Hallo, ik ben Matthyas Maarten het Lam ik ben 16 jaar en wil~ "Uhg!" denkt Matthyas. "Ik kan gewoon echt geen brief schrijven".
*Er zijn 5 tiener jongens uitgekozen voor een groepshuis. Waaronder Matthyas. Ze moeten een brief schrijven over wie ze zijn, wat er aan de hand is en hoe ze zich voelen.*
Matthyas word boos op zich zelf: "waarom kan ik het weer niet!".
Hij hoort de stem in zijn hoofd weer oude herinneringen rond schreeuwen . 'Je bent een misslukking' 'dom' 'lelijk'. Hij probeert ze weg te denken, maar dat lukt alweer niet...'Uhm.. Ik ben Raoul de Graaf, 17 jaar en ik wil graag mezelf verbete~' "Dit klinkt zo dom he" zegt Raoul hardop tegen zichzelf." Hij hoort zijn deur open gaan. Het is zijn broer~. "Je bent weer lekker bezig he? Je gaat echt niks bereiken in je leven loser!". En hij loopt weer weg. Raoul laat zijn hoofd in zijn handen rusten. 'Misschien ben ik echt niets waard'. Raoul weet even niet wat hij moet doen. "Ik ga die voorwaarde maar doorlezen" Hij probeert die godvergeten mesjes die hij ziet liggen in zijn ooghoek te vermijden. Lukt dat? Nee. En voor hij het weet stroomt er alweer bloed over zijn arm. "Dit moet en zal stoppe~" is wat Raoul er net uitkrijgt.
Oke een brief dus, ik kan dit.. of misschien niet.
'Hoi, ik ben Robbie van de Graaf, 15 jaar en~' "Hoe moet ik al m'n onzekerheden op gaan schrijven?" "Ik ben alles behalve perfect, goed of genoeg. Goed opnieuw: "15 jaar en wil alles aan mezelf verbete~'. Robbie denkt diep na, zo ver zit hij in zijn gedachtes dat hij zijn moeder niet heeft binnen horen komen.
"Wat zit je daar nou? Klein rot mannetje!". Daar staat ze, in de deuropening, je kan aan haar emotie zien.. dat ze kwaad is. "Mama alstublieft i-ik" krijgt Robbie er met moeite uit. "J-jij wat!!" schreeuwd zijn moeder terug en stormt op hem af. "Mama ne-ee" Huilt Robbie zacht. Maar het is te laat, een klap in zijn gezicht laat hem even van de wereld vallen.
Zijn moeder verlaat alweer de kamer en doet alsof er niks is gebeurt. Robbie komt na dik 15 minuten weer bij en kijkt om zich heen. Daar zit z'n perfecte zus op zijn bed. "T was mam he?" vraagt ze. "Ja~" huilt Robbie zacht."Ik moet een brief schrijven" zegt Koen tegen zijn zusje. "Een brief? Voor wat?" zegt ze. "Dat leg ik je later wel uit zussie, ga maar lekker slapen" zegt Koen. "Oki!" zegt z'n zusje.
Koen legt haar in bed en gaat zelf aan z'n bureau zitten. Hij pakt wat papier en een pen en begint te schrijven. 'Beste mensen van de GGD, ik ben Koen Sebastiaan van Heest, ik ben 15 jaar en wil heel graag mezelf verbeteren~'.
*Veel mensen vinden Koen een perfectionist, hij wil altijd alles perfect, goed en mooi*
En dan krijgt hij weer die verdomde stekende hoofdpijn, hij wil een paracetamol gaan halen maar hoort dan zijn ouders. "Opdonderen!!" schreeuwt zijn moeder. 'Was ik al lang van plan!" schreeuwt zijn vader terug. Koen zijn ouders hebben al wekenlang ruzie, ze walgen van elkaar maar willen niet scheiden."Ja pap ik snap het!" schreeuwt Milo naar z'n vader.
Hij heeft weer ruzie en wil zo snel mogelijk weg. Daarom heeft hij zich aangemeld bij de GGD voor een groepshuis. Ook heeft hij gehoord dat hij een brief moet schrijven. 'Uhg! schrijf ik niet al genoeg op school?" zegt hij. En zo begint hij zijn verhaal. 'Hallo ik ben Milo ter Reegen 14 jaar (waarschijnlijk de jongste) en ik wil mijn emoties en gedachten verbeteren~'. "Ik ben hier echt nog niet klaar voor" denkt hij. "Misschien moet ik maar gewoon gaan slapen" denkt hij. En en dat is wat hij doet, afgesloten van de buitenwereld. Alleen.^645 Woorden^
Dit is mijn eerste boek!!
De meeste inspiratie komt van 'Groeps(te)huis' en '(t)huis'
Dus als je denkt dit lijkt er een beetje op?
Dat kan kloppen :)De groete
JE LEEST
(Groeps)hulp Ingeschakeld
Novela Juvenil5 Jongens, met ieder heftige mentale en fysieke problemen. Komt het wel goed met ze? Of vallen ze 1 voor 1 weg? Hoofdpersonen: Matthyas Maarten het Lam Koen Sebastiaan van Heest Robbie van de Graaf Milo ter Reegen Raoul Joshua de Graaf Stefan de Vri...