Pt.2

30 0 0
                                    

Tre veckor har nu gått sedan Emily satt på kontoret mitt emot Bennedetto. Tre veckor sedan hon fick ta sitt livs viktigaste beslut och på något sätt så har hon tackat ja. Emily Stanford var nu den nya stallchefen för Scudeira Ferrari Formula 1 team. De senaste veckorna har varit olika möten, tillförordnade, sekretessavtal och presskonferenser. 

Emily höll på att gå igenom papperna inför dagens möte när telefonen ringde. Det var Bennedetto.

"Hej Miss Stanford!" hördes en glad röst i andra änden.

"Ciao Bennedetto" svarade Emily minsta lika glatt tillbaka. Undra va det var nu han ville?

"Vi ska ha förarmöte nu inför försäsongen som du vet. Förarna sitter inne på mitt kontor. Kommer du?" frågade Bennedetto.

"Jag kommer om två sekunder, jag ska bara samla ihop papperna." 

"Perfekt, vi ses snart!"

"Det gör vi." 

Emily la på luren. Hon kollade igenom så att hon hade rätt papper med sig. Hon reste sig från stolen och tog ett djupt andetag. Hon gick ut genom den stora dörren och svängde vänster. Hon gick cirka tre meter och öppnade sedan dörren till Bennedettos kontor. Det var idag hon skulle träffa Carlos Sainz och Charles Leclerc för första gången. Charles hade hon träffat förut lite snabbt på olika tävlingar när de var yngre, men hon hade inte träffat honom sen han började elitsatsa. 

"Ah! Miss Stanford! Välkommen!" Bennedetto reste sig från fåtöljen vid den lilla soffgruppen i hörnet. Han kom fram till henne och sträckte ut handen. Emily tog den och skakade den. De begav sig mot soffgruppen där Carlos och Charles satt. Hon tittade mot pojkarna. 

"Hej på er!" sa hon och log. Charles tittade upp mot henne. Hans gröna ögon mötte hennes. Av blicken att tyda såg han inte jätteimponerad ut.

"Hej" fick hon till svar. 

Emily satte sig ner. Samtalet flöt på. Det mesta handlade om försäsongen, vad som förväntades ifrån allas parter och vad framför allt Bennedetto förväntade sig. Emily märkte att Charles inte hade släppt blicka ifrån henne. Hans gröna ögon borrade sig in i hennes själ. Varför tittade han så på henne? 

".... och det är viktigt att samarbetet funkar mellan er. Okej?" Emily ryktes tillbaka ifrån sina tankar. Bennedetto tittade på dem med en allvarlig blick. 

"Absolut. Det ska fungera." svarade Emily och tittade tillbaka på honom. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 23, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Way Or The HighwayWhere stories live. Discover now