Bölüm 1

58 6 0
                                    

Güzel bir gündü. Bahar kendini iyice hissettirmişti. Güneşin sıcaklığı her tarafa yayılmıştı. Ben de Cem'e doğru gidyordum. Binaya geldiğimde saat 10:30 olmuştu. Asansöre bindim ve Cem'in kapısını çaldım. Cem kapıyı açtı ve güleryüzle beni karşıladı. Ben de içeriye girdim. Cem kahvaltı hazırlamıştı ve bana "Gel birlikte kahvaltı yapalım" dedi. Bende kabul ettim. Kahvaltıya oturduk. Cem hem gazete okuyor hem de yemeğini yiyordu.

Cem'e: 

-"Yeni bir iş var mı?" diye sordum. Cem bana baktı:

+"Evet var"

-"İş nedir?"

+"Saat 14:00'da karakola gel, orada iş anlatılacak."

-"Tamam" dedim.

Kahvaltımızı bitirdikten sonra Cem hızlıca hazırlandı ve evden ayrıldık.

***

Saat 14:00 olmuştu. İkimiz de karakoldaydık. Komiser Ahmet bey bizi odasına götürdü.

Ahmet bey:

-"Hoşgeldiniz"

+"Hoşbulduk. Olayı bize anlatır mısın?"

-"Tabiki. 1999'da Güney Afrika elmas madeninden çıkarılmış kusursuz ve canlı olan Pembe Yıldız Elması 2 yıl önce İstanbul'daki bir müzayedede satışa sunulmasından bir gece önce çalındı. Tüm güvenlik ve alarm sistemlerini nasıl etkisiz hâle getirdiğini hâlâ çözemedik.Yapılan çalışmalar sonucunda elmasın İtalya'ya kaçırılmış olduğu biliniyor. Çünkü geçen hafta bir eşi daha olmayan bu elmasın küçük bir parçasının İtalya'daki bir kuyumcuya satıldığı bilgisi geldi. Ama yapılan tüm çalışmalara rağmen çalan kişi veya kişilere ulaşılamadı."

+"Hâlâ araştırmalar devam ediyor mu?"

-"Tabiki. Ama suçluyu bulabileceklerinden emin değiller."

+"Başka bir şey var mı?"

-"Şuana kadar öğrendiklerimiz bunlar."

+"Çok teşekkür ederiz."

-"Ben teşekkür ederim. Bunun cevabını bulabileceğinizden şüphem yok Dedektif Cem."

Odadan çıktıktan sonra Cem'e:

-"Ne yapacağız?" dedim. Cem bana bakarak:

+"Büyük bir vaka bizi bekliyor. İtalya'ya gidiyoruz."

-"O zaman hadi gidelim."


***

-"Cem. Cem. Bileti versene."

+"Ah özür dilerim Sarp buyur biletin. "

-"Uçağımız şimdi kalkacak. Hadi gel."

+"Tamam. Geldim."

Uçağa bindik. Yolculuk sekiz saat sürdü. İtalya'ya vardık. Taksi ile İtalya'yı biraz dolaştık. Taksi şoförüne bizi HİLTON OTELİ'ne götürmesini söyledik. Hemen orada indik ve iki oda tuttuk. Cem'in odası iki kişilik bir yatak, küçük bir salon ve banyodan oluşuyordu.

Pembe Yıldız ElmasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin