🌼Bab 2🌼

5 0 0
                                    

Keesokan harinya...

"Assalammualaikum"

Senyap

"Assalammualaikum"

"ade orang ke tak ni?" Gumamnya perlahan.Tujuannya ke rumah ni ingin memberi sedikit kuih dan ingin menjemput jiran sebelahnya ini menghadiri majlis kenduri kesyukuran sempena dia baru sahaja pindah disini.

"Waalaikumussalam, cari siapa ye?"
Kata Datin aniya sambil membetulkan tudungnya. Dia lambat kerana sedang mencari tudung untuk dipakainya tadi. Dulu, sebelum dia bernikah dengan suaminya iaitu Dato amir, dia tidak memakai hijab. Tambah ii lagi dia bukan islam. Dia asalnya menetap di london. Dia berjumpa dengan dato amir disebabkan dia rakan sekerja dato amir semasa di london dahulu. Kawan punya lama tup-tup suka sama suka dan berkahwin. Dikurniakan seorang anak perempuan yang cantik, pandai, sopan dan sempurna. Alhamdulillah.. Tetapi mereka di khabarkan dengan berita yang duka bahawa puan aniya ada masaalah rahim. Dia hanya dapat melahirkan sekali sahaja seumur hidupnya. Namun dia redha dan bersyukur sahaja. Janji ada anak daripada tak ada langsung. Cuma dia kesian juga lah dekat amelya, dia keseorangan tiada kawan. Tetapi pada hujung minggu dia akan membawa anaknya itu pergi ke mall atau mana-mana taman untuk anaknya bermain. Itulah satu-satu nya puteri mereka yang mereka amat sayang. Anggun amelya.

Back to the story HAHAHSHA MELENCONG PULAK AUTHOR PON 😭

"ni, saya ada bawakkan sedikit kuih untuk puan anak beranak makan. Sambil-sambil tu nak jemput puan anak beranak menghadiri majlis kenduri kesyukuran malam ni." kata puan anisa. Senyuman tak lekang dari bibirnya.

"ouh yeke, kalau macamtu mehla masuk. Kita duduk ii dulu" jemput Datin Aniya

"eh takpela puan. Segan pulak saya, dahla baru pindah" Balas puan anisa.

"eh takpe, sebab baru pindahla kita kene borak-borak dulu. Meh ii, duduk dulu ye. Saya nak buat air sekejap" kata Datin Aniya. Mata nya terlihat kepada seorang budak lelaki disebelah Puan Hanisa. Eh anaknya ke? Hensem betol budaknya. Boleh la kot ni kawan dengan anaknya hihihi

"eh, ya allah tak perasan pulak. Anak ke ni? Hensemnya."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 12, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Amelya'sWhere stories live. Discover now