"Anak dara tua bngn la...x nk perg kerja kaaa Eya ??"
"Cuti mak hr nk..lg pon butik Eya sndri..biar je la pekerja Eya yg buat..."
"Pndai la mlt Eya menjwb la...dah2 bngn "
Eya bngn dngn dngn mta tertutup dn pergi ke bilik air...Eya trn dngn memakai sluar track n bju t shirt lngan pjg...
btw nama penuh Eya Putri Eyani binti Ismail....umur aq 25 thn..muda lagi ke...aq ada sorng kak bernama Putri Ellina.abg ipar aq bernma saiful....umur lepa dy 31 thnn dh berkhwn msa umr lepa 23 thn..sweet la tu konon ...geli aq tgk bila lepa blk mai umh umi..-_-...abi aq kerja sbagai CEO syarikat jaa..n umi aq bkak rstoran so parents busy dngn kerja but sentiasa bg aq ksh syg ygckup..
"Eya...umi dngr abi kta kwn sekerja dia yg bru pndh tepi rmh kita ni...pg td abi tgr lepa...abi kta mereka mmg rpt...umi pon tgr isteri dia..permah isterinya Eya..sernk umi ada jgk org nk berkwn ...haa stu lg ...aunt Sara ada srg anak lelaki tau...umi x jmpa la plakk..umi tny td..nnt tgur2 la..jngn smpai org kta Eya somobong tauu.."
"Hmm..ye leee "Adoii..ckp bnyk la umi ni pagi2..hrp ank laki dy handsome..boleh aq ngrat...ank org kya plakk tu..
"dngr ke tak ni ?"aduihh bertuah la dpt ank mcm ni..sbr je laa
"Dngr umi..nnt Eya tgr la ank dy.."
"Ehh..bkn ank dy yg umi srh tgr...aunt Sara n uncle Hashim laa.."
"Err..Eya kta aunt dn uncle ..ishh..umi slh dngr tu.."malu nyaa...
Umi hnya tersnyum melihat aq..mesti dy anggap anak dy ni gatai tp x khwn2 lgi...
"Eya..umi prg dlu ye jmpa kwn umi..kunci pintu...dn stu lg tlg bwk kek tu kan jiran bru..."
Aq angguk dn salam umi...adoi..mls nya nk bg..stg jd anak derhaka plakk...aq pkai tdg dlu.....sesampai aq di dln pntu pgr mereka..tiba2 perasaan aq jd gundah gulana plakk...aq tkan locen...bsr rumah ni lbh bsr dr rumh aq..mest family dy keja bsr2..tiba ada srg makcik yg krs yg ketinggian sdkt rndh dtg membuka pgar smbl tersnym..aq blz blk snymn itu..mesti aunt tu...
"Assalamualaikum aunt Sara...umi sruh saya bg kek ni kat aunt.."aq beri kek tu kt aunt tu dngn snyumn..
"Waalaikumussalam...ouh kamu la ank aunt Zu tu..masuk2..minum dlu.."
"Ehh..x yah aunt..ssh ja.."malsnyaaaa akuu..nk smbg tdr lee..tak reti nk sembng kot...
"X dk ssh nya..msk..lg pon rmah kmu bkn ada sapa2..bhya ank dara ctk mcm kmu duduk srg2 "
Aq msk dngn rela hatinya..dy kta aq cntk kot..huhu..rmh dy kemas..dn aq x nmpk bibik pon..mcm mna dy jga rmah bsr sorang2 mcm ni..penat kott..
"Apa nma kamu ??"
"Ouh...nma Putri Eyani..pnggl Eya ja aunt "
"ok Eya duduk dlu ..aunt nak buat minuman dlu.."aunt beredar slmbl snyum kpda aq...
Aq duduk dngn kekoknya..hnya dngr bny Tv aunt Sara ni putih + cantik mest ank dia handsome..ehh..Eya kau ni gatal laa.....dn aq ternmpk srg laki keluar dr bilik...n dy melihat aq...aq terus tunduk...OMG....anak aunt sara handsome kot..putih...tiba2 dy duduk di hdpn aq...klu jd lki aq mst ..Eya jngn pikir bkn2..
"Assalamualaikum..awk spa ??"tny dy smbl tersnyum
Err dy tny aq ka..omg knp dy bt aq melting"haa..just call me Eya..sya ank jrn sebelah.."
"Ouh..saya Aiman...umur 21 thn "cntk jgk bdk ni...snyumn dy mns je..ehh..aiman kau ni jga batas...x bek..
"Ouh...so Aiman kena pnggl kak Eya laaa...kak Eya umr 25"weii..dy muda gi kot...pttla handsome semacam ja..malu nya berngn nk khwn ngn dy..
"Ouhhh..ok..nnt kita borak2 len..nk gi dpur jap.."err..dy dah tua la..apa la aq ni...tp nmpk mcm muda lg...cntk plakk tuu...
Slps beberpa mnit aunt sara dn aiman dtg dng membwa mknn..
"Aunt Sara ni ssh ja..bwkkan mnumn sdah laa..ni smpai bihun2 goreng ni.."
"Alahh Eya ni...alang2 tu bt la sekli mknn utk kamu..lg pon kt rmh x yh sbuk2 msk dh.."klu dy jd menntu aq kn srnk.ctk dn baik plakk tu..tp Aiman kta umr dy 25 thn...tgk nmpk mcm bdk sklh tinggi lg..haha..
"Eya...Eya jngn risau la..mama saya mmg mcm ni..rjn terlebih..tmbh2 bila dy suka org tu.."
Aq terglk kcil...pndai jgk bdk ni bt lwk...btw awt dy pnggl aq Eya ni...aq tua lg kot..
"Err..sorry ..sya bt awak segan kaa..sya akn pnggl kak Eya yaa.."
"Ehh..x pa2 ..sya lebh selesa pnggl nama n awak saya ni..hahah.."
Aunt Sara tersnyum melihat kmi berdua..Kmi pon mkn mcm family plakk..
"sedap laa aunt..untg la spa dpt mak mertua mcm aunt ni..boleh mkn sdp2..."berngn lebih aq ni...
"Ehh..besa2 ja...klu nk mak mertua mcm aunt ni..khwn je la dngn Aiman..."
Aq trs tersedak..cpt2 Aiman hulurkn air utk aq..muka aq mula merah sbb malu..dy x kisah ka dpt menantu tua mcm ni...ehh..
"Mama ni..kesian dkat Eya...nk mlwk pon pda2 la..."btoi ckp mama bdk ni ctk mmg ponn..
Slps aq mkn aq meminta izin utk keluar...dah la sidai bju belm ..stg kena beleter...