Typ gry: Escape game
Studio: Everbyte
Ocena na Google Play: 4.7/5Przeglądając pozostałe produkcje studia Everbyte, które możecie kojarzyć z gry Duskwood, natrafiłam na ten jakże ciekawy tytuł. A skoro wpis o nim pojawił się właśnie tutaj, możecie się domyślać, że aplikacja podbiła moje serce.
Gra od razu skojarzyła mi się z popularną w tamtym czasie inną produkcją – Tiny Room Stories. Co ciekawe, obie aplikacje wyszły w tym samym roku. Nox jest jednak bardziej treściwe. Pełny gameplay trwa około 1h 40 minut, aczkolwiek jest to czas w pełni wypełniony mroczną fabułą i klimatem tajemnicy.The first thing I remember...
Is darkness
Budzimy się w celi w piwnicy nieznanej nam posiadłości. Nic nie pamiętamy, o niczym nie wiemy, a co najgorsze - jesteśmy tam zupełnie sami.
Nic dziwnego, że gra ma zaznaczone PEGI 12 z dopiskiem Horror. Cel gry jest taki sam jak w wielu produkcjach typu Escape – musimy się wydostać. Jednak szukając kolejnych pomocnych narzędzi, odkrywamy urwany kawałek historii domu. Z czasem uzupełniają go wspomnienia ukryte w szklanych kulach, które są pochowane w całym domu.
Dodajmy jeszcze, że co jakiś czas gra przypomina, dlaczego nosi miano horroru. Nawet drzwiom nie można ufać. Uwierzcie, przeciągłe skrzypienie w zupełnie cichym domu nie brzmi najprzyjemniej.
Całość doprawiona jest komentarzem głównego bohatera, który stara się powiedzieć coś zabawnego nawet w tak ciężkiej chwili.
Gra ma cudowną grafikę 3D i mnóstwo modeli, z którymi możemy wchodzić w interakcje. Poza podanymi wyżej szklanymi kulami mamy choćby garnki, książki, wazony i standardową laterkę bez baterii. Dodatkowo wszystkie te rzeczy możemy obracać na prawo i lewo, więc nie krępujcie się przy tym. Kto wie, może właśnie w tym tkwi klucz do następnej zagadki.
Sterowanie samo w sobie jest bardzo intuicyjne. Poza tym na początku przechodzimy mimowolnie samouczek, poznając wszystkie przydatne funkcje.A wiecie co jest najlepsze?
Podpowiedzi!
W każdym momencie gry można zerknąć do wskazówek i nie bać się, że zagadka od razu zostanie rozwiązana. Podpowiedzi są bardzo ogólnikowe i świetnie naprowadzają na odpowiedni tor. Gorzej, gdy zrobiłxś wszystko, co mogłxś, stoisz w martwym punkcie, a gra z wielkim uśmiechem mówi ci: poszukaj w tym pokoju wskazówek. Na szczęście podpowiedzi są darmowe, a dla wyjątkowo niedomyślnych (czytaj: dla mnie) pozostają jeszcze gameplay'e na yt.
-<>-
Gra niestety nie jest po polsku, jednak dialogi i podpowiedzi są bardzo proste.
-<>-
Moja ocena to 15/10. Muzyka i klimat robią swoje, a pomimo długości rozgrywki można się nieźle wciągnąć. Dodatkowo w Nox można grać offline. Czego chcieć więcej?
Linki do obrazów:
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fgames.lol%2Fnox-mystery-adventure-escape%2F&psig=AOvVaw1EqKdr7-bnCrpMz1DlNJpk&ust=1678089248762000&source=images&cd=vfe&ved=0CBAQjRxqFwoTCOjkiOCnxP0CFQAAAAAdAAAAABAE
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Feverbytestudio.com%2F&psig=AOvVaw2fphb4MuDpctpT1HYQvgYU&ust=1678089310187000&source=images&cd=vfe&ved=0CBAQjRxqFwoTCNjAoP2nxP0CFQAAAAAdAAAAABAE
CZYTASZ
Wyłowione z Google Play
RastgeleŁadna grafika, przyjemna rozgrywka, ciekawa fabuła, a to wszystko za darmo. Niemożliwe? Cóż, ja znalazłam. Powiem więcej, ciągle szukam i wyławiam różne perełki z Google Play'a, którymi chciałabym się podzielić. Pozostaje mi tylko zaprosić was do te...