»»————><————««
Masa nih semua ejen muda tengah berdiri di garisan awal sebaik sahaja boboiboy menekan sebuah butang yang ada dalam bilik kawalan bersama mentor lainnya.
"Baiklah... Mari kita tengok macam mana diorang lewatkan pusingan pertama" Ucap boboiboy menatap kearah layar dengan seringai di wajahnya.
"Oh betul juga, Ejen leon" Ejen leon melihat kearah boboiboy dengan wajah seolah bertanya 'ada apa apa masalah?'
"Setelah masa tuh, ketua teras ada cakap pasal apa-apa lagi tak selain arena?" Tanya boboiboy.
Ejen leon memasang wajah berfikir seolah mengingat perbincangan dirinya dengan ketua teras.
"Kalo saya ingat, untuk masa sekarang takda selain arena" Boboiboy mengangguk mengerti kemudian kembali melihat kearah layar.
BOBOIBOY PO'V
Hm... Zass mimpin kali nih, Oh! Rudy tak nak kalah ehh.. Bagus bagus. Semangat yang bagus, Tanpa buang masa betul diorang nih.
Kebolehan khai dan bulat pun dah meningkat pesat, mudah sangat diorang lewatkan cabaran macam tuh. Betul-betul dah tak macam dulu yang mereka berdua nih asyik bertahan tanpa serang balas.
Tapi... bulat nampak panik sangat, aku rasa kan... Ow! Hah kan dah aku kata.. Terlanggar zass punya.
"DAN ITU DIA DUA MASA PERTAMA KITA, NAMPAKNYA YANG LAIN SEMAKIN BERJAGA JAGA" Kata Ejen bakar yang memakai pengeras suara.
Terkejut aku! Apahal ejen bakar tiba-tiba bercakap guna pengeras suara pulak tuh. Hm? Ohh... Ejen leon kau bagi kode kat ejen karya untuk bagi ejen bakar diam sikit eh.
Hahaha... Tolong uruskan yee aku nak tengok budak-budak nih dulu.
"Oh! Aleks masih di garisan mula, adakah dia terlalu cuak?"
Nampaknya dia nih lain sikit, mari aku tengok rancangan apa yang di buat, nampaknya sut dia nih boleh meringankan dan memberatkan badan dia.
Boleh tahan hebat juga dia nih!
Hmm... Menarik
WOAHHH KELAJUAN LARI DIA MACAM YING LAH! Mm... Meski ying masih lebih laju lagi.
"FUYOOOO HEBAT! SUNGGUH HEBAT! MELONJAK TERUS KE TEMPAT PERTAMA!"
"Mana karya? Dia kena tengok nih" Kata ejen bakar yang celingak celinguk mencari ejen karya.
Tiba-tiba ejen karya datang membawa popcorn di tangannya "Tengok apa?"
"AH! Uh! Popcorn" Ejen bakar refleks menjatuhkan pengeras suara masa dia tengok ejen karya bawa popcorn kat tangan dia.
Ugh... Apa apa jelah.
Bagus ali, terus bergerak. Kelajuan dan skil dia telah meningkat begitu pesat. Tengok ali lewatkan cabaran tuh tanpa guna gajet dia, Hmm.. Bangga betul.
Satu-satu ejen muda sampai ke cabaran berikutnya, Hm! Setakat 6 droid tuh takkan hentikan budak-budak akademi tuh.
Oho! Muka diorang macam masa aku latih pertempuran satu lawan satu. Diorang semua nih betul-betul semakin tangkas sangat, ternampak muka ejen antar bangsa tak percaya dengan apa yang diorang tengok.
Sampai diorang tak dapat lawan droid tuh kerana budak-budak tuh langsung lawan. Nampaknya diorang tak dapat bagi tunjuk skil, sabar yaa.. Nanti korang dapatlah.
"Huh! Setakat satu buster droid ada rasa nak hentikan aku?!" Ucap mika menyeringai.
Eh?
"Latihan yang boboiboy bagi kat kitorang 10 kali lebih teruk, dari... NIH!" Aku yang nampak mika tinju buster droid dengan sekali tinju pun langsung keluar seringai kecil aku.
KAMU SEDANG MEMBACA
Mentor [BBB X EA]
RandomCerita ini saat Ejen ali musim 3 di mulai, naya bakal sedikit ceritain tentang boboiboy yang dulunya adalah seorang mentor para ejen muda yang melatih mereka selama 8 bulan penuh tanpa campur tangan dari mentor lainnya. Di musim 3 kali ini akan ada...