Luku yksi: Ystävät

49 2 0
                                    

Ei kenenkään näkökulma
On ilta ja suurin osa maalaisista nukkui.
Jotkut taas olivat vielä töissä tai valvoivat humalaisina baarissa tai ihan vain kodeissaan.

"Kaksi juomaa kiitos."

Sanoi baarissa oleva pitkä hahmo ja laittoi rahat tiskille. Baarimikko otti rahat ja meni valmistamaan juomaa. Pitkä hahmo oli Russia.(Venäjä) Russia oli juuri tilannut kaljaa itselleen ja ystävälleen joka oli myös kaljafani. Tosin, he kaksi tykkäsivät eri kaljoista. Baarimikko palasi ja antoi Russialle kaksi tölkillistä kaljaa.

"Ovathan nämä juuri sitä mitä tilasin?"

Russia kysyi ja katsoi baarimikkoa. Baarimikko nyökkäsi. Russia kiitti ja lähti juomat mukanaan kävelemään katua pitkin kohti taloa. Hän koputti oveen ja odotti. Oven avasi suunnilleen Russian ikäinen ihminen. Hänen ihonsa oli valkoinen ja naamassaan oli sinisen värinen risti. Hahmo oli Finland(Suomi).

"Ai terve Rus."
Finland sanoi katsoen Russiaan ja sitten juomiin jotka Russia oli tuonut.

"Toit näköjään tuliaisia, ei olisi tarvinnut."

Russia hymähti ja sanoi:

"Tiedän että rakastat Suomalaista kaljaa ja kun näin sitä baarissa ajattelin sinua. Sitten ostin sitä sinulle ja minulle."

Finland nauroi. Russia ei ollut varma mistä syystä Finlandiaa nauratti.

"O-ostitko itsellesikin Suomalaista kaljaa? Luulin ettet pidä siitä."

Finland kysyi.

"En minä pidäkkään siitä. Vodka on parempaa."

Russia vastasi ja näytti vodka pullonsa Finlandialle. Finland lopetti nauramisen ja otti oman juomansa. Hän ja Russia menivät sisälle Finlandian kylmään mutta kotoisaan taloon. Finlandian koira tuli tervehtimään häntä heiluen Russiaa.

"No hei..öh mikä tämän koiran nimi olikaan?"

Russia kysyi. Finland pyöräytti silmiään.

"Unohditko oman ystäväsi koiran nimen? Sen nimi on Ella."

Finland sanoi. Hetken päästä Russia ja Finland juttelivat kuulumisiaan Kunnes he olivat juoneet juomansa loppuun niin
Russian oli aika lähteä.

"Pitäisikö minun ehkä saattaa sinut? Näytät siltä että joit liikaa."
Finland kysyi Russialta joka horjui seisoessaan.

"Ei tarvitse. Olen juonut enemmänkin joten selviän kotiin asti ilman ongelmia."

Russia vastasi nauraen. Finland saattoi Russian kuitenkin ovelle ja sanoi heipat.
Kun Russia oli lähtenyt niin Finland istahti sohvalle ja alkoi katsoa puhelintaan. Ella tuli Finlandian viereen ja meni nukkumaan.

Finlandian näkökulma

Puhelimessa ei juuri ollut mitään ilmoituksia jotka olisivat olleet mitenkään mielenkiintoista minulle. Veljiltäni tuli vain jotain kuvia heidän päivästään. Sweden(Ruotsi) oli ottanut kuvan kun hän ja joku toinen olivat pelihallilla.

"Niin Sweden tyyppinen paikka."

Ajattelin. Yhtäkkiä Estonialta(Eesti/Viro) tuli viesti.

Moi Fin, voitaisko tavata jossain huomenna?

Katsoin viestiä ihmeissäni. Mitä asiaa Estonialla nyt on?

Miksi?

Kysyin viestillä. En jaksaisi mennä tapaamaan ketään huomenna.

Haluaisin vain nähdä sinua. :)

Olisi pitänyt arvata. Estonia on ollut ihastunut minuun jo vuoden mutta en ole varma haluanko häntä. Mutta ehkä yksi tapaaminen sopisi. Ei se olisi paha edes.

Friends Or..? (Russia & Finland)Where stories live. Discover now