Kalyke
Jag älskade min själsfrände mer en allt annat, han betydde allt för mig. Men det var så mycket som Thebe inte visste om mig. Jag hade aldrig berättat för honom att jag ville bli vampyr, hur skulle han reagera då, han älskade mig som varulv.Aryn hans skapare var den enda som visste det. Jag hade inte ens berättat för min flock. Hur skulle de reagera, jag var Sinopes beta vilket betydde att jag var hans andra hand. Om han inte kunde ta hand om flocken så var jag tvungen att göra det. Bland annat se till så att inte vampyrer kom in i vårt territorium.
Aryn sitter i soffan när jag kommer in i vardagsrummet. Det ser ut som om han gråtit när han tittar på mig och ler.
"Är allt okej Aryn?" frågar jag och sätter mig i soffan bredvid honom.
"Det är bra, jag tänkte bara på Callisto, och sedan på Averyn, när han träffar sin själsfrände kommer jag att bli ensam igen" säger han.
"Du är inte ensam du kommer alltid ha Thebe och mig!" säger jag. Han ler lite när jag pussar hans kind.Till Skillnad från de andra i min flock har jag alltid gillat Aryn. Visst han dödade sin själsfrändes mamma och gjorde min alpha till hybrid. Men Sinope var redan hybrid när Aryn bet honom så triggades bara hans hybrid form.
"Du har väl inte berättat för Thebe att jag vill bli vampyr?".
" Nej det har jag inte, men om inte du gör det så kommer jag att säga det till honom Kalyke", säger Aryn.
" Jag vet inte hur jag ska säga det, hur kommer han att reagera, han gillar mig som varulv".
" Han kommer att förstå" viskar Aryn i mitt öra och kramar om mig.Jag går till Thebes rum för att prata med honom, jag måste berätta för honom att jag vill bli vampyr. Han kommer antagligen inte gilla det, men han måste acceptera att jag hellre vill vara vampyr än varulv.
Thebe ligger i sin säng när jag kommer in i hans rum, han ler när han ser mig.
" Jag har saknat dig min älskade" säger han, han kramar om mig när jag sätter mig bredvid honom i sängen."Det är något jag måste berätta för dig Thebe, jag vill bli vampyr, Aryn har lovat att han ska göra mig till vampyr" Säger jag.
" Är det ens möjligt för en varulv att bli vampyr? varför vill du ens bli det, du vet väl att vårt själsfrände band kan tvina bort, vi kanske inte längre kommer att älska varandra?" säger Thebe. Han ser ledsen ut, när han tittar på mig.
" Det enda sättet för mig att kunna bli vampyr är om jag blir människa först, jag har länge velat bli vampyr, ända sedan Eurydome blev vampyr när jag var liten. Även om vi inte kommer att vara själsfränder längre så kanske vi kan älska varandra ändå?" säger jag och lägger armarna om honom.
" När du blir vampyr kommer jag inte längre vara här, jag ska prata med Aryn, jag kommer att lämna hans Klan, jag hoppas att du blir lycklig som vampyr Kalyke Moon" Säger Thebe, han ger mig en puss på kinden och lämnar rummet.Thebe Diemos
Jag kommer sakna min själsfrände när han blir vampyr och vårt själsfrände band kommer att förtvina bort. Men om Kalyke verkligen vill bli vampyr så tänker jag inte stoppa honom. Hur mycket jag än älskar honom så kan jag inte stanna kvar i Aryns klan.Kanske hade Kalyke rätt, även utan vårt själsfrände band kunde vi kanske ändå älska varandra. Men det skulle aldrig bli som förut. jag undrade om han berättat för sin flock att han ville bli vampyr. Han var Sinopes beta (andra hand ) så han förtjänade att veta att Kalyke inte längre ville vara varulv.
Jag hade alltid älskat Aryn, han är min skapare. Han har alltid funnits där för mig, han lämnade inte ens min sida när jag förlorat min mänsklighet. Han tog ofta på sig skulden för mina misstag. Som den gången när jag gjorde Eurydome till vampyr, mot hans vilja.
Aryn tog på sig skulden för att skydda mig. Hur skulle jag kunna lämna hans klan, lämna hans sida? Men jag visste att jag inte kunde stanna om Kalyke blev vampyr.Jag var den första vampyr som Aryn skapat, Kalyke skulle bli hans andra, deras relation kommer att förändras, de kanske inte kommer älska varandra som Aryn och jag gjort, men Kalyke kommer att se upp till Aryn.
Aryn kommer att älska Kalyke kanske inte som han älskade mig, men han kommer definitivt att älska honom, skydda honom, och finnas där för honom när han behöver.
När jag sätter mig bredvid Aryn i soffan, kramar och pussar han mig på kinden.
" Aryn, kalyke berättade att du ska göra honom till vampyr, jag vill inte längre stanna i din klan, det är bäst att jag lämnar den, Kalyke kommer att behöva dig." säger jag.
Aryn ser ledsen ut när han tittar på mig, men han nickar och lägger armen om mina axlar.
" Om det är vad du vill Thebe Diemos, men jag vill att du ska veta att jag alltid kommer att älska dig" säger Aryn.
"Och jag kommer alltid att älska dig, du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta Aryn" säger jag och kramar om honom.Två dagar har gått sedan jag pratade med Aryn. Kalyke sitter i mitt knä.
Idag är det dagen som han kommer att bli vampyr. Jag vet inte om han pratat med sin flock eller inte, men jag antar att han har det.Han tittar på mig och ler, han vet att jag inte kommer att vara här när han blir vampyr. Vårt själsfrände band kommer att förtvina bort. Jag visste inte om jag skulle sakna honom när vi inte längre hade ett själsfrände band.
Jag hade hoppats på att han hade ändrat sig om att bli vampyr, men så klart inte. Han föddes som varulv så det var det han var menad att vara. Han hade aldrig gillat varulvar trots att han var en själv.
"Du kommer få det bra utan mig Thebe Diemos" Viskar Kalyke i mitt öra.
" Ta hand om Aryn åt mig" viskar jag tillbaka.
"Jag ska ta hand om honom jag lovar" säger kalyke, han kramar om mig och kysser mig på munnen en sista gång.Aryn kommer in i vardagsrummet och sätter sig i soffan bredvid oss.
" Måste du lämna min Klan Thebe? vet du ens var du ska ta vägen?" Frågar Aryn.
" Ja, jag kan inte stanna här, Kalyke behöver dig nu, jag kommer att söka upp Kaides flock"
" varulven du räddade när han var liten, från vampyrer ? " frågar Aryn
"Ja, om han nu kommer ihåg mig"
" Klart han gör, hur skulle han kunna glömma dig" säger ArynAryn kramar om mig mig och tittar mig i ögonen, jag kommer att sakna honom, men förhoppningsvis så ses vi igen.
" Thebe Deimos, jag Aryn Mneme frigör dig från min Klan Holy blood" Säger Aryn.Tårarna rinner nerför mina kinder. Jag kommer aldrig mer se in i hans vackra ögon, aldrig mer känna hans värme när han kramar om mig.
" Ta hand om Kalyke" viskar jag i Aryns öra.
" Jag lovar, glöm inte att jag alltid kommer att älska dig Thebe Deimos"// ©️diorihoshi
Ny uppdatering, Thebe har inte längre en själsfrände, men han kanske hittar någon annan ^,^//
BINABASA MO ANG
Röd Måne- (Del 5)
FantasyAveryn är inte en vanlig hybrid, han är blandning mellan vampyr och varulv, men kan inte förvandlas till vargform. Vampyrerna jagar honom, de vill ha hans blod. Inte bara för att dricka utan också för att experimentera med. Varulvarna är rädda fö...