PROLOG

3 0 1
                                    


Selesai gadis cantik itu berbual kosong dengan beberapa kawan bapanya. Dia berjalan dengan mata meliar mencari seseorang.

Hampir² sahaja dia terlanggar dengan orang disitu namun pantas di elak. Seketika matanya bertaut dengan seseorang sebelum jejaka itu meneruskan langkah.

"Macam kenal mata tu", bisik hati kecil gadis itu.

Angkat bahu dia langkahkan kaki kembali. "Haih susah betol nak cari dalam keadaan orang berkerumun macam ni", bebelnya.

Kini dia hanya statik di tempat dia berdiri nak cari susah so kita scan je. Ting! Melebar senyumanya apabila orang yang dicari sudah dijumpai.



Matanya yang tiba² bertaut dengan seseorang hanya dibiarkan. Namun dia rasa sedikit tersentak, bagaimana dia boleh terfikir untuk buat begitu.

Eh, apa yang perlu dia kesahkan?

Bahu yang dicuit dari tepi membuatkan dia menoleh pantas. Senyuman kecil tersungging di bibir.

Rasa resah hilang begitu saja ketika melihat wanita itu. Kini mereka beriringan keluar dari dewan tersebut. Ingin mengambil angin luar mungkin.








Orang kata dari mata turun ke hati. Jadi adakah bakal terjadi perkara itu dalam kehidupan mereka? Tapi mencintai juga tak semestinya memiliki bukan?


"Kenapa perlu persoalkan perkara yang kau tahu jawapanya?" -Affief Hirzan

"Awak buat saya rasa ragu-ragu dengan semua benda.." -Haura Ayn

"Love doesn't mean to have, right? Jadi jangan paksa hati tu" -Syed Rafique

"See, i told you before. He can't give his love right?" -Tengku Eileen

unconditional love |SU|Where stories live. Discover now