12 september 2022Hari ni hari jadi aku. Dah 3 jam aku tunggu dari pukul 12 tengah malam sampai pukul 3 khai langsung takda wish aku.
"Erm maybe dia dah tido kot" kata ku.
Aku tarik selimut dan terus tutup mataku berharap esok khai akan wish birthday aku.
0800.
"Mai bangun. Happy birthday sayang."kata kakak ku. Aku terus membuka mata dan peluk sambil berkata "terima kasih kakak" "jauhkan diri kau dari aku eee busuk" kakak ku terus keluar dan aku ketawa dengan besarnya.
"Eh mana phone aku" aku terus cari celah bantal dan i got notification.
"Eh sape ni." Aku buka dm ig aku. "Hi you." Aku baca usernamenya, "aliahnatasha?" Aku terus membalas. "Ye? Sape ni?"
"Kenal khai?" Katanya
Aku terus terkaku.a-ape semua ni?
"Kenal kenape ye" . " tolong jauhkan diri dari khai boleh ke?jangan ganggu hubungan kami." Katanya. Ya allah hati aku terus hancur . Sebab ni kau berubah terukkan khai. "Berapa lama ye awak dengan khai?" Kataku dengan sopan."dekat 5 bulan.kenape?" "Sebenarnya saya dengan khai dah 2 tahun. Kitaorang kenal dari 2020 lagi 🙂"
"auch seriously?saya minta maaf" balasnya.
Semudah itu kau minta maaf ye. Selepas kau serang aku tanpa tahu sebenar latar belakang khai.
"Its okey,kalau khai pilihan awak saya rela undur diri. Mungkin awak lebih mengenalinya dari saya."
Kata ku dan terus tutup telefonku .
Ya allah . Patutlah kau berubahkan khai.