الثالث عشر

286 13 0
                                    

بريئه احيت لى قلبي
وبعد يومين .بالليل مراد في مكتبه بيكلم سجي في التليفون .
مراد :روح قلبي وحشتيني
سجي :يا سلام لو وحشتك كنت جيت من بدري . ايه اللي اخرك . كدة .
مراد :معلش عندي بس شوية شغل حخلصهم . علشان الفترة اللي جاية انا مش حكون في الشركة حكون في حضن حبيبت قلبي .
سجي :بجد هو انت ناوي تاخد أجازة وتقعد معايا .
مراد :يعني حاجة زي كدة . المهم جاهزة تعرفي المفاجأة اللي انا محضرهالك .
سجي :وهي مبسوطة
طبعا ده انا حتجنن علشان اعرف . هاه قول بقي
مراد :تؤتؤ مش حينفع لازم لما ارجع علشان اشوف الفرحة في عنيكي .
سجي :شوقتني . بجد
مراد :اشتاقي شوية ما انا ياما اشتقت . وكنت حموت عليكي وانت كنتي تقلانة عليا. بس خلاص من بكرة مش حبعد عنك تاني ابدا . يلا خليكي صاحية واوعي تنامي . اوك . بحبك .
سجي :وانا كمان . بحبك اووويييي .

ميادة :مراد بيه جاسر عايزك .
مراد :تعالي يا جاسر.
جاسر :هو حضرتك . حتروح امتي .
مراد :يعني ساعة كدة
ليه في حاجة .
جاسر :لا ابدا بس تعبان شوية وعايز اروح وعموما معتز والباقين موجودين مع حضرتك .
مراد :لا سلامتك . خلاص تقدر تروح .
مشي جاسر . ومراد خلص بسرعة ومكملش الساعة اللي قال عليها . ومشي هو كمان .

في فيلا مراد
سجي تليفونها بيرن .... جاسر.
سجي :جاسر وهو عايز ايه في وقت زي ده .... الو ايوة يا جاسر خير
جاسر :سجي ارجوكي انا عايزك في موضوع مهم ممكن تنزليلي الجنينة بسرعة
سجي :جاسر انت عارف الساعة كام وبعدين الموضوع ده نيتأجلش للصبح
جاسر :لا الصبح حيكون فات الاوان ارجوكي يا سجي ده موضوع حياه اوموت . انا مستنيكي في الجنينة اللي الخلفية علشان عم صالح ميشوفناش ويعملها حكاية
سجي :خلاص يا جاسر . حلبس ونزالة لما اشوف انت عايز ايه ...... سجي لبست ونزلت لجاسر
في الوقت ده مراد رجع وركن عربيته بس وهو داخل سمع صوت في الجنينة الخلفية .زي صوت سجي . راح بسرعة لقاها واقفة مع جاسر
مراد :اتجنن هي ايه اللي موقفها معاه في وقت زي ده وكمان هنا وفي الضلمة دي. ليه يا سجي . مراد قرب براحة علشان يسمع بيقولوا ايه . بس من غير مايشوفوه
جاسر : ايوة ياسجي. هو ده اللي لازم يحصل انا بجبك وانتي عارفة وخلاص مش حقدر اسيبك لمراد اكتر من كدة . كفايه انتي كل يوم بتتعذبي معاه وانتي مبتحبهوش . انتي لازم تتطلقي بسرعة علشان نتجوز انتي بتوحشيني اوي . وكمان لواستنينا اكتر من كدة مراد حيخدك مني للابد .
سجي :جاسر بس .
جاسر :قاطعها. من غير كلام لازم بسرعة تطلبي الطلاق منه . انتي حتفضلي لحد امتي متعلقة كدة طيب الاول كنتي بتحطيلوا المنوم اللي جبتهولك علشان تديهولوا وبعد كدة كنتي بتتهربي منه لكن بعد كدة حتعملي ايه .
مراد :حس ان الدنيا بتلف بيه وخلاص معندوش استعداد يسمع اكتر من كدة رجع اخد عربيته ورج تاني بسرعة وسايق زي المجنون ودموعة مابتقفش . ليه ليه يا سجي تعملي فيا كدة ليه ده انا حبيتك انتي . انتي البريئة الملاك . تطلعي خاينة ليه ومع مين جاسر. الحارس اللي بعاته يحميكي يقوم يخطفك مني . اااه اااه يا سجي ليه ليه ... مراد راح علي المكان اللي بيقعد فيه واللي سجي كانت معاه فيه .من يومين بس.
مراد :بيبكي . كلكم خاينين مفيش ست شريفة مفيش . بس انتي بالذات عرفتي تضحكي عليا عرفتي ازاي تدمريني . انا حبيتك وانتي خنتيني . بقي جاسر هو اللي جابلك المنوم علشان تديهولي ياتري كنتي بتعملي ايه معاه . ياتري كنتوا بتتقابلوا فين . ما انا كنت سايبك ليه يوصلك ويرجعك وانا نايم علي وداني . اتريه . كان كل شوية يغلط ويقولي أنسة سجي . وانا اقول هو ايه اللي عرفه اني مدخلتش بيكي . بس دلوقتي عرفت انتي كنتي حكيالوا كل حاجة . اكيد كنتوا بتقعدوا تصحكوا عليا وعلي غبائي . اه اه ياسجي اه . الوجع جاني منك ليه ليه انتي . دا انا حكتلك علي جرح عمري وقلتلك الا الخيانة وانتي جيتي وحتطيتي ايدك في جرحي وفتحتيه تاني . ليه ليه ياسجي ليه .بس المرة دي الجرح صعب صعب اوي . الا انتي الا انتي . انا لازم اقتلك واقتله . وعيط مراد اكتر . بس لا انتي لا انا مقدرش ااذيكي انا بحبك . مقدرش اقتلك زي ما ابويا قتل امي . مقدرش . لكن جاسر الكلب ده لازم يموت مش حخليه يعيش يوم واحد بعد النهاردة . طيب اعمل معاها ايه انا مش ممكن احسسها بضعفي واني عرفت . انا حطلقها واخليها تخرج من حياتي . انا مش حستني لما اشوفها في السرير مع واحد تاني وساعتها حقتلها بجد وحقتل نفسي معاها .

الملاك والشيطان حيث تعيش القصص. اكتشف الآن