Part 1

12 0 1
                                    

Aline POV
Ik fiets richting het parkje waar ik met Laura, mijn beste vriendin heb afgesproken.

We zitten beiden in dezelfde klas, 3 havo/atheneum. Van een afstand zie ik Laura al staan wachten bij het bankje waar we altijd afspreken.

'Hey Lau!.', ik zwaai enthousiast naar haar en ze zwaait terug. 'Hoe is ie?.', vraagt ze. 'Mwah met jou?.', zeg ik. 'Slecht, we hebben vandaag een repetitie geschiedenis en daar ben ik helemaal niet goed in.', zucht ze en ik lach kort. Dat is waar ook. Zij is slecht in geschiedenis waar ik weer goed in ben en daarom helpen we elkaar. Zij doet dat met mij bij wiskunde.

Samen fietsen we richting school en praten ondertussen over wat random dingen zoals gewoonlijk. 'Wist je trouwens dat er vandaag vier nieuwe jongens in de klas komen?.', vraagt Laura opeens. 'Nee, dat is ons ook niet vertelt.', zeg ik terwijl ik mijn schouders op haal.

'Ze gaan vandaag een dagje mee draaien met de lessen en als alles goed gaat zitten ze vanaf morgen bij ons in de klas.', zegt ze enthousiast.

'Nice.', zeg ik afwezig terwijl ik voor me uit staar. Ik had vannacht weer een droom over Daan, mijn ex van vroeger. Hij had al die tijd tegen me gelogen.

Hij ging vreemd met Isa, een vroegere vriendin van hem. Daarom wil ik niks meer met hem te maken hebben. Daan en ik zijn met een nog al heftige ruzie uit elkaar gegaan en daarna heb ik hem niet meer gesproken. Het enige wat ik weet is dat we elkaar allebei niet meer mogen...

'We zijn er.', Laura tikt op m'n schouder en ik schrik op uit mijn gedachtes. 'Oh.', mompel ik. We rijden het schoolplein op en zetten onze fietsen weg.

'Oke nu ga je me vertellen wat er is.', zegt Laura terwijl we naar binnen lopen via de hoofdingang. 'Ik had vannacht weer een nachtmerrie, over Daan, m'n ex van vroeger weet je nog wel.', zeg ik zacht.

'Oh daar had je toen over vertelt ja.', knikt Laura. 'Gewoon niet meer aan die klootzak denken, dan komt het vanzelf wel goed.', zegt Laura en ik geef haar een dankbare knuffel.

Net op dat moment gaat de bel voor het eerste uur. Laura en ik lopen richting het goeie lokaal. We hebben Engels. We gaan op onze vaste plekken achterin zitten en wachten tot dat de docent de les begint.

De docent loopt een paar minuten later het lokaal binnen en het wordt langzaam stil. 'Ja Justin, dank je dat je ook zo stil bent, dan kan ik de les beginnen.', zegt ze.

'Goed, het is jullie nog niet vertelt, maar jullien krijgen vandaag 4 nieuwe klasgenoten', vertelt de docent en ik kijk eventjes naar Laura.

'Ze kunnen zo komen, ze moesten zich nog eventjes aan melden bij de receptie, jullie mogen vast beginnen aan de opdrachten waar we vorige week mee bezig waren.'

Zuchtend sla ik mijn schrift open en begin aan de eerste opdracht. Als we al een tijdje bezig zijn met de opdrachten, wordt er op de deur geklopt en komen er vier jongens binnen gelopen.

'Ah jongens, fijn dat jullie er zijn.', de docent staat op. Ik heb nog niet zoveel intresse in de vier nieuwe jongens die voor in het lokaal staan en zit met Laura te praten.

'Stel jullie maar even voor aan de klas en dan mag je zelf weten waar je gaat zitten.', zegt de docent. Ik kijk snel op.

De kleinere jongen stelt zich voor als Rein, de jongen met het zwarte haar heet Nils. En de jongen met de bruine huidskleurheet Owen...

'En ik ben Daan.', zegt de laatste jongen met blond haar en mjjn blik schiet meteen zijn richting uit. Ik bekijk hem eens goed. Nee, dit kun je niet menen.

Voor een paar seconden kijken we elkaar recht in de ogen aan. Nu weet ik het zeker. Het is dé Daan. Shitzooi. En die docenten denken dus dat ik met hem een heel schooljaar in denk klas ga zitten? Dacht het dus niet.

'Aline?! Is er iets?.', vragend kijkt Laura mij aan. 'Het is Daan.', antwoord ik zacht terwijl ik mijn blik op de tafel gericht houdt.

'Wat?!.', roept Laura. 'Ik ga nu naar 'm toe.', en Laura wilt op gaan staan. 'Nee! Dat doe je niet.', zeg ik, lichtelijk geirriteerd. 'Oke dan niet.', ze gaat weer terug zitten.

'Die Nils is wel een lekkerding.', zegt Laura terwijl ze richting Nils kijkt die schuin voor ons zit. 'Niet zo hard.', zeg ik geschrokken. 'Straks hoort ie ons nog ofzo.'

'Als Laura en Aline zijn uitgepraat kunnen we weer verder met de les, of is het zo belagrijk dat jullie het voor de klas willen vertellen?.', de docent kijkt ons een beetje boos aan.

Laura en ik worden rood. 'Nee, natuurlijk niet, sorry mevrouw:, zeggen we vriendelijk en de rest van de les doen we super goed mee.
-
Hi,
Dit was het eerste part.
Laat je mening achter in een comment. De volgende hoofdstukken worden langer I promise:)
Vote or comment?
Heel erg bedankt voor het lezen!:)
X Lotte

Hell's A Lot Like Love ft MainStreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu