ZORO CEMBURU??

286 12 0
                                    


"Sanji? kau ok? " Chopper membangunkan Sanji kerana sudah waktunya untuk memberi ubat. "oh chopper... maaf aku terlajak tidur." Sanji membetulkan diri sambil memandang Chopper yg sedang sibuk mencari sesuatu. "aduh... dimana ubat tu... baru je tadi aku pegang...." kata Chopper dengan tangan di kepala seperti orang memikirkan sesuatu. "hmm apakah ini Chopper?" Sanji menunjukkan ubat yg Chopper mencarinya sebentar tadi. "OHYAAA!! dimana kau jumpa?" Chopper mengambil ubat tersebut dari tangannya Sanji dan membiarkannya di atas salah satu meja berhampiran. "Tadi kau baru je letak kt sini... astaga" Sanji memandang kearah Chopper dengan menggeluh dan menggelengkan kepalanya. "eheee maaf" Chopper membuat muka tidak bersalah dan sambung melakukan aktivitinya. "btw Chopper, apa kau kenal perempuan yg membantu Zoro haritu?" Sanji secara random menanyakan soalan. "hmmm, sepertinya tidak. Apakah itu girlfriendnya Zoro? tpi sepertinya mustahil kerana Zoro susah ingin didekati perempuan". Sanji tersengeh sedikit "girlfriend? pfft- marimo mempunyai girlfriend? itu pasti mustahil"

  Tiba tiba Zoro masuk di tempat itu tanpa mengetuk atau meminta izin. Dia duduk di sebelah Chopper " Oi cook, masih belum sembuh?" Zoro tiba tiba membuka suara dan menanyakan soalan. "hah? apa kau buta? aku tau kau itu buta arah tapi takkan benda depan mata pon tak nampak?" Sanji meninggikan suara. " marah je keje, takde benda lain ke nak buat?" "biar la, aku tak kacau hidup kau pun." Mereka bertengkar seperti biasa dan Chopper menghentikan mereka. "sudah sudah. Zoro, Sanji masih sakit. Jadi jangan terlalu kasar dengan dia." Sanji memandang kearah Zoro sambil tersengeh "tuh dengar tak? Doktor cakap jangan kasar dengan orang yg sakit... pftt-" "heh sikit pun tak berterima kasih dekat aku ni yang dah bersusah payah cari kau" Sanji tersengeh kerana memikirkan sesuatu "kau- kau sesad eh? pfft- HAGAHA" Sanji tertawa sehingga menyebabkan perutnya sakit kerana ketawa terlalu keras. "hah?!- aku mana ada sesad!! kau jangan nak reka cerita eh...- kalau aku sesad aku rasa kau da mati da." Zoro tersengeh sambil mengusik rambut Sanji dengan kasar. "Aduh...- itu sakit bodoh... kau tak boleh usek perlahan-lahan ke? kasar betul!!-" "habis kau nak aku buat lembut-lembut ke?" Zoro cuba untuk mengusap semula rambut Sanji dan ditolak "MA- MANA ADA- " Sanji geram dgn perangai rakannya, rasanya seperti mahu saja dia tendang sampai jatuh kelaut. "btw Chopper ada bagitahu yg kau bertemu dengan seorang wanita" Sanji membuka cerita dan memandang kearah Marimonya tersebut. "hmmm-- ohhh hiyori?? dia kawan lamaku--..." "DIA LAWA TAK??--" Sanji kedepankan mukanya kepada Zoro dan menunggu jawapan si pendekar perang tersebut. "hmmm.....entah-" "ENTAH?-- MARIMO JAWAB LA BETUL-BETUL!!!---" "nk dibandingkan kau dengan dia-... kau lagi cantik...-" Sanji terdiam seketika. Jantungnya secara tiba-tiba laju dan sedikit memerah. "ha- HAH--?" Sanji kebelakang dan sedikit menutup mukanya. Zoro hanya tersengih dengan kelakuan rakannya. Sanji cuba berpikir apa yang sedang terjadi-- Zoro hanya duduk dihadapannya dan menunggu Cook tersebut membuka mulut. "hey-- MARIMO!! CERITA LA BETUL-BETUL!!!--” Sanji cuba membuka mulut dan Zoro menutupnya menggunakan tapak tangannya. "Aku sudah menceritakan dengan baik dan jujur seperti yang kau katakan sebentar tadi." Zoro tersenyum dan keluar dari bilik Chopper. Sanji masih terdiam dan jantungnya seperti mahu keluar saja dari badannya. 'apa yang terjadi...-- KESO MARIMO!! AAAARGH AKU BENCI MARIMO BABI!!-' katanya dalam hati sambil menggenggam tangannya. Zoro hanya tersengih melihat rakanny seperti itu. Untung saja Chopper tidak mendengarnya kerana dia sangat sibuk dengan aktivitinya sendiri.

   SETELAH 2 HARI BERLALU, SANJI SUDAH BOLEH KELUAR DARI BILIK CHOPPER DAN MEMBUAT AKTIVITI SEPERTI BIASA.

   "SANJI MESHI!!" jerit Senchou-nya yang sedang kelaparan. "sabar!!! makanan masih belum siap sepenuhnya" sudah tentu Luffy berada diatas meja makan dan dialah orang yang pertama berada diatas meja sambil melihat Sanji sedang memasak.

  Setelah selesai memasak, Sanji memanggil kesemua rakan-rakannya untuk berkumpul di meja makan. Seperti biasa, selepas kesemuanya selesai makan, masing-masing akan melakukan aktiviti tersendiri sehingga lah terjadi sesuatu yang tidak diingini. "hey- sepertinya aku melihat kapal??-" "serius? sebentar-- hey Brook, sini bantu aku.." Nami memanggil Brook yang sedang termenung memandang luatan yang indah itu. "Oh- baiklah..." Brook menghampiri mereka berdua dengan keadaan yang bingung. "Brook, kau pergi keatas dan beritahu aku apa yang sedang terjadi." Nami memberikan Brook teropong untuk melihat apa yang terjadi. "uhm...- sepertinya ada bajak laut yang mengikuti kita-- eh bukan!! itu sepertinya Angkatan Laut!!!!--" Brook memberi tahu kepada semua rakannya dan mereka semua dengan pantas bersedia untuk berperang dan sebagainya.

💛💚RIVAL ON THE BOAT 2💚💛Where stories live. Discover now