•••••
matanya bersinar galak memerhati pasangan yang berada di hadapan paderi itu. saling bertukar senyuman. langsung tidak berkedip melihat pasangan yang terlihat sepadan bagai cincin dengan permata.
" wahhhh cantiknya baju dia, ibu ". tangannya sibuk menarik-narik baju sang ibu sambil matanya tidak lepas memandang ke arah choi yeonjun dan shin haewon.
" hwa suka lah baju dia. hwa nak baju macam dia boleh tak ibu? ".
sang ibu tersenyum melihat telatah comel satu-satunya anak tunggal perempuannya. " nanti ibu beli untuk hwa okay? tunggu hwa besar, lepastu ibu veli favourite colour hwa, sky blue kan? "
langsung sang gadis tersengih bak kerang busuk.
" ibu.. hwa nak berdiri dekat atas tu jugak nanti. hwa nak berdiri dekat situ dengan ibu boleh kan? ". tergelak puan oh mendengarnya. macam-macam kerenah anaknya ini.
" mana boleh macam tu sayang. hwa mana boleh berdiri dekat sana dengan ibu ".
" kenapa pula tak boleh, ibu? ".
" suatu hari nanti, hwa akan berdiri dekat sana dengan dress sky blue dengan orang yang hwa sayang ".
" tapi hwa sayang ibu. tak boleh juga ke? ".
makin lebar senyuman yang diukirkan puan oh buat anaknya. tidak pernah letih untuk menjawab pertanyaan polos oh junghwa, anak gadisnya.
" bukan dengan ibu lah sayang. orang lain. one day, hwa akan ada dekat situ dengan orang yang sayang dan layan hwa macam mana ibu sayang hwa ".
junghwa tidak dapat menangkap maksud disebalik kata-kata puan oh jadi dia hanya diamkan diri dan kembali fokus kepada dua mempelai yang sedang berciuman usai sahaja mereka rasmi menjadi suami isteri.
matanya tidak sengaja tertancap pada seseorang yang kebetulan mengalihkan pandangan ke arahnya juga. mata bertentang mata. tanpa berfikir panjang, dia melambai dengan selamba serta melemparkan senyuman semanis mungkin. lagak seperti kanak-kanak lima tahun melambai kepada rakannya sebagai tanda sapaan.
sudah menjadi kebiasaan setiap kali dia membuat eye contact dengan seseorang melebihi sepuluh saat.
manakala seseorang itu menunjukkan reaksi terpana. adakah benar gadis itu melambai ke arahnya? for sure? all of sudden?
tidak ada yang pernah melambai ke arahnya sebegitu rupa atas faktor wajahnya yang sentiasa dipamerkan. seakan ada tarikan magnet yang membuatkan matanya terus melekap pada gadis itu. mengapa gadis seceria itu boleh se-selamba itu melambai ke arahnya.
" beomgyu-ssi, i think i like her smile "
••••••
heya gaes maaf nggak update selama dua minggu bcs asrama kan yea.
busy homework ha kau tak tahu banyak mana nota aku tangguh sekarang ni. (memang aku malas buat pun)
jadi maaf buat ke-sejuta kalinya saya ucapkan kerana buat anda semua termenung curious.
YOU ARE READING
his girl, beomgyu.
Fanfiction" everything about you drives me insane ". be ready, because once you entering his life, there is no more freedom for you. 『 A TXT'S SERIES :: BOOK III 』 ━━ DISCONTINUED ━━ txt's beomgyu ━━ kkvvit :: 2023 ━━ malay START :: 01102023 END ::