PENGENALAN

2 1 0
                                    

Assalamualaikum w.b.t saya Amani dan ini cerita saya.... Saya hanya menceritakan kisah hidup saya sahaja bukan bermakna ingin menceritakan perkara buruk tentang keluarga saya.... Apa yang saya ceritakan adalah apa yang saya alami selama ini dan saya tahu mungkin orang akan pandang hina dekat saya disebabkan saya cerita pasal hidup saya dan apa yang saya alami kepada orang luar.... Saya cuma cerita sebab saya tak ada tempat untuk menceritakan semua masalah saya kepada sesiapa.... Orang yang pernah ada semasa saya sedih, gembira, marah dan ketawa cuma orang yang memahami saya iaitu Nenek.

Nenek seorang yang membuatkan saya rasa sentiasa selesa dan rasa bersyukur dan dia juga adalah orang yang selalu dengar masalah saya dan akan ada jalan penyelesaian baginya.... Bagi saya Nenek adalah orang yang paling berharga dalam hidup saya kerana hanya Nenek yang memahami saya berbanding keluarga sendiri yang selalu toxic pada anaknya sendiri.... Nenek melindungi saya selayaknya yang perlu dilakukan oleh ibu bapa yang tak pernah saya rasakan selama ini.... Nenek satu-satunya orang yang membuatkan saya masih hidup di dalam dunia ni.

Sekiranya tiada dia, mungkin saya akan berada di alam yang berbeza sekarang ni.... Dengan izin Allah S.W.T saya memberanikan diri untuk menceritakan kisah hidup saya kepada orang lain walaupun saya tau akan ada orang yang hanya memandang perkara ini secara remeh dan mempertikaikan pasal perkara ini dan sekarang ini lah kisah hidup saya yang sebenarnya....

SHUT UP U JUST DON'T UNDERSTAND Where stories live. Discover now