao"
"so erm kau pun chinese macam aku la kan?" Soal Junhui untuk mendapat kepastian
"Rasanya la, um yela"
"Bila pindah Korea?" Soal Junhui lagi
"Time umur aku 4 tahun, kau?" Soal Minghao semula, Junhui yang mendengar Minghao memanggilnya tanpa panggilan hyung segera membutangkan mata
"Eip! No kau aku, panggil aku Junnie hyung, arraseo?" Terbang Junhui, Minghao mula mencebik.
"Alaa, perlu ke?"
"Mestila hao oiii"
"Malas der sumpah malas"
"Ada jugak kena tendang dengan aku kang" Ujar Junhui sambil menatap Minghao geram.
"Huehue"
8:48 p.m.
semua penghuni baru dirumah Seungcheol menatap muka mereka antara satu sama lain sebelum menatap muka Seungcheol sedalam yang mungkin.
"dah kenapa korang pandang aku gitu? makan jela tunggu apa lagi" Ujar Seungcheol,
dan sekali lagi kesemua housemate barunya menatap Seungcheol dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.
"CAKAP JELA APA YANG KAU ORANG NAK CAKAP" jeritan Seungcheol membuatkan mereka tersentak
"err senanye kitorang nak tanya, kau memang tinggal sini sorang-sorang je ke?"
"la tu je? haah aku sorang je, parents aku always pergi oversea sana sini so tinggal la aku keseorangan uhuks" terang Seungcheol berserta air mata palsunya.
"f-faham, tapi kitorang boleh tinggal kat rumah kau berapa lama je?" Soal Jisoo, semua perhatian kini tertumpu padanya dan Seungcheol.
Dan pada saat itu, waktu itu, ketika itu ini dan- oke staph, baru la seketul Seungcheol terfikir tentang perkara itu.
"a-aku, aku pun baru terfikir tapi aku izinkan korang tinggal disini sampai, sampai bila-bila je, kot?" kata-kata yang keluar dari mulut Seungcheol itu membuatkan semua penghuni dirumah itu menatapnya pelik.
"sampai bila-bila? kau serious ke? haritu bukan main kau taknak kitorang tinggal sini" balas Jihoon,
Seungcheol yang baru tersedar itu menjadi serbasalah.
"aku dah fikir masak-masak, lagipun aku sunyi jugak kalau tinggal sorang, so kalau korang sudi bolela tinggal dengan aku." terang Seungcheol, kedua belas mereka memandang Seungcheol dengan pandangan yang waw amajinggggg.
"omo jinjja!!?" soal Seungkwan menginginkan kepastian.
"nae" dan serentak dengan itu, kesemua mereka berlari kearah Seungcheol dan memeluknya erat.
"YEYY, gomawo Seungcheol hyung!!"
harap-harap semuanya akan baik-baik sahaja.
KYAAAAAA, SAYA KEMBALI LAGIII MUAHAHAHAHAHAA, Selamat berpuasa semua kesayangan kuu!! sending you guys a virtual hug!! btw jangan la berhenti sapot saya uhuks sedih saya:(9$)$)#)#)#))#)#
tankiuu yang mana still sapot saya, lopiyuu!
YOU ARE READING
housemate | seventeen [IN EDITING]
Random❝ 𝑘𝑒𝑗𝑎𝑝.. 𝑚𝑎𝑐𝑎𝑚 𝑚𝑎𝑛𝑎 𝑘𝑜𝑟𝑎𝑛𝑔 𝑠𝑒𝑚𝑢𝑎 𝑏𝑜𝑙𝑒ℎ 𝑎𝑑𝑎 𝑑𝑎𝑙𝑎𝑚 𝑟𝑢𝑚𝑎ℎ 𝑎𝑘𝑢 ?! ❞ started : 20 december, 2021 ended : bila sebongs datang malaysia insyallah huehue cover by @CRUSHAO high rangkings 🏆 no.01 of #sebongie ( 2...