Ketukan pintu yang bertalu-talu sedikit menggangu lenanya. Nak bagi pecah agaknya pintu tu.Perlahan-lahan dia bangun dengan sisa kantuk, nak tengok jembalang mana kacau dia pagi-pagi ni.
"Hihihi..morning!", tersengih gadis si tukang roboh pintu. Kenjng kiri terangkat dengan riak wajah pelik.
Dia hanya mengendahkan gadis kecil itu. Sudah lali dengan adik dia yang satu tu.
Selesai segarkan diri dia turun sarapan. Kening di angkat sambil jari di tunjuk ke arah kerusi, menyoal dengan bahasa badan.
"Ibu dekat garden.", Affief Hirzan sekadar mengganguk faham.
"Erm..along..", meleret suaranya memanggil si abang. Panggung kepala dia bergumam.
"Boleh tak tolong teman Luna?", tapak tangan di satukan dengan mata dikerdip beberapa kali.
Kening diangkat bagai menyoal adiknya. "Cafe, ada Zain and Qurra. Like ussual 2.30 till 4 p.m. ", abang dia memang berat mulut nasib aje dia faham.
Kebiasaanya Luna naik grab tapi along ada jadi cubalah nasib minta tolong. Bukan tak boleh cumanya grab mahal sekarang jadi memang habisla duit dia nanti.
Wajah Affief, Luna pandang sekilas minta kepastian. "10 minutes before 2.30," langsung tersengih gadis itu. "Makan cepat nanti kemas dapur", arah Affief.
"What!? Okay along", Luna pasrah. Ikutkan jelah Luna kalau tak no transport la kau.
Seketika terasa bahunya di pegang. Toleh ke kanan memandang wanita yang sangat dia cintai. "Ibu tak nak makan sekali ke?". Gelengan kepala Puan Karina, Affief terima dengan anggukan.
Peluh yang mengalir di dahi di seka dengan belakang tapak tangan. Fuh, penat. Kemas rumah? Check. Sapu sampah? Check. Mop lantai? Check. Vaccum bilik? Check. Siram pokok? Check.
Kemudian, dia membuka langkah ke garaj kereta bagi mencari Salman.
"Haura?", terus terhenti langkah saat namanya disebut seseorang. "Haura nak pergi mana?", soal Zayd Hariz.
"Nak pergi cari Salman dekat garaj", kata Haura dengan memandang abangnya sekilas. "Takpa biar abang cari dia".
Angguk kepala lalu Haura berlalu ke dapur ingin memasak hidangan untuk tengahari.
Selesai masak Haura naik atas rehatkan diri sekejap nanti lepas solat baru makan.
Salman kata nak keluar bolehlah dia tumpang sekali. Barang dapur ada yang dah habis jadi kena beli awal-awal.
Selesai solat Haura turun nak hidangkan makanan.
"Eh, salman buat apa kat dapur ni?", soalnya pelik. Ini mesti 'ada udang disebalik batu'.
"Owh takda saja tolong hidangkan. Sian kakak penat masak, nanti biar Man basuh pinggan sekali ya?", aikk pelik bin something.
"Man nak apa sebenarnya ni? Dok bodek Haura ni?", jeling adiknya sekilas sambil tangan ambil lauk untuk dihidang.
"Hehehe. Bolehkan kalau Kakak tolong hantar orang kat cafe?", soalnya tanpa segan silu. See, kan dah cakap mesti ada something.
"Boleh. TAPI first Man kena buat apa yang Man cakap tadi and guna kereta Man. Okay?", soalan Haura dijawab dengan anggukan dari jejaka kacak itu.
Selesai makan mereka bersiap untuk keluar. Zayd Hariz awal-awal lagi sudah keluar, mesyuarat mengejut katanya.
'Apalah nasib kau Haura, mula² nak tumpang Salman tapi kau yang tumpangkan dia pulak.'
Cringe! Cringe! Cringe!
YOU ARE READING
unconditional love |SU|
RomancePertemuan 2 insan yang berbeza personaliti dan juga pendirian diri. Seorang beku sampai tak ada reaksi kat muka. Seorang lagi dengan mata tajam macam nak tikam orang. Tapi makin di elak makin banyak kali pula mereka berjumpa. Kalau tak jumpa nama ya...