00. Synopsis

11 2 1
                                    

Eccedencesiast —
(.n) Someone who hides pain behind a smile'

[ RENNAISSANCE ERA ]

Ia cuba melarikan diri daripada Keluarganya namun dia tidak tahu untuk kemana. Dia buntu, dirinya semakin lama semakin mendorongnya ke arah yang gelap. Dia tidak mahu itu berlaku jadi dia harus melarikan dirinya tidak kira apapun. Namun bagaimana? Di dalam keluarganya tiada siapa yang boleh membantunya, Jika dia ketahuan untuk melarikan diri, dia akan dipukul dan dikurung di dalam sebuah bilik yang gelap itu lagi.

Dia tidak mahu! Dia tidak mahu ke bilik itu lagi. Cukuplah dengan apa yang ia rasakan dulu.

"Hmm?" Ia mendongak keatas untuk melihat pemilik suara yang garau itu.

"EUNICE LETICIA!!" jeritan itu mengejutkannya.

Badannya mula menggigil. Dia melihat semuanya lalu dia mengangkatnya ala bride style.

Semua orang terkejut. Perhatian mula tertumpu pada mereka, Suasana menjadi sepi. Tiada siapa yang berani membuka mulut.

"Er- Duke Rav-" belum ia menghabiskan katanya...

Pengawal peribadi kepada Ravian itu pun mengacukan pedang yang tajam itu tepat pada wajah Viscount Emerald.

"Siapa pun tolong saya..." Tidak lama setelah itu, dia pun pengsan dalam dakapan Ravian.

Dia tidak pernah menyangka kejadian itu lah yang akan mengubah dunianya 360° darjah. Kerana pertemuan itulah, Kehidupan mereka berubah.

"Kenapa kau nak lari?"
"It's hard to find you.."
"Mulai sekarang tiada siapa yang akan berani menyentuh kau, Eunice"

- Ravian De Anorld

"Bolehkah saya mendapat perlindungan sepenuhnya daripada kau?"
"Maaf, kita tidak patut berjumpa"
"Duke Ravian?"

- Eunice Leticia Emerald

— Eccedencesiast2023.

Sepatah Dua Kata daripada saya :), Setiap alur cerita yang ditulis dalam cerita ini adalah fiksi dan tidak wujud dalam dunia sebenar. Cerita ini di inspirasikan oleh manhwa/manhua namun diubah oleh saya mengikut imaginasi saya. Sebarang complaint berkaitan cerita ini boleh diajukan kepada saya.

Last but not least, Saya harap anda semua akan menyukai cerita ini. Silakan tinggalkan jejak ye.. btw, Renaissance era ni adalah royal era, bole check kat google untuk menambahkan lagi imaginasi andaa.. macehhh

 macehhh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
ECCEDENCESIAST | NEW !!Where stories live. Discover now