Bab 1🌻

1 1 0
                                    

Kedengaran bunyi 'alarm' yang sangat merdu yang datangnya daripada telefon bimbit bercorak Hello Kitty.Alarm yang sangat merdu dan membuaikan itu telah membuatkan Nurin yang hampir terjaga ...tertidur semula.Nurin yang melanjutkan tidurnya diganggu oleh suara ketukan pintu.

'TOK'
'TOK'

Nurin hanya mendiamkan diri apabila mendengar suara ketukan pintu itu."Nurin,kamu dah bangun ke cepatt nanti lambat ke sekolah" ujar Mak Teh.Nurin masih lagi tidak menyahut kata kata Mak Teh.Secara tidak sengaja Mak Teh terlanggar pasu bunga yang berada di tepi meja di hadapan bilik Nurin

"PRANGGG!!"

"OUHH MAK KAU OPOCOT OII.WEII BENDA YANG PECAH TU".Kata Nurin dengan terkejut.Nurin dengan segera bangun dan membuka pintu biliknya langsung terkejut apabila melihat Mak Teh sedang mengutip sisa sisa kaca dari pasu bunga tu.

"YA ALLAH,Mak Teh apa jadi ni kenapa sampai pecah pasu bunga ni....Mak Teh tak apa apa ke atau ada tercedera ke".Mak Teh yang terkejut dengan kehadiran Nurin itu langsung bangun dan berpusu-pusu ke Nurin sambil berkata "Nurin dah pukul 7 nakk kamu kene pergi sekolah awal kan...kan kamu pegawas pss nanti kene denda pagi pagi ni macam mana.Jangan risaukan Mak Teh ni alahh Mak Teh datang nak kejutkan kamu lah tu yang terlanggar pasu bunga tu".

"WHATTTT".

Tanpa hiraukan Mak Teh Nurin langsung masuk ke bilik dan segera mandi.Setelah mandi dan berpakaian pegawas dengan lengkap sekali dengan blazer.Nurin terus mengambil beg sekolahnya dan turun ke tangga untuk bergerak ke sekolah.Nurin melihat pada jam tangannya yang menunjukkan pukul 7.20 dan terus memanggil ayahnya untuk menghantarnya

"Ayah,jom hantar Nurin yah...Nurin dah lambat ni.Ni semua salah alarm fon dia sapa suruh merdu sangat kan dah terlanjak tidur..Hish".Ayah Nurin yang sedang sarapan itu terkejut dengan Nurin yang seperti hendak berperang.Iya mana tidak nya dengan kelam-kabut lepastu suruh orang hantar dia ke sekolah sekarang tak nampak ke dia tengah sarapan."Nurin sabar nakk bagi ayah habis sarapan dulu jangan gelabah".Nurin yang dah nak meletup tu berhentikan langkahnya."Ayah suruh sabar ayah lagi 2 minit 7.30 ayah janganlah nanti Nurin kene marah...Ayah cepat sikit ye Nurin tunggu dalam kereta".Nurin mengambil kunci kereta milik ayahnya dan menghidupkan enjin kereta."Mak Teh,saya gerak dulu ye si Nurin tu tak menyabar takut lambat.Ni Fatimah ye saya tak nampak pulak dia pagi pagi ni".

"Ahhhh tuan...."

"AYAHH LAMA LAMA BUAT APA KAT DALAM TUU"

"takpelah Mak Teh saya pergi dulu nanti cik singa kat dalam kereta mengamuk pula aslm"

"Wslm"kata Mak Teh sambil melambai lambai ke arah kereta itu.

Setelah 2 minit Nurin sudah sampai di hadapan sekolah...Nurin seperti susah berputus asa kerana sudah lambat ke sekolah.
"NURIN TERMENUNG APA TUU"sergah Tuan Firdaus

"Ahhh ok ok bye ayah aslm tata titi tutu"
Nurin segera keluar dari kereta dan menuju ke masuk ke dalam sekolah.Malangnya "Ehem.." teguran ketua pegawas iaitu Adam Haikal.Nurin terkedu kerana sangkanya orang lain yang bertugas rupanya ketua pegawas."Erk awak nak tulis nama saya ke tulis jelah saya redha..tapi saya lambat ada alasan tau bukan saja saja ye".Ketua pegawas
itu hanya  menghiraukan Nurin sambil mencatat segalanya.Selesai sesi "denda"nya Nurin terus maju untuk ke kelas 5 cerdik...Nurin masuk ke dalam kelas sambil memberi salam semua murid memandangnya tapi ada dia kesah lantak lah.

Nurin terus duduk di tempatnya dan kawan kawan mula menyoal Nurin."Weh weh asal kau lambat harini selalu kau no 1 yang datang awal"ujar Qasrina."Ntah kau gaduh dengan mak tiri kau ke atau kakak tiri kau"kata Ain pula.Eh loading jap aku sejak bila aku bertembung dengan 2 ekor cicak tu batang hidung pun tak nampak lah weeii.

"Eh mana ada aku lambat sebab alarm dan menjawab persoalan kau tak aku tak bertembung dengan 2 ekor cicak tu aman je hidup pagi ni weii....rasanya cicak cicak tu shopping kot.Si Umairah tu mana nak datang sekolah asyik ponteng je ngeram aku tgk beluncas tu".HAHAHAHAHHAHAHAHA ambik ko bukan setakat cicak aku panggil tambah beluncas memang patut pun heh.

"Ish ish kau asyik kerja mengutuk je dahlah kau kata nak kene pergi pss ada kerja pergilah nanti cikgu fav kau tu bagi job kat orang lain"kata Qasrina.Hmm baru aku teringat semalam cikgu kata nak jumpa aku nak bagi job katanya....job apa pulak kalini takpe yang pergi dapat ganjaran uishh ganjaran dia bukan kaleng kaleng woo 16 buah cadbuary dengan 2 kotak coklat apatuh ferreco ke mampuslah tak ingat."yelah aku cau lu bye bye"

Aku berlari berlintang pukang tapi masih lagi berhati hati .Secara tidak sengaja aku dilanggar oleh seorang lelaki ni..'aduhh bapak keras tho dia punya bahu kalah batu woo'."Excuse me kau jalan tak pandang depan ke mata menonong ke mana langit "kata lelaki itu

'WEHHH CRUSH AKU SIAKKKK ....aduh nape kau mesti langgar aku buah hati cinta saya aishhh'

"Maaf  saya tak tersengaja tapi tak silap saya awak yang langar orang ....awak yang langgar saya sebab tergesa - gesa lepastu salahkan saya".Ayoyo Nurin sejak bila bertukar saya awak ni tadi kau aku ahhh biar jelah.

Nametag yang dipakai itu di baca 'uishh nama Ikhmal Haider hensemnya kalaulah awak suami saya dah lama saya ngapp awakk..ehh bodohnya aku ni gila ke fikir begitu'."ouh ok blah sana aku nak jalan btw jaga pandangan tu meliar sana sini"kata ikhmal lalu terus meninggalkan Nurin yang terpinga - pinga.

'Sampai hati dia tinggalkan aku sendiri kat sini'.Sekarang Nurin jadi blur akibat Ikhmal dan melupakan apa yang dia patut buat sekrang.Ye Ikhmal Haider merupakan ketua pegawas pss..dia jenis yang pendiam dan introvert tak macam aku hyper dan extrovert.

Nurin terus menuju ke pss dan melupakan apa yang dia fikirkan pasal ikhmal.Nurin masuk ke dalam pss dan menyerga hamba hamba di dalam pss itu."Oiii kamu ni Nurin kalau tak sergah orang tak sah ..dah dah ni job kamu ialah pergi angkat buku buku ni dan key in kan dalam komputer"arahan dari cikgu liya.Aku terus membuat kerja sehingga selesai dan yup memang penat sebab menghadap komputer lama lama.Kalau ikhmal ada kat depan mata aku kan best.

"PUKK"

Woo bunyi apa tu syeram mat....aku langsung bangun dan melihat ke arah bunyi itu lalu tersenyum lahh buah hati rupanya nak cepat sampai langgar pintu haihh.Aku sampai mengeleng geleng kepala ...Ikhmal yang melihatku pun berkata"Kau dah kenapa tergeleng geleng gila  ke".Whattt gila shiball suka hati kau je panggil aku gila nasib crush kalau orang lain memang dah makan dah penampar atau tendangan super padu aku ni.

"Ehh sampai hati awak panggil saya gila..saya normal lah awak lah yang sampai langgar pintu ni roboh karang padan muka abang kene ganti balik".Tengok sampai berceramah aku ..takpe janji ada perbualan yang bole dilanjutkan.

"Takde pape diam je aku nak jumpa cikgu"
"Yelah"

Aku terus balik ke rumah kerana kepenatan.

Ok korang sampai sini dulu sebab terlalu penat mengeluar idea
 
                                  1126 words

Boleh vote ye abang kakak adik sekalian
🌻also comment ye nanti ada masa ara akan post bab 2 pulak
                

Suamiku En.Crush (OG)Where stories live. Discover now