Chapter 19
...........................................................................................
November 2015
5 months suda sa sama Edi kawin. Got problem? Nooooo~ Bahagia ja kmi. 😋 We act like husband & wife. Like brother & sister. Like friend. Like enemy juga.
Dlm 5 months sa jd wife dia,, mcm2 sa nmpk perangai dia yg sblm ini sa nda prnh nmpk. Cth?
1. Bila dia bangun tdur yg mengajut,, dia suka mau mamai2 tu. Masa dia butul2 mengantuk juga. Jgn la mau bawa b'crita. 😂 Lain tu nnti yg dia tya. 1 sentence yg sa nda prnh lupaaa, masa sa tgh crita2 sama dia psl kerja,,, dia tba2 p ckp
"Brpa la result SPM ko tdi Finna?" 😂😂😂
Lps tu hari mmg sa kasi main2 dia.
"Ko nda mau lagi ka tya result SPM sa? STPM sa ko nda mau tau?"Mati2 dia bilang mana ada dia ckp bgtu. Sa ni ja yg main2 sama dia. Nda mgkn la dia tba2 mau tya cmtu 😂 Tp butul2 ba tuuu. Sa nda tipu ohhh.
2. Kalu dia skt,, manjaaaaa btul dia. Dia mau kana peluk ja. Dia baring2 d paha sa kalu sa tingu tv. Sa mau masak pun dia ikut juga pigi dapur. Dia back hug ja sa. Mcm mna mau masak tu? Sa sampai kana ambil cuti kerja ba. Mau jaga ni baby tua 😂
3. Si Edi ini ada tabiat kalu tdur,, dia msti mau landing dia pya tgn d gunung sa. Eeeee. Almost everyday kalu kmi tdur sama,, mmg dia begitu. Dia bilang gunung sa tu dia punya baa. Jd sukati dia mau bikin apa. Dia bilang juga sa teda hak mau lrg2 dia. Sa ohh teda hak? 😒
4. Edi romantik? Entah. Dia suka bikin yg gila2 ba. Hari2 ada ja yg dia bikin lucu. Dia suka bikin sa ketawa. Kmi pigi Skype. Kmi pigi 3G. Kmi btlipun. Kmi b'whatsapp juga. Tp time tu kmi bdkt ni. Dua2 ada d rumah pula. Tp 1 urg d bilik, 1 urg lagi d ruang tamu 😂 Masi wujud ka laki gini? Yes. Seriously sa bilang Edi mmg gini. Kmi tdur sblh2 ja pun kmi btlipun juga 😂 Gila ohh? Sapa yg suda kawin tu try la ba gini. Best ohh.
...........................................................................................
Sejak sa kawin sama Edi, slalu juga sa tggl 1 urg d rumah. Edi slalu pigi semenanjung sana atas urusan kerja. Sa pula nda dpt ikut dia sabab sa kerja juga sini kann?? Kdg2 2 weeks dia pigi. Hmmm. Lonely ba sa, Teda urg bikin pukul2.
Ada 1 yg sa tperasan sama Edi skrg ni. Dia kalu ada incoming call,, dia tapuk2 mau jwb. Kdg2 dia pigi jauh2 dr sa. Dia bilang tu urusan kerja. Tp sa pelik baa, ada juga yg dia agkt call dpn2 sa,, urusan kerja juga sa dgr tu. Teda pula dia pigi jauh2. Hmmmm.
Sa slalu risau ni kalu dia fly ke semenanjung. Tipu la sa nda pikir dia ada urg lain. Kn?? Tp sa nda prnh tya dia. Sa diam2 ja. Kmi bru juga kawin ni. Nda kan la sa mau syak Edi bikin yg bkn2 blkg sa. Butul kn?
Kta lupa ja pasal tu dlu....
Sa t'perasan ba sa 2 months suda nda dtg period. Napa ahh? Period sa mmg nda teratur juga. Skjp awal bulan, skjp akhir bulan, skjp tgh2 bulan tu dia dtg. Jd masa 1 month nda dtg tu teda la sa heran. Ini masuk 2 months suda. Sa tya kwn sa Stacy psl mslh period sa nda teratur ni, dia doktor baa. Dia cek sa. & guess what? Sa mengandung baaaaaa. Dia bilang sa mengandung 3 weeks suda. Nda perasan pula sa oh? Sabab sa teda juga kana morning sickness kaaaa. Perut sa tiba2 timbul ka. Tu si Stacy bilang mmg laaa. Nama juga masi baru. Nnti bila tu baby dlm sana mau 2 @ 3 months sudaaa,,, haaa. Rasakan laa. Dia bilang gitu. Yg prnh mengandung tu msti fhm kn mksd si Stacy?
Sa mau bilang ba sama Edi. Butul2 sa excited mau bilang. Tp Edi teda sini. Ini kali lama pula dia d KL sana, dlm 3 weeks gitu. Durg buka company baru baa d KL. Nanti Peter yg akan incharge sana. Eeeeeeeee~ Nda sabar suda sa 😍😍
YOU ARE READING
𝐎𝐍𝐄 𝐌𝐎𝐑𝐄 𝐂𝐇𝐀𝐍𝐂𝐄 (𝟐𝟎𝟏𝟕)
RomanceCC :NURUL IQMA NADHIRAH :FINNA ANASTASIA REMINDER : I DON'T OWN THIS STORY,JUST SAVE IT HERE AS ONE OF MY FAV STORY BECAUSE I RARELY ON FACEBOOK. I TRIED TO PM NURUL IQMA NADHIRAH TO POST THIS BUT SHE HAVEN'T RESPOND ME YET MAYBE DIA TIDAK A...