Rumaisa melihat Akbar sedang mengemas pakaiannya. Esok dia sudah mula berkerja.
Akbar nak ikut....renggek Rumaisa menarik hujung baju Akbar.
Aku kerja bukan bercuti. Jawab Akbar
melipat bajunya.Hmmm...bukan selalu...nak ikut! Tak kira! Bentak Rumaisa.
Duduk rumah Puteri Rumaisa! Perut kau tu dah 5 bulan tahu tak? Duduk diam-diam jelah. Jawab Akbar.
5 bulan bukan 8 bulan tak sarat! Fine! Kalau awak tak ada nanti saya nak ajak Khalid keluar tak pun Samsul ke. Rumaisa sudah berjalan mengambil telefon.
Akbar mendengar saja anak aunty Khalida membuatkan dirinya cemburu. Kalau Samsul tak kisah sangat sebab dia tak nampak serius macam jantan Khalid tu.
Akbar bangun lalu ke arah Rumaisa. Kau nak call siapa???
Call anak Aunty Khalida lah si Khalid tu. Senyum sinis Rumaisa.
No! Akbar laju mengambil telefon itu.
Apa ni bagi lah....muncung mulut Rumaisa.
Akbar buat bodoh saja.
Dah kah saya nam tidur dengan mummy, lepasni jangan call saya. Merajuk Rumaisa.
Laju Akbar menarik Rumaisa lalu duduk di atas pahanya. Okay princess ikut aku? Tapi jangan nak mengada eh, aku kerja bukan bercuti. Sakit belakang siap.
Rumaisa memeluk leher Akbar lalu tersenyum. Betul ni abang sayang?
Hmm betulah. Jawab Akbar, dia sengaja tak bagi ikut padahal dia beli tiket untuk isterimya.
Ni sayang ni! Rumaisa mencium Akbar bertalu-talu. I love you Mr.Akbar.
Akbar memberi senyum manis.
Awww baby boy tendanglah. Ujar Rumaisa apa lagi Akbar teruja.
Alololo baby boy jangan tendang kesian mama sakit. Nanti keluar kita main bola baru best tendang. Lembut bicara Akbar.
Rumaisa melihat Akbar mengusap lembut perutnya dan berbual dengan baby boy. Alololo comel jee tengok Akbar macam tu.
Kringggg!!! Naufal Sad Boy is Video Call....
Rumaisa menangkat sebelum itu memakai tudung.
Wuiii mentanglah ada abang sayang tak ingat aku dah. Naufal membuat muka sedih.
Hahaha sorry laaa sad boy, dah bawa dihujung dunia apahal sampai majlis sanding aku tak datang. Yee gaiss Naufal broken sebab Chayra bertunang.
Muka Naufal sudah pasrah. Orang dah tak nak aku bawa diri jelah. Duduk Malaysia teringat crush. Luah Naufal.
Akbar sibuk interframe disebelah. Orang single jangan kacau wife orang malam-malam tak tahu ke kami ni tengah bersweet?
Hak alah kau ni kan saja bagi aku sendu kan? Cemburu laa tu aku call bini kau en en. Naufal menaikkan kening. Kalau dulu Akbar cakap sikit sangat, sekarang haa kami siao jadi kawan.
Tak ada masalah sebab aku ada awek boleh bermanja. Akbar buat acah-acah sweet dan manja sehingga Naufal koyak.
Dah ah aku chawww bermadu kasih laa korang bye! Naufal menutup telefon.
Rumaisa tergelak lalu memandang suaminya. Tadi kemain sweet eh sekarang tak dah...
Biarlah...jawab Akbar.
YOU ARE READING
Love is hurt
Random📓6 • Puteri Rumaisa sangat bahagia dengan keluarganya. Sejak musuh babahnya itu muncul datang kembali untuk membalas dendam membuatkan Rumaisa lebih berjaga untuk lindungi keluarganya. Demi menjaga keluarganya dia perlu menjadi gadis luar biasa. An...