...
"Don't touch me! If you touch me again i will kill you,bitch!"
Eldariya berlari menuju ke jalan raya dan secara tiba-tiba...
~~~~
"Argh!!!auch sakit nye kepala ni"Eldariya meringis kesakitan."Kenapa aku mimpi benda yang sama berulang kali..."
"El!Mari turun makan."panggil Puan Arifah yang sudah siap memasak di dapur."Baik ma..."balas Eldariya.Seusai Eldariya turun selepas mamanya panggil."Ha turun pon kamu.Pergi panggil papa kat luar tu."arah Puan Arifah."Hehehe okay ma."balas Eldariya sambil berlari mendapatkan Encik Affan yang berada di luar rumah.
"Papa...mama panggil makan."ujar Eldariya sambil mengatur nafasnya yang tercungap cungap akibat baru lepas berlari sebentar tadi."Ya Allah kamu ni El,kalau ye pon jangan lah berlari..nanti jatuh sape yg susah?"Tanya Encik Affan."Hehehe sorry pa."ujar Eldariya sambil tersengih."Sudah,mari kita pergi dapur,makan.Karang mama kamu bising pulak"ujar Encik Affan."Okay pa."balas Eldariya sambil merangkul lengan sasa papanya.
"Amboi El...papa kamu tu mama yang punya tau.Kalau kamu nak pergi cari yang lain."usik Puan Arifah sambil melihat kemesraan anak dan suaminya itu."Ala mama..itu pon nk jelous huh"ujar Eldariya membalas usikan mamanya itu.
Encik Affan hanya tersenyum melihat kemesraan anak dan isterinya itu."Cukup abang?"tanya Puan Arifah kepada Encik Affan."Cukup cukup."balas Encik Affan sambil merenung muka isterinya yang berkulit putih mulus dan bersih itu."Sayang cantik hari ni"puji Encik Affan memandang wajah isterinya yang berseri itu."Hish ade ade aje abang ni tau.Malu lah saya."ujar Puan Arifah tersipu sipu malu.
"Eh...El ada kat sini lagi ye...tolong hormati orang single ye."ujar Eldariya tanpa rasa bersalah."Itulah mama dah suruh kamu cari calon kamu tak nk,senang mama yang tolong carikan El calon...nk?ujar Puan Arifah memandang anak daranya itu."Eee tak nak lah El."balas Eldariya."Kenapa pulak kamu tak nak?Kamu dah berpunya ehh?"ragu Puan Arifah memandang anak daranya itu."Eh tak de lah,mana ade lah ma ni"pantas Eldariya menepis keraguan mamanya itu.
"Sudah lahhh...papa nak makan ni...perut papa ni dah buat konsert dah niii."sampuk perbualan dua beranak itu.Kalau dibiarkan aje mesti sampai ke malam tak sudah sudah."Eh haah lah lupa pulak mari kita makan."ujar Puan Arifah apabila tersedar yang mereka belum menjamu selera lagi.
Di suatu tempat yang lain~~~
"Sayang!!!Tunggu lah I !!!Helena!!!"terkocoh kocoh lelaki itu mahu menyarung bajunya yang terbuka itu."Sayang tunggu lah I.I can explain."ujar lelaki itu.
"NO!I DON'T WANT TO HEAR YOUR EXPLAINATION,URGH!"balas Helena kegeraman kerana sifat lelaki itu yg suka berfoya foya dengan perempuan lain sampai bawa ke hotel.
"Sayang,please give me a chance."rayu lelaki tersebut.
"A big no Erqeen! I dah banyak kali bagi peluang kat u tapi u sia-siakan...sudah lah Erqeen,I dh penat jadi bodoh sebab lelaki macam u.I harap u dpt jumpa perempuan yang dapat ubah sikap u tu."ujar gadis tersebut.
Erqeen hanya memandang pemergian Helena dengan pandangan sinis.'Huh ingat aku hamak sangat ke dengan kau?Aku pon naik menyampah dengan kau.' Kata hati Erqeen.Erqeen berlalu menaiki motor Ninjanya keluar dr perkarangan hotel menuju ke office nya.
"Wei kau asal Erqeen?Senyum melebar aje aku tengok kau dari tadi."Tanya Faliq kepada sahabatnya Erqeen.
"Hahaha nothing bro,I'm just happy because I just broke up with that chatty girl."balas Erqeen.
"Wei serious ah kau putus dengan dia?Asal bro ape cite sampai break dengan dia?tanya Faliq.
"Tak de ape yang serious pon.dia nmpk aku dlm hotel dengan perempuan lain,tu aje"balas Erqeen tanpa rasa bersalah.
"Ouhhh kiranya kantoi dengan dia lah ni tu yg dia ajak kau putus?"tanya Faliq.
"Yup"balas Erqeenn tanpa memandang Faliq kerana leka dengan game mobile lagend nya itu.
"Kau ni Qeen aku tengok kesian budak tu.Dia betul betul cintakan kau,kau buat macam ni kat dia."Ujar Faliq yang tidak berapa gemar dengan perangai sahabatnya yang satu itu.
"Yang kau nak bela sangat minah tu pehal?Kau syok kat dia eh?X pe go on lah,aku x kesah pon."balas Erqeen sambil mengangkat kedua dua belah bahunya.
"Hmm...lantak kau lah Qeen...Klau aku cakap pon bukan kau nak dengar."balas Faliq lalu pergi meninggalkan Erqeen bersendirian dia pejabatnya.
' Hurm,teruk sangat ke perangai aku ni?' Erqeen bermonolog dalam hati.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hai korg!!!!
Author baru berjinak dlm bidang penulisan...hope korg enjoy lah.Maaf klau ade kesalahan ye...
Happy reading
YOU ARE READING
Erqeen Hazeeq
Romance~Jika pada akhirnya kamu tidak disatukan dengan orang yang namanya sering kamu sebut dalam doamu maka kamu akan dipersatukan dengan orang yang diam-diam jauh lebuh sering menyebut namamu dalam doanya.~