Cheka in

4 1 0
                                    

Mollys perspektiv
Frida släpar sina skidor från bilen och Saga nästan tappar balansen från allt garv. Vi har precis packat in våra saker i lägenhets-stugan men bestämde oss för att köra Sagas bil liiite närmare, så vi slipper gå i onödan förstås.

Nu var skidpasset fixar och instoppat i armfickan.
"Vi drar till sittlift först" föreslår Frida, vilket vi gör, kön är inte för lång, rätt mycket folk men mindre än vad vi hade tänkt oss.

Jag kastar en blick mot personalen som precis drar av sig sin skidmössa
"Herre jävlar" viskar jag under kylan. Frida å dags vänder blicken mot mitt håll i förvånad. Jag pekar på killen men hejdar mig snabbt då han var påväg å kolla mot vårat håll. Han ser mig se på han å ler. Jag kollar bort. Fyfan va stelt, värkar ju helt galen som stirrar på han.

Vi åker upp till toppen och väljer sedan en bana, Saga och jag är ändå rätt bra på att åka skidor till skillnad från Freja. Vi börjar med en blå backe sedan svänger vi in på en röd. Den röda backen blir till en svart i mitten den blå igen. Vi försöker hålla koll så Freja mycket som det går för att hon fortfarande ska ha kul å inte dö.

"Bra Freja!" Tjuter Saga. Jag ska ta upp händerna och klappa och märker inte att jag åker där det är opistat. Jag stapplar balansen helt och kör rakt ut utanför banan, där det liskom skändar, diket basicly. Jag vrålar av smärta som en arg katt då jag måste ha slagits huvudet för hårt. Jag får yrsel. Fan att dehär skulle hända första jävlas åket. Det blir svart.

Efter jag vet inte hur länge hör jag någon som ropar mitt namn, eller nej inte ropar, snarare med en lugn och sansad röst. "Molly...hör du mig?" Jag börjar sakta öppna ögonen, jag ligger kvar där jag fann mig sist. Dock var det inte saga eller Freja som hukade sig bredvid mig utan killen från liften. Helvete.

Jag suckar djupt och sluter ögonen hårt igen. Han andas ut. Han ser fort min situation och ringer hjälp för vård eller nått sånt. Fyfan va pinsamt, kunde jag inte hamnar längre ner under snön eller något? Jag vill gräva ner mig.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 28, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Möt mig halvvägs Where stories live. Discover now