Pada 1/1/2012 dimana aku berumur 6 tahun dan memasuki tadika kemas buat pertama kalinya. Pada first day sekolah aku ragu-ragu untuk masuk ke sekolah kerana takut dengan orang lain dan aku hanya menangis apabila melihat cikgu datang ke arahku dan mengambil ku secara paksa untuk masuk ke dalam sekolah. Aku menangis tak berhenti sehingga ada seorang kawanku datang dan memujuk aku dan disitu diriku mula membiasakan diri dengan berborak bersama-sama dengan kawan.
Tiba waktu balik sekolah aku sedang menunggu ibu yang akan mengambil ku disekolah tapi aku ditawarkan oleh jiranku untuk balik ke rumah. Aku pun turut mengikutinya dan langsung balik ke rumah. Sesampai sahaja di rumah aku langsung ditanya dengan nenek bahawa aku balik dengan siapa. Aku hanya menjawap yang aku balik dengan jiran. Dan sesampai sahaja ibu ku balik aku terus dipukul tanpa ditanya terlebih dahulu betapa sakitnya waktu itu hanya nenek yang melindungiku saat aku meraung kesakitan setelah dipukul habis-habisan dengan ibu.
Aku hanya menangis sambil memeluk nenek saya. Dan malam pun tiba nenek menceritakan yang aku mengigau sehingga menangis teresak-esak pada malam itu mungkin akibat dibawa-bawa ke mimpi kejadian yang berlaku pagi tadi. Keesokan harinya nenek berkata untuk menunggu ibu mengambil ku sesudah balik sekolah dan aku menuruti nasihat nenek kerana tidak mahu dipukul lagi dengan ibu.
Tapi beberapa bulan kemudian, cikgu kelas sebelah aku ada berikan aku sepaket gula-gula dan aku membawanya balik ke rumah. Semasa tiba di rumah ibu menanyakan soal dimana aku dapat gula-gula tersebut aku hanya menjawap yang cikgu yang bagi pada esoknya ibu hanya menanyakan kepada cikgu kelas aku sahaja tidak menanyakan kepada cikgu kelas sebelah. Balik itu aku dipukul kerana dituduh mencuri dan gula-gula tersebut diberikan semula kepada cikgu kelas saya yang tahu betapa sakitnya waktu itu cuma aku dan nenek sahaja yang tahu rasanya.
Dua tahun selepas itu, aku masuk darjah satu dimana aku mula memberanikan diri untuk bergaul dengan kawan-kawan di kelas dan pembelajaran saya semakin meningkat dimana aku selalu mendapatkan tempat pertama setiap kali menduduki peperiksaan disekolah. Orang yang paling bangga untuk menunjukkan keputusan itu hanya nenek sahaja. Dan tiba di suatu hari dimana ada seorang pelajar baharu yang masuk ke kelas ku. Ye Bazid, dia orang yang paling pendiam dan dikenali lebih dingin kerana dia hanya kata sepatah sahaja apabila orang bertanya kepadanya hingga disatu masa saya dan dia berjumpa apabila parents aku dan parents dia saling berkenalan antara satu sama lain.
Disitu juga lah aku dan Bazid mula rapat dan selalu berborak, bermain apabila kami berdua berjumpa. Suatu ketika itu dimana tragedi yang berlaku kepada ku iaitu Bazid tengah berlari-lari di dalam kelas dan aku tengah mendepakan tangan sambil menguap. Secara tiba-tiba Dania menolak ku sehingga diriku jatuh dan terpelik seseorang yang sedang berlari-lari, orang yang aku peluk iaitu Bazid. Ye secara tidak sengaja aku dan dia terpeluk lalu terjatuh di dalam kelas. Semua terkejut apa bila kejadian tu berlaku
3 tahun kemudian, Bazid terpaksa pindah kerana ayahnya dapat kerja ditempat lain. Tetapi hubungan aku dengannya tidak renggang kerana kamu selalu berjumpa walaupun jarak rumahnya agak jauh dengan rumah ku. Setelah itu, Aina adalah salah seorang kawan aku cuma hubungan kami tidak rapat malah sering bergaduh apabila berjumpa each other. Aku dgn Aina mula rapat ketika kami darjah 3 sehingga kini meskipun hubungan Aina dengan aku agak teruk waktu tu, dia lah org yang sering aku meluahkan perasaanku hingga dia pindah ke negeri sembilan kerana ayahnya kerja disana. Aku dan Aina menangis teresak esak kerana tidak mahu berpisah, dan kami tak lost contact malah sering berborak cuma dh lam tidak berjumpa.
Antara bff aku. Aku mula menceritakan pasal Bazid dan Aina manakala Hidayah dan Adha akan ku ceritakan nnt. Semasa aku darjah 3 aku menyukai seorang budak yg bezanya cuma setahun lebih tua drpd ku. Maruah aku hampir tergadai kerana dia memaksa ku untuk memuaskan nafsunya tapi tidak kesampaian. Aku diselamatkan oleh Akak ku dan aku tidak pernah menceritakan hal itu kepada Akak ku sendiri malah aku memendamkanny sendiri. Setelah itu aku sudah lama tidak berjumpa dgn lelaki itu lagi.
YOU ARE READING
SHUT UP U JUST DON'T UNDERSTAND
HumorI told about my unfortunate life and what I have been through all my life