Merhabalar ben Ebru acemi bir yazarım çiçeği burnunda bir yazar .
Benimle birlikte bambaşka bu 3'lü kan davası töre kitabını okumaya ve hiç bir kitap ile benzerliği olmayan kitabı beraber okuyalım mı ? .
Bir genç adamı bir kadına sevdalı diye öldüreyim derken karnı burnunda genç bir anneyi öldürür ve o ölen kadının kocası kurban seçilen genç sevdalı adamı vurur ,tabi gözü görmedi eşinin kanını gördüğünde bilemedi .
Kim bile bilir ki Arap saçına dönmüş bu davayı küçükken gözü önünde öldürülen abisinin intikamı için terk ettiği şehri şimdi daha güçlü bir şekilde intikam almak için geri döndü . Amacı intikam iken bir yıldır takip etti düşman kızına sevdalanır ve evlenir ama intikamını almaya yemin etmişti alacaktı aldı da sevdiği kadını ve töreye kurban giden bütün kadınları kurtaran adamdı o Cihan Sêrxûn.
Rohat Xêliwân karısı jiyanı öldüren adamın kuzeni Bejna ile evlenir ve bu davanın üzerini kapatır, ama bunu kimseye duryurmadan yapmıştı.
Bejna şexan ile evlendiği ilk günde ona hayatı zindan etmişti ama Bejna ona boyum eğmedi güçlü durdu ve kendisine yetiştirmek için eline verilen küçük Dilanı da kendisi gibi güçlü yetiştirdi .O acılar çektikçe daha güçlenen Bejna Xêliwân olmuştu.
Bu hikayede en çok güçlü kadınları okuyacağız .
Bu hikayede en acı çeken kadınların sesi olmaya yemin etmiş kadınları okuyacağız.
Ve bu hikayede mecbur bırakılmış ve üstesinden gelen kadınları ve arkalarından duran eşlerini okuyacağız
Çok şey kaybettik mesela çok kadın mesela çok çocuk .
Çoğu çocuklar büyümeden öldürüldü .
Çoğu kadınlar , mahkum edilmiş kadınların sesi olmak için katledildi.
Çoğu anne evlatlarını güzel yetiştirmek için ter döktü ama buna çoğu evlat engel oldu.
Ve sende var mısın bu yolda kaybedenlerin sesi olmaya .
Sende Dilanın hikayesini okudun mu ? Okumadıysan gel beraber okuyalım . Hadi başlayalım .
🕊️
Ben , Dilan Xeliwan 19 yaşına kadar hep acılarla büyüyen , hep itilen ezilen Dilan. Sanıyorlar ki ezilen ve itilen kadın hep aynı hiç değişmezler . İşte ben acılarla ayakta duran babamdan gizli okuyup mesleğimi almaya az kalmış ve hiç kimseye boyun eğmeyen , kimseye minnet duymadan , güçlü kadın Dilan Xeliwan . Belki karşıma zorluklar çıkacak belki hayat en umadığım yerde en mutlu anımda bile acılar verebilir ve ben yine ayakta duracam . Bilmediğim insanlar bilmediğim kuyular var dünyada benim acım saklı içimde kimseye yansıtmam kimseye içimi dökmem bir tek üvey anneme anlatırım , üvey dediğime bakmayın o benim herşeyim oldu belki doğurmadı ama sevgisini esirgemedi üstümde . Abim tarafından katil olarak bildim hep kendimi annemin ölümümden hep ben sorumlu tutuldum ama öyle değil annem vuruldu ben doğduğum gün işte her yıl doğdum ay gelince abim her defasında ben uyurken kulağıma katil diye fısıldar , bu da benim imtihanım haşa isyanım yok , aksine abime karşı bile sağırım tıpkı her defasında yaşadığım acılara marşı sağır olan babam abim ve ablam gibi . Bir Ağa'nın kızı olarak çok şanslıymışım , her istediğim oluyor muş , her dediğim oluyor muş bilmediğiniz şeyler var , ben hep ezildim ama bir kadın olarak hiç bir zaman susmadım ve susmadığım için 'kadın kısmı konuşmaz karşı gelmez dinlemek ve katlanmak zorundasın denildi ' ama ben bütün bu saçmalığa bile sağır oldum . Ben kadınların sesi olmaya söz vermiş ve hiç bir zaman kadınlara yapılanlara sesiz kalmamaya yemin etmiş Dilan Xeliwan.
♡Yeni kurgumu okuyup yorum ve oy yapar mısınız fikirlerinizi ve merak ettiğiniz sorularınızı bana sorarmısınız.
Ölüm ve Yaşam arasında gidip gelen iki genç içinde zor bir yaşam olacak biri kaybedecek biri kazanacak biri yanacak biri yakacak ve hikayenin sonunda mutluluğu hakeden kim olacak .
Ve onların hikâyesi bir kan davası nedeniyle başladı sonu mutlumu mutsuzmu bitecek bilemiyoruz.
Ateş düştüğü yeri yakar derler ya ışte onların hayatına bir ateş düştü iki gençte ateşi söndürmek yerine dahada harlayacaklar.Beni watpat en takıp etmeyi unutmayın . yorum ve oy vermeyi unutmayın.
Kendinize ıyi bakın .
Soru ve düşüncelerinizi paylaşın unutmayın. 😚😚
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KALBE MAHKUM( Yârim) TÖRE
Short StoryWattpad platformunda Kalbe Mahkum (Yârim) Töre / adında ilk ve tek kitaptır herhangi bir çalıntı durumun da hukuki işlem başlatılacaktır . √√√√√√√√ Adam karşısında mavi renk olan irislere bakıyordu. Kadın yutkunarak kendisine bakan adama bakıyo...