BAB 4

1.5K 52 1
                                    

9.00 a.m

Aku mengelaurkan phone dan wassap Aiman..mcm mna aq dpt no dia..hahah..kan aq main phone dia ptg td..so aku curi laa..

E : Assalamualaikum !!!!
A : Waalaikumussalam..spa ni ye ??
E : Cuba teka ??saya bg clue..saya girl..
A : Bgi thu je la..tak dak mood ni...
E : knp x dk mood ??
A : ko sapa ?
E : ksarnya...sbr laaa...klu awak nk tahu saya spa awak nynyi kat saya skit..Sbnrnya aq nk mlwk jaa...hahaha..nk ambl hati kann..
A : tak dak kerja aku nk nynyi kat ko...blahhh mls lyn..x lyn perempuan gatal mcm ko ni..
E : hahah..Aiman..x pyh ah mrh sbb td..maafkan Eya...saya x masukkan pon ptang td tuu..lusa saya blnja awak aiskrim naa...ye laa..saya ni kn dah tua mna boleh dpt pakwe mcm awak tu..lg pon saya x nk couple2 ni..dosa laaa..
A : laaa.Eya ka ?..hahaha..buat ayt pasrah sngguh..saya pon x nk couple2 ni..nk khwn trus ngn awak jaaa..sorry ckp ksar td..
E : gatal la bdak awak ni..dah2 saya nk tdr..goodnight...sorry sbb curi no phone awak..hahaha..assalamualaikum^_^
A : haha...good night Eya..^_^..x pa..awak pon dah curi hati saya ...haha..love u..Yess...aq dh dpt lmpu hjau nk khwn ngn dia..hahahh

Hahha..adoii...bdk ni...sbr je laa..mcm knak ribena ja aq tngok..perasaan aq entah la..suka pon tdak..x suka pon tdk..hmmm..kesian plakk aq tgk bdk ni syokk sorang2..

Keesokann harinya..

"Umi pergi kerja dlu yaa.."

Aq salam umi dn keluar..dan aq nmpk Aiman yg bru kelaur dr rumahnya..err..biar aq cepat..malu ni sbb maqin..

Aq membuka kereta..korang thu kan ukak knci keta..of course bunyi kn..so telah mnrk perhatian Aiman tu..

"Assalamualaikum..nk pergi mna tu ?"

"Waalaikumussalam..nk pergi sidai bju ni.."boleh tnya..x nmpk aq dngn bwk fail2 smua ni..

"Loya bruk la syg ni..pergi keja elok2."aq memberi snymn kpdnya..

"Jngn gatal sngt boleh dk..geram aq...dah lewat dh ni..bye Aiman."aq membls snyumn yg dia beri..

Butik CLC...

"Amboi bos..lama x dtg "

"Assalamualaikum..x sihat "bhg pi la..haha

"Hehe..waalaikumussalam..sorry."

"Haha..x la Ain..mcm mna keja..okay ?"

"Okay ja...mna piqah ?"

"Piqah kat blkg..sbuk kira brg bru smpai "

"Okay..bgus pekerja bos ni..hahah"

Aq menysun bbju slps rmai customer dtg membeli..slps itu..aq terdngar lecong berbuny tnda org dtg..so aq pon ler la dpan..

"Ehh..awak buat apa kt sini ?"

"Cri awak laa.."

"X dk keja ka.."

"dah siap pon keja kt pjbat tu..saya bt kerja bkn mcm awak.Nahh..saya bwk awak mknn..mkn la dlu..kesian saya tgk awak."penat aq cri kedai dia ni..nsb ada umi dia..hahah

"Ye le tuu..thnks..wahhhh.sdpnya saya mkn dlu ek.hehe.."

Aiman mengganguk dn piqah dtg..

"Kak ni ..err...sorry"handsomenya mamat ni..

"X pa.. awat?"korek mata piqah ni kang..tgk bakal laki aq knp..berngan jaa..

"arr..ni stok bju nk bwk keluar ka ?"

"haa..mata kau jaga sikit naaa..bakal laki aku ni.."saja aku nak melwak jaa..mata dia tuu..

"Ye kak...hehe.."kantoi..x bg thu pon dy ada pakwe..

"Apa awk ckp td ?"

"Apa?"aq buat tak tahu ja..haha

"ishh...awk ni..meluat saya lyn awak.."

"Ye ke..so blk la..."

"Halau nmpk..okay bye.."

Aq melihat dia serious nk keluar..

"Aiman.."

"Ye ?"

Dia menoleh ke arah aku tp snyumn dy msh x lekang ...

"Nk blk dh ka ??"aq buat muka sedih...

"Dah org halau..nk blk la ni.."

"Ish.."

"Haha.melawk ja..x de lah..nk msk pjbt blk..hbs rht dh ni..jmpa kt rumah nnt ehh"

Aq snyum dn melambai ke arahnya..

5.00 ptg...

"Kak blk dlu ya..jga kdai elok2.." kdai ttp pkul 6.00 tp aku kan bos biarr la aq blk awl pon.

Sesampai di rumah slps mngmbl msa setengah jam jaa..aku tgok keta aiman dh ada..mest dia blk dh..

"Assalamualaikum umi dn abi.."

Aku mnyalami umi n abi yg bru blk dr rumah..muka monyok ja aq tgok umi ngn abi ni..

"Ni umi dan abi akan pndah pergi KL so ingtkn nk bwk kmu skali..tp ingtkn butik kamu tu.kesian plak umi kt pekerja kamu..so umi ngn abi nk kahwinkn kamu ngan Aiman..umi x harap kmu duduk rmah sorang2..rmah ni umi ngn abi hafiahkan for korang dua ok..."

Hampir tersedak air liur aq mendngar perktaan itu..x perlu kot..aq dh bsr kot..boleh jga diri sndri la..

"Tp Eya ngn dia.."

Abi memoyong ayt aku..

"Tak dak tapi2...umi ngn abi dh bncg pon ngn family aunt Sara..mnggu dpan kamu dua khwn.. .dh pergi mak mnd n slt asr..dh lewat dh pon.."

Aq hnya mngkut arhn abi..hmmm..knp la aku kena khwn ngn bdak ribena tuu..

Di rumah Aiman..

"Ouh Aiman dh slt ka ?mari sini kejap..abi nk ckp sesuatu"

"Dah papa..knp ?"papa ni knp plakk ..

"Minggu dpan family Aunt Zu nk pndah ..lps tu papa nk sruh kamu khwn ngn Eya tu..kesian plakk papa ngn mama tgk dia duduk rmah sorang2..bhaya ank dara cntk mcm dia duduk sorang2."Harap la anak aku sorang ni x bt pasal nnt..

"Boleh ja..dah2 nk mkn..lapar "yess..tnggu kau Eya..hahah

"Okay.."aikk pelik plkk anak ku sorang2..klu aku sruh kwn ke x nak..ni bek plakk..x pa laa.alhamdulillah..

10.00 a.m.

"Assalamualaikum Eya a.k.a bakal suami Aiman.."
"Waalaikumussalam...aku x ikhlas okay khwn ngn kau..bnyk2 laki knp aku nk kena khwn ngn kau plakk...ishhh..aku ngn kau just berkawn ja tau..dh ahh mls lyn kau..nk tdr..bye..."

Rimasnya aq..kdng2 aq rsa aq selesa ngn dia kdg2 x suka plakk..penning kpala aq ngn dia..msej yg aku blz td..aq tgok...Aiman msh x blz..mungkin terasa apa yg aq ata td..hmm.sorry Aiman..

UMUR BUKAN HALANGAN(short story)Where stories live. Discover now