⚠️ Chapter - 03 ⚠️

14 5 2
                                    

ENJOY READING 🌝🌹




“ Yena.. ” Panggil Yuri sambil membelek-belekkan buku kerjanya. “ Ye ? ” Sahut Yena yang masih tidak lepas dari buku kerjanya.

“ Jom beli aiskrim. Panas lah. ” Yuri mendekapkan kepalanya di atas meja. Yena menutup buku kerjanya dan menatap ke arah Yuri. “ Jom beli aiskrim. ”

Yuri yang mendengar terus mengangkat kepalanya. “ Jom !! ” Yuri dan Yena bergegas keluar dari rumah dan pergi ke mini market yang berdekatan.

Kamsahamnida ahjumma. ”

“ Nae. ”

Mereka mencari tempat duduk di depan mini market. “ Hah sejuk rasa otak sekarang. ” Kata Yuri yang masih menikmati aiskrimnya. Yena yang mendengar hanya tersenyum saja.

Yuri menepuk pelan paha Yena.“ Yen, itu bukan ke  Changbin ke ? ” Lalu menunjukkan Changbin diseberang jalan. “ Yelah tapi kenapa baju dia penuh dengan darah ? ” Yena melihat pelik.

“ Entah-entah pembunuh tu Chang...” - Yuri

“ Aip jangan tuduh sembarangan. ” Potong Yena.

“ Manalah tahu kan. ”  - Yuri

“ Tahu tapi jangan lah main sebut je. Mana lah tahu bukan dia. ” - Yena

“ Apa kata kita tanya dia besok kat sekolah. ” - Yuri

“ Idea bagus. Bijak jugak otak kau eh. ” - Yena

“ Hehe of course. ” Sengihnya.

“ Yui, jom balik. Dah petang ni. ”  Ajak Yena. Yuri hanya mengganggukkan kepalanya. “ Yui aku tidur rumah kau 1 minggu ni boleh ? ”

“ Eoh ?  Tiba-tiba ni kenapa ? ” - Yuri

“ Eomma aku 1 minggu ni ada urusan kat Busan sebab tu aku nak tidur rumah kau. ” - Yena

“ Ah I see. Boleh je. Tak de lah aku sunyi kat rumah sorang-sorang. ” Kata Yuri lalu mereka menyambung perjalanan mereka dirumah.

• — • — • — • — •

“ YAH LEE FELIX !! BAGI BALIK COKLAT AKU !! ” Jerit Chaewon yang masih mengejar Felix dari kantin sampai ke class mereka.

“ Tak nak HAHAHAHA. ” Gelak Felix dari jauh. “ Hah.. Hah.. Hah.. Tak guna Felix.. Ha... Kau tunggu balik nanti aku kerjakan kau. ” Chaewon tercunggap-cunggap mengejar Felix yang semakin jauh berlari.

“ Dah lah malas lagi aku nak kejar. Tahu lah dia berhenti sendiri. Akanku halalkan saja coklat tadi yang diculik mamat tak hensem tu. ” Chaewon dengan pasrah berjalan menuju ke class nya.

“ Weh korang... ” Panggil Wonyoung.

“ Kenapa Wony ? ” Sahut Chaeyeon.

Semalamkan aku jumpa Seungmin dengan seorang perempuan kat satu lorong kecik. Aku tengok kali pertama tak de apa-apa yang pelik. Aku abaikan je lah tapi sekali aku tengok kali kedua, dia tak bawak perempuan tu keluar. Macam aik mana perempuan tu pergi ? ” Terang Wonyoung panjang lebar.

“ Pelik. ”  - Minju

“ Kau okay lagi Wonyoung. Aku dan Yena semalam nampak Changbin dengan baju dia berdarah. Macam baru lepas bunuh orang je. Kan Yena ? ”  Yuri memandang Yena disampingnya.

“ Haah. Yuri siap kata lagi semalam yang dia syak Changbin pembunuh tu. ” - Yena

“ Tapi kan kita tiada bukti lah nak tuduh diorang. ” - Nako

“ Haah. Lagipun kalau diorang bunuh mesti lah senyap-senyap bukan terang-terang orang nampak. ” - Eunbi

“ Betul jugak apa Eunbi kata tu. ”  - Hitomi

“ Dahlah jangan difikir sangat. Baik kita bahas benda lain. ” Mereka kembali melakukan hal masing-masing.

“ Bro. ” Panggil Chan disebelah. Terkejut Minho tiba-tiba dipanggil. “ Kenapa ? ” Tanya Minho. “ Kenapa kau senyap sangat hari ni ? ”  Chan pelik melihat tingkah Minho hari ni. Dari pagi sampai sekarang senyap je.

“ Aku lagi dengar lagu ni ha. ” Minho mencabut earphone di telinganya. “ Lah patutlah senyap semacam. Kau healing ke apa ni ? ”

“ Eh tak de lah. Saja je dengar lagu hari ni. ”  Chan yang mendengar kata-kata Minho hanya mengangguk kepala. Dia tak nak tanya lebih lagi takut Minho tak suka.

Haih untung aku. Hampir je identiti aku gagal. Desis seseorang dalam hati.

Sesi persekolahan hari ni berjalan seperti biasa. Sampailah...

AARRGGHH !! ADA MAYAT !! ” Jerit seorang pelajar dari luar class. Dengan cepat semua ahli dalam class 11-1 dan class lain keluar menuju ke arah jeritan pelajar tadi.

“ Kenapa semua orang berkumpul kat sini ba-... Semua menjauh dari tempat ni. Seseorang panggil seorang ssaem suruh call polis sekarang !! ” Arah ssaem Vernon.

Semua yang berada disitu meremang melihat mayat seorang pelajar yang berlumuran dengan darah.

“ Siapa pembunuh dia ”

“ Seram lah ”

“ Aku rasa kita tak selamat sekarang ”

“ Aku tak nak mati awal ”

“ Siapa mayat tu eh ”

“ Tak berperikemanusiaan langsunglah orang yang buat macam ni. ”

Semua pelajar yang berada disitu berbisik-bisik.

“ Semua pelajar dipersilakan balik ke class masing-masing. ” Semua pelajar yang berada disitu mula beredar ke class masing-masing.

The game have already started. Wait and see next.. Dalam diam dia smirk lalu pergi bersama pelajar yang lain.

TO BE CONTINUED...

________________________________________________

Quotes For Today :
“ Tidak ada perjuangan yang lelah dan tidak ada hidup yang bermasalah. ”

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 15, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MYSTERIOUS KILLER | SKZONEWhere stories live. Discover now