"هلا والله ياجماعه الخير كيفكم شخباركم شحوالكم"
آية وأفكارِها الغَريبة، فَهي أتَت بهُم للإسكندَرية وترتَدي مَلابِس "إسكندرانية" وتتحدَث باللهجه الخليجية"ذا خليچي يا آية"
قالت تالا تستوعب"ادري ادري"
قالَت آية بملل تناظر تالا المتحسرة للهجتها التي تستغيث الان"مش قادر استوعب استوعبوني"
قالَ آويس الذي لا يفهم تفاهات صديقتهم تلك."خلاص يشباب هناخد الخلايجه محتوى لأخر اليوم"
قالَ أدهَم"ذاك الشبل من ذاك الأسد"
قالَت شَهد بخَيبة."يخي حلو عن راسي اقولكم شوفوا غيرنا"
"ترا نحنا الإثنين شِبل."
قالَت آية تُصَحّح."دا لبناني علفكرة"
قالت سَلمى بملل."سباق"
قالَ حسَن ليَركُض ويَركُض الجَميع."استنوووناااييي الست هتفتكرني سارقه اللبسسس"
قالَت آية تلوح لهم بإنتِظارَها حَتى تترُك تِلكَ المَلابِس.المشهد عشوائي للغاية حقًا.
وأخيرًا بَعدَ أن خلعَتهُ بِعشوائية وقذفت النقود ذهبَت لتَركُض نحوَهُم.
"جيل أخر زمن"
قالَت تلكَ العَجوز بحَسرة.-
يَركُضون خَلف آية الَتي تظَل أكبَر'مشخصنه' بالحياه
ها هيَ تَركُض وتَرفُض التحَدُث معَهُم.
"مخلاص بقا قولنا إحنا آ..."
قالَ مودي لِتُقاطِعُه هيَ بِصُراخ دِرامي."انت السبب اصلا انت الي قلتلهم يعملوا سباق وكنت عارف انك هتكسب لانو خطوة منك توديك ميدان لبنان وكمان انا مخدتش الباقي بتاعي من الست ي استاذ ف انا عايزة فلوسي حالاً وكمان انتو بتسمعو كلام اي حد كدا وخلاص؟، وانتِ يا چودب كنت فكراكي هتكوني جنبي بس انتِ فضلتي تجري زي الهبلة وعارفه انك مش هتوصلي لأنك بتمشي زي النمل!،وانا هستنى ايه من فزاعة قد النخلة ماشي وراها شوية أقزام! "
ظَلَّ الجَميـع يُناظِرها وكأنهم يَقولون "والله يختي؟ " وهيَ تلهُث لِكونَها بصَقَت حَديثَها دُفعه واحِدة.
"هناكل ايه؟ "
قالَت سَلمى بَعدَ لَحظة الصَمت تِلك."لماا تدونييي فلوووسيييهعه"
قالَت آية بغضَب تحرِقهُم بنظَراتِها."إمسكي ياولية احنا مبنشحتش"
قالَت چودي تُعطي آية نُقودَها."أيوا يعني هناكل اي برضو!! "
قالَت سَلمى بإنفِعال لِتَرُد علَيهُم شَهد."كشري"
قالَت هيَ ليوافِقَها الجَميع."بصو ياولاد فيه بنت شكلها حلو هناك هروح اكلمها ونتصاحب عليها"
قالَت آية ولم تنتَظِر ردّهُم حَتّـى.
YOU ARE READING
Community Devise Team
Fantasyفَريـق يبحَـث عَـن الدَعـم فحَسـب، لَكِـن فـي هَـذا المُجتمَـع؟. بالمصري.