1. Perjumpaan

595 54 1
                                    

»»————><————««

"Arena? Apasal awal sangat nih Ejen dayang, ali dan yang lain dah tentu siap ke?" Tanya seseorang yang saat ini sedang berbincang dengan Kedua ketua teras.

"Jangan risau, rama telah melaporkan kalau kebolehan mereka telah meningkat pesat." Sahut Ejen dayang memaparkan data kesemua ejen muda.

"Hmm... Boleh tahan juga diorang nih" Jawab laki-laki bertopi dino sambil melihat satu satu data peningkatan Ejen muda.

"Jadi, adakah kamu berkeinginan untuk berjumpa lagi dengan para ejen muda semua?" Tanya Ejen Ganz.

"Boleh je, saya pun nak tengok macam mana diorang sekarang" Balas laki-laki itu.

"Baguslah, tapi... Kau betul-betul dah sihat ke boboiboy?" Tanya Ejen dayang risau.

"Mengingat siapa lawan kamu, kamu mestilah cedera teruk" Timpak Ejen Ganz.

"Jangan risau ejen dayang, ejen ganz. Saya dah ok nih" Jawab boboiboy mengacungkan jempolnya.

"Baiklah kalau macam tu, esok pesawat terbang MATA akan jemput kamu pada jam 9 pagi. Sebaik sahaja kau bersiap sebelum sebelum jam 9 pagi" Ucap Ejen ganz.

"Baik Ejen ganz" Boboiboy mengangguk mantap.

"Baiklah, itu sahaja. Kamu boleh bersurai" Kata Ejen dayang.

Dengan itu panggilan hologram antara boboiboy dengan kedua ketua teras padam. Boboiboy pun jalan ke meja belajarnya kemudian menekan salah satu tombol tersembunyi di mejanya, Tak lama meja belajar kayu boboiboy berubah menjadi meja berteknologi super canggih dengan sebuah layar hologram muncul.

Boboiboy duduk di kursinya kemudian langsung mengetik sesuatu dengan wajah yang berbinar

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Boboiboy duduk di kursinya kemudian langsung mengetik sesuatu dengan wajah yang berbinar

"Hmm... Tak sabar nak jumpa lagi dengan diorang" Ucapnya menyeringai sambil menopang dagunya.

"Baiklah tinggal tunggu masa je aku.." Boboiboy kembali mengerjakan sesuatu yang ada dalam hologram.

»»————><————««

Esoknya sebelum arena di mulai.

Saat ini seluruh ejen muda akademi dan ejen muda antar bangsa sedang menunggu para mentor untuk memberikan arahan tentang cabaran dalam arena, pintu terbuka menampakkan keempat mentor yang berdiri di hadapan mereka.

"Se--"

"SELAMAT DATANG KE PUSINGAN PERTAMA!" Ejen leon menatap kesal kearah ejen bakar yang menyela ucapannya.

"Oh! Sorry, Hehe..."

"Pusingan ini mengandungi 4 peringkat, misi kamu bagi setiap peringkat adalah untuk bergerak dari garisan awal hingga ke penamat. Peserta yang paling cepat akan dikira sebagai pemenang" Jelas ejen leon mengundang beberapa ejen muda kebingungan.

"Uhh?"

"Itu je?" Tanya mika bingung.

"Itu je? Jangan nak remehkan arena mika, kamu dah lupa ke apa yang aku ajarkan?" Ucap seseorang membalas perkataan mika membuat semuanya kecuali para mentor kebingungan dan mencoba mencari asal suara.

Mika melihat sebuah hoverboard terbang diatas atap langit akademi. Semua pelajar dari akademi ternganga tak percaya tentang apa yang mereka lihat.

"BOBOIBOY!?" Teriak seluruh pelajar akademi membuat ejen muda antar bangsa terkejut karena teriakannya.

"Ish! Bisa ga sih lo semua gausah teriak, lagipula emangnya siapa sih dia sampe kalian kaget banget!?" Ucap Rizka kesal.

Bagaikan tuli semua ejen akademi mengacuhkan perkataan rizka dan fokus kearah boboiboy yang berada dalam mode taufan turun kebawah lalu berdiri di samping ejen leon sambil berubah menjadi normal kembali

"Hai semua! Lama tak jumpa" Ucap boboiboy melambaikan sebelah tangannya.

"Woahhh dah lama kitorang tak tengok kau!" Jawab Jet girang.

"Macam mana kabar kau boboiboy?" Tanya Ali yang tak bisa menahan kegembiraannya.

"Kabar aku oke je"

"Tapi... Apa kau buat kat sini?" Tanya Roza.

"Apa lagi? Nak tengok koranglah, aku dah baca data perkembangan korang semua" Jawab boboiboy.

"Data kitorang!?"

"Macam mana perkembangan kitorang?" Tanya mika sedikit grogi.

"Bagus. Sangat bagus. Kebolehan kamu semua telah meningkat sangat pesat, tak hanya kebolehan tapi dalam kerja sama tim korang dah jauh lebih baik, aku bangga dengan korang semua." Ucap boboiboy tersenyum bangga membuat semua pelajar akademi menghembuskan nafas lega sambil tersenyum senang.

"Data memang menunjukkan macam tuh tapi... Aku nak tengok secara langsung tentang perkembangan kamu semua. Dalam arena nih kamu semua kena tunjuk semua kebolehan untuk memenangkan arena kerana hanya satu pemenang sahaja, tapi korang mesti ingat satu hal pasti!"

"Menang kalah tuh tak penting! Yang penting korang semua dah buat yang terbaik dan ikut serta dalam arena nih dan ingat! Jangan sesekali cuba nak main tipu dalam arena atau korang akan rasakan akibatnya. Untuk ejen muda akademi! Kalau aku nampak ada yang sesiapa main tipu, aku akan bagi latihan yang lebih teruk tanpa bagi korang istirahat sikit pun! Peringatan nih bukan sahaja untuk ejen dalam akademi tetapi untuk ejen antar bangsa juga, FAHAM KAMU SEMUA!" Jelas boboiboy tegas.

"FAHAM!" Semua ejen muda akademi ketakutan ketika boboiboy akan melatih mereka kembali dengan pelatihan yang lebih teruk kalau sahaja mereka ada yang ketahuan bermain curang

"Baiklah ada yang nak tanya apa apa lagi sebelum kami mulakan?" Tanya Ejen geetha.

Kim pun langsung mengangkat tangannya.

"Sebut nama kamu" Ucap boboiboy menatap kim.

"Saya kim. Saya nak tanya yang awak nih siapa? Tiba-tiba muncul kat sini" Tanya Kim.

"Korang tak baca maklumat yang ejen leon berikan?" Boboiboy menaikkan sebelah alisnya menatap bingung.

Ke-empatnya reflek menggelengkan kepala mereka. Boboiboy pun menghela nafas pasrah "Hahh... Nama saya ialah boboiboy, seorang bekas super ejen serta saya pulak mentor yang melatih para ejen muda nih selama 8 bulan"

"Orang-orang biasa kenal aku dengan sebutan Ejen Elemental" Keempat ejen antar bangsa terkejut setengah mati setelah mengetahui identity boboiboy.

"Soalan dah terjawab, kalau tak ada sesiapa nak tanya lagi baik kita mulakan arena pusingan pertama nih!"




























TO BE CONTINUE.

Mentor [BBB X EA]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang