first day

184 12 0
                                    

' PANG PANG PANG' wake up princess, says Hafiya while banging a pot against her friends ear. " WOI KAU KENAPA GILA NAK KASI KITAORG NI PEKAK KE?!!", says Diana.
"WHATEVER DIANA, kau bangun je bole tak, banyak bunyi betul,bangun gais korg kene set up dewan rakan-rakan yg aku terpaksa sayangi🤮" Hafiya's response

That was not a good morning for Melur but she decided to forget abt what happen last night. Melur was too nice that people tend to forget that she is also a human being and deserve to be respected. She really held onto what her dad always remind her before he pass away that is ' a girl is pretty when they are nice to others'. Melur was too nice that people tend to walk over her and disrespected her. The students always talk behind her about how she was being so loud,talk so much and always try too hard on being accepted by others.

Fakhri's POV

"Weh Fakhri, pls la pagi ni kau jgn nak maki pulak si minah semalam tu. Dia tu just nak borak je mcm buat small conv tpi perangai baran kau tu...HAISH yang kau pegi jerit tu knp?? Why just because she decided to ask about Naim?", bebel Ayam

"Eish kau ni kenapa Yam, pagi-pagi nak bebel kat aku. Takde ah minah tu semalam banyak sangat tanya menyampah betul aku dah ah banyak cakap. Aku dgn tkde mood semalam pastu minah tu lagi, eh kira elok la aku tinggi suara je kalau aku terbantai dia" balas Fakhri (EEE bangga pulak kau nak pukul anak dara org)

"Amboi, kau ingt negara ni takde undang-undang ke kau suka hati nak pukul anak orang??! Aku tak kira pagi ni kau kene minta maaf kat minah tu" says Ayam

" LAH apahal lak aku nak minta maaf, kau dah buatkan semalam kan. Maleih aku Yam "

* TOK TOK TOK*

" Ha FAK-hri tu ha bidadari dah sampai.HAHAHHAHAHAHAHAHAHAH pegi la bukak pintu dekat dia GILA."

end of Fakhri's POV

" Korg dah siap ke saya bole bawak pegi Dewan Makan untuk breakfast?
Ayam and Fakhri angguk and Melur bawak diorg pegi Dewan Makan.

Melur cuba untuk memulakan perbualan sbb dia ingat Fakhri tu dah OK dengan dia tapi.. dia SALAH . Si Fakhri ni garang betul, tengok muka pun takut tapi tu la handsome

" Ayam boleh tak aku tanya something, kenapa nama kau ayam? mcm pelik tau sbb saya tak pernah dengar org nama ayam? nama tu parents awak kasi ke? sbb kalau saya dulu kan parents saya nak bagi .........."( mulalah bebelan si Melur ni)

TIBA-TIBA FAKHRI BENTAK

" Eh asal kau ni banyak sangat tanya lantaklah kenapa orang nak panggil dia Ayam, kacau hidup bapak kau ke nama dia apa. Tak yang kau ni asyik menyemak dduk ngan kitaorg dah kenapa, kerja kau tu untuk tunjuk mana DM je kan yang kau sibuk dduk sini sekali kenapa?!! Memekak pagi-pagi sakit jiwa ah aku" Fakhri mengambil tray makanan dia dan buang ke dalam besen.

Suasana Kantin tu senyap tapi ada satu kumpulan yang gembira tengok Melur kena marah, Fatina perempuan yang ada hati paling hitam and selalu dengki dengan Melur and her friends.

" Weh Melur aku minta maaf sangat pasal Fakhri tu dia mmg macam tu la dengan baran dia tu, nanti balik dorm aku try cakap dengan dia ye"

"Eh tak apa la Ayam, saya ok je la. Saya tau saya yang salah sebab banyak sangat cakap and tanya lagipun kita tengah makan lepastu saya banyak tanya. Sorry tau, kejap saya pegi bungkuskan makanan untuk Fakhri, nanti awak bagi dia tau. Tapi jangan bagitau dia pulak saya yang bagi sebab saya takut dia tak terima"


English Class with Miss Reyna

"Fakhri and Ayam right? You guys are 5 minutes late but that's okay i'll forgive the both of you since its your first day here. Please take a seat, well Ayam found a seat, Fakhri what abt you? Hm wait let me see, Melur, are there someone next to you?"

" No Miss Reyna"

"Nice! Alright Fakhri that will be your seat from now on and Melur please help him okay"

After 1 hour in English class....

"Alright class that is all for today and pls do revision on your own okay"
" Oh Melur can i see you for a second?"

"Sure Miss Reyna, what's it about?"
"I want you to compete on this years State Debate Competition? Can you do it? I BEG YOU PLS!! Kids here is so bad at debating but i've seen you drbating with your friends and i feel like you will BLOW the opponent."

" Correct me if I'm wrong but in a debate team there should be 4 people right? Who's the other 3?"

"Oh dear this where I really need you, I need you to convince Fakhri,Naim and Ayam. I practically beg the principal to let them compete under our school but they're not listening to me so I wish that you could help"😀"

"I am not going to promise anything to you Miss Reyna but I will try my best to convince them and make sure TZC will hold that trophy this year!!"

Melur exits the classroom..

one sided love Where stories live. Discover now