Chapter 12
..........................................................................................
"Hye sayang. Bikin apa ko? Suda ka ko pulg kerja?"
Senyum2 suda sa tingu ni msg 😚 Sejak kmi webcam tu hari,, sa kasi numbur sa sama si Edi. Kmi teda lagi msg d fb. Kmi msg pakai tlipun suda. Suda tukar numbur pula tu. Sblm ni sa pakai Celcom. Tp lps kanal si Edi ni sa tukar pigi Digi. Mahal kio kalu nda sama line ni. Time tu blum ada lagi Whatsapp 😂😂
"Apa syg2? Bila sa jd syg ko? Sudah sa balik. Lgi mkn roti ni. Lapar sa." Send.
"Aik? Bkn syg ka nama ko? Sapa pula ni yg pigi save nama ko SAYANG d tlipun sa ni?? Napa ko pigi mkn tu roti Finna??"
Aduduhhhhh si Edi ni. 😄 Ada ja yg dia bikin sa ketawa2.
"Aik? Napa nda buli mkn ni roti?""Buang tu roti. Nda pyh lagi ko pigi mkn roti lps ni. Semua jenis roti nda pyh mkn. Bikin skt perut ko pula nnti."
"Aik? Napa pula tu??"
Pelik ni sa. 😕 Napa dia nda kasi sa mkn roti."Ko suda lupa ka tu. Sama roti yg bikin skt hati ko? Suda dia p skt2 hati ko, perut ko pula dia mau bikin skt."
Ohhhhhhh 😂 Baru connect ni sa. Sejak tu hari sa crita sama Edi, dia balik2 pigi main tu nama si Brein. Jd Bread suda tu anak. Sa pun nda sedih ni bila tu nama kana mention. Lucu pula.
...........................................................................................
Mau 5 bulan suda sa kanal si Edi. Sama si roti, pandai lupa suda sa. Pandai teda tu rasa syg lagi sama dia. Sa suda move on kali ba ni kann?
Sa pandai happy ni hari2. Sabab setiap mlm sblm tdur sa sama Edi calling2. Ada juga kmi skype. Teda juga kmi bikin apa2. Kdg2 kmk skype smbl mkn. Kmi kasi crita2 kisah kmi. Sa suka butul crita sama dia. Dia dgr butul2 sa punya crita. Kalu sa bikin lucu, dia pandai ketawa ni. Butul2 dia ketawa. Kmu tau kn rasa dia mcm mna kalu kta bikin lawak,, org suka sama lawak kta?? Si Edi niiii,,, adududuhhhh. Bikin cair 😚😚
Upu intake sa? Jgn tya kio 😔 1 pun teda yg sangkut. Sedih sa. Suda sa mohon rayuan. Pun sama juga. Teda rezeki kali ba. Si Feli pun sama. Jd kmi 2 masih lagi kerja tmpt masing2. Tp ni kali sa apply degree in interior design d Open University sini ja. Jd smbl sa bljr, sa kerja. Boss pun phm juga. Lagi pun kls sa hari selasa sama khamis ja. Itupun 1 hari 3 jam.
...........................................................................................
Perasan kmu kio? Sa sama Edi mcm nda pernah jumpa ja? Yes. Blum lagi kmi jmpa. Dia ada sana Kemaman. Kerja d sana. Kontrak 2 thn. Skrg ni suda 1 thn 11 bln dia sana. Dia bilang lg 1 bln mgkn dia balik company dia d Kuching kalu durg nda extend tu kontrak dia. Ngam2 pula tu kn? He is Sabahan actually. 😉 Dia tggl d KK. Company dia basar ni. Byk cawangan. Jd dia slalu kana kasi pndh2. 2 thn sekali msti kana pndh pigi cawangan lain.
Tu mlm kmi webcam lagi. Crita2 pasal kerja dia.
"Confirm suda tu Finna. Sa kana hntr balik pigi company di Kuching. 1 bln lagi. Td HR suda bgtau. Jd sa mau request bulih?
"Apa tu?" Sa menanya.
"Sa mau jmpa ko. Sa mau tingu ko dpn2. Mgkn lagi buruk ko ni kali kalu tingu dpn2 tp sa kasi sedia tu baldi nnti awal2."
"Excuse me. Sa cantik ok? Byk tu yg beratur mau kanal2 sa."
"Ko kali yg perasan. Durg beratur mau tingu ko dkt2 kali. Mgkn durg curious sabab baru pernah tingu urg yg buruk butul kn?"
Ketawa suda dia sana 😒😒 Dia pigang2 tu perut dia. Kelucuan. Sa kasi jeling ja dia.
YOU ARE READING
𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐎𝐑𝐄 𝐂𝐇𝐀𝐍𝐂𝐄 (𝟐𝟎𝟏𝟕)
Lãng mạnCC :NURUL IQMA NADHIRAH :FINNA ANASTASIA REMINDER : I DON'T OWN THIS STORY,JUST SAVE IT HERE AS ONE OF MY FAV STORY BECAUSE I RARELY ON FACEBOOK. I TRIED TO PM NURUL IQMA NADHIRAH TO POST THIS BUT SHE HAVEN'T RESPOND ME YET MAYBE DIA TIDAK A...