ENJOY READING 🌝🌹
•
•
•
•
•“ AAAAAAAA.. Kenapa exam tadi susah sangat huh. ” Keluh Yuri entah kali keberapa. Exam tadi yang baru saja selesai berlangsung selama 3 jam tu, exam Matematik.
Sebab tu Yuri kata susah. Maklumlah Yuri kan tak suka Matematik. Persis sama seperti Thor hoho 😌
“ Exam Math je pun. Senang je aku tengok soalan tadi. ” Dengan bangga nya Yujin kata. Yuri menjeling tajam Yujin “ Ck. Kau senang lah cakap sebab kau pandai Math. Nak je sepak kau sekarang. ”
Chaewon yang disebelah cuba menenangkan Yuri. “ Sabar Yui sabar. Kau bukan tak tahu perangai Yujin. ” Yuri yang mendengar mencebik lalu meletakkan kepalanya diatas meja.
“ Korang.. ”
“ Ye kenapa Nako ? ” Jawab Eunbi. “ Korang ada dengar tak berita pagi tadi ? ”
“ Berita ? Berita apa ? Aku tak tengok pagi tadi. Kenapa ? ” Tanya Chaeyeon yang baru sampai bersama Yena. Mereka dua tadi beli makanan sebab tu tak join sama bersembang tadi.
“ Berita pasal ada salah seorang senior pelajar sekolah kita dibunuh. Kalau tak silap aku nama pelajar tu Min.. Min.. Min apa eh aku lupa nama senior tu. ”
Nako cuba mengingati nama senior tersebut.“ Min Yoongi ke ? ” Tebak Sakura. “ Ha Min Yoongi. Pandai pun kau, Kura-kura. ”
“ Biasalah Miyawaki Sakura kan pandai menghafal nama orang. ” Bangga Sakura lalu meng-flipkan hairnya.
“ Eh jap bukan ke senior tu yang jumpa kita 2 hari lepas ke ? ” - Hitomi
“ Haah kan. ” - Yena
“ Tapi kan kenapa dia dibunuh eh ? ” - Wonyoung
“ Entahlah Wony. Mungkin sebab ada yang tak puas hati dekat dia sebab tu dibunuh. ” - Eunbi
“ Hm.. ada betul jugak apa kau kata Eun. ” - Minju
“ Dah lah jom balik class. Kang Ssaem Mingyu marah kita pulak masuk lambat. ” Ajak Chaeyeon dan yang lain mengangguk kepalanya berjalan pergi dari kantin.
Namun...
Disisi lain seseorang sedang menguping percakapan mereka.
“ Sepertinya mereka dah tahu pasal pembunuhan ni tapi sayang betul. Mereka tak tahu siapa pembunuh dia ” Kata seseorang dimeja belakang dengan smirk lalu ikut pergi dari kantin.
“ Weh Hyunjin, kau nampak Felix tak ? ” Tanya Chan yang baru masuk dalam toilet. “ Tak. Kenapa kau cari dia ? ” Balas Hyunjin yang sedang mencuci tangannya di singki.
“ Ah aku pikir kau dengan dia tadi. Sebab tu aku tanya kau dulu. ”
“ Oh. ”
“ Dah lah bro. Aku nak cau dulu cari Felix. ”
“ Okay. ” Balas Hyunjin singkat lalu Chan pergi dari toilet tersebut lalu kembali mencari Felix.
“ Huh untung Chan tak nampak baju aku kotor. Kena tukar baju kat bilik loker. ” Dengan langkah malasnya dia menuju ke bilik penuh dengan loker pelajar-pelajar lain.
Hyunjin dengan cepat menukar bajunya yang kotor tadi lalu menyimpan di dalam loker dan menguncinya. “ Menyusahkan. ” Selepas mengatakan seperti itu tadi terus dia keluar.
• — • — • — • — •
KRINGGG !!!
Loceng berbunyi tanda berakhir sesi pelajaran untuk hari ini. “ Okay class kita sambung belajar besok. Jangan lupa siapkan tugasan ssaem berikan tadi. ”
“ Naee ssaem. Kamsahamnida ssaem untuk hari ini. ” Serentak semua pelajar membungkuk sedikit badan lalu dengan girang mengemaskan semua barang mereka untuk balik.
“ Sakit tengkuk aku belajar dari tadi. Rasa nak patah leher aku. ” Chaewon meregangkan seluruh badannya yang terasa sakit dan kebas.
“ Yena, nanti petang kau datang rumah aku eh. Kita buat homework sama-sama. ” Ajak Yuri yang berjalan di sebelah Wonyoung. “ Okay sip 👌🏻 ”
“ Korang perasan sesuatu tak tadi masa kat class. ” - Hitomi
“ Hm ? Maksud kau apa Tomi ? ” - Hyewon
“ Felix nampak lain lah hari ni. Kenapa eh ? ” Hitomi masih tertanya-tanya. Pasalnya Felix kat dalam kelas diam je. Tak macam selalu. Bising macam reban ayam.
“ Haah kan. Aku pun perasan tadi. Felix diam je sepanjang class. ” - Yujin
“ Korang tak rasa dia pelik ke ? ” - Hitomi
“ Pelik juga. Positive thinking je lah. Mungkin dia tak de mood kot hari ni. Jangan pikir bukan-bukan. ” - Chaeyeon
“ Maybe tak de mood. ” Namun tetap membuat mereka berfikir akan hal tu biarpun Chaeyeon kata ' positive thinking ' .
“ Bye korang aku balik dulu. ” Lambai Yuri lalu masuk ke dalam kereta milik abang nya. Ahli Iz One yang lain pun turut balik.
Disisi lain..
Piuw piuw checkmate. Kau tunggu giliran kau Tomi. Aku akan pastikan kau orang pertama aku bunuh dalam Iz One. Kata seseorang sambil smirk laku di pergi balik ke rumahnya.
TO BE CONTINUED...
________________________________________________
Quotes For Today :
“ Life goes on. Don't look at back. ”
YOU ARE READING
MYSTERIOUS KILLER | SKZONE
Misteri / Thriller[ ON-GOING ] " Aku syak kan. Salah seorang dari kita adalah pembunuh. " • • • • • " Kau akan jadi orang seterusnya. " • • • • • START : 14 / 01 / 23 FINISH : - | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |...