w/ notes -
**hai readers ! sorry lama tak update pasal Mungkin [lately ni busy dengan sekolah]. so insya allah ni sec chapter aku akan tulis, n then aku akan sambung balik lepas raya nanti [kalau ada masa]. sorry guys n happy fasting for the muslims !!**
"diringkaskan" - well, reaction Zaq dengan asrama n schoolmate dia just biasa je. lepas kumpul kat surau lepas isyak [yang warden dia panggil haritu], satu batch dah kenal dia n classmate pompuan dia tu pun cam dah kenal kenal gitu je. n after a week dia join orientasi form 1 ... -
POV Zaq
" guys, tadi cikgu suzana panggil gi library, bwak sema buku kelas bm dia" amir menyergah masuk ke tepi pintu kelas lalu mengingatkan pesanan dari cikgu bm kitorang sebelum dia teruskan perjalanannya ke lab floor 1.
" malas anjayh nak gi sanaaa ! dahlah tempatnya kat seberang sanaaa hm" keluhan Zik membuatkan satu kelas Aze turut mengeluh sementara mereka menyiapkan juga barang yang perlu dibawa kesana.
" weh Zaq tu buku kuning tu jangan lupa bawak lak" tegas Mija selaku assistant class aku yang juga sebagai assistant aku sebab aku lah de head class ni ;] .
sedang kitorang otw ke library, aku baru teringat pasal buku karangan b yang cikgu bagi hw/ semalam. very very shed sebab benda tu ada dekat bawah meja aku. nak taknak pun kenalah amik walaupon dah separuh jalan sebab kan nanti ada pulak dia nanti cg suzana tu jadi ustazah suzana kang bagi "tazkirah free" + package satu kelas yang kena nanti. so kalau taknak jadi beban, aku pon patah balik gi kelas. haih ...
"PAPP !!" tiba-tiba, aku terlanggar sorang minah ni yang nak ke tandas rasanya. aduhh, so embarassing doh !
"sorry sorry saya terlanggar awak. habis semua buku awak terjatuh ;[" alahhhai buat aku rasa bersemut pun adaa lah dia ni. takjadi aku rasa malu, rasa bersyukur terlanggar dia pun tiba tiba ada ni .
"eh takpe salah saya jugak tak tengok jalan, sibuk tengok awak je tadi" mai kita try pancing :] .
budak pompuan tu tersenyum lalu berlari dengan gelabahnya ke tandas.cute .
" haha malu malu pulakk " aku perhatikan dia dari jauh yang tengah gelabah cover malu. aku bangun dan terus bergerak ke kelas dengan takde rasa gelabah pasal hw/ si singa kat library. tapi, itulah. like, first time got the feelings? maybe, she is my first crush in my life now? i dont know why, just chestnutting :] .
sampai sampai je kat library, aku mintak izin cikgu untuk masuk dengan alasan aku singgah ke tandas dulu. nasib mood singa ni baik, kalau tak aku rasa dia suruh aku diri atas meja, meja atas kerusi hahaha.
"weh, Mija! " jeit aku dalam nada berbisik [acane tu]
"hah pe"
"nanti tolong aku boleh?"
**so maybe this baru part 1/2, stay tuned this night (maybe), okay ! selamat beriftar readerss !!!**
YOU ARE READING
Mungkin
FantasySuatu hari nanti, dia akan tinggalkan kau. Akan ada waktunya. Hanya tunggu masa. Kenapa? Sebab dia takkan pernah setia. Percayalah.